loading...

نرم افزار حسابداری

مریم احمدی بازدید : 56 یکشنبه 26 دی 1400 زمان : 15:44 نظرات (0)

بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه نیازهایی را در مشاغل و کسب و کارها برطرف می‌کند؟ چه شاخص‌هایی باعث ایجاد برتری در برخی نرم افزارها می‌شود؟ در ادامه به تمامی این سوالات پاسخ خواهیم داد.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین که برای کسب وکارهای تجاری و شرکت‌های بازرگانی، طراحی و تدوین شده است می‌تواند به صاحبان مشاغل تجاری و بازرگانی کمک کند تا به ثبت منظم اطلاعات و داده‌های مالی شرکت خود، اقدام کنند و سپس به تجزیه و تحلیل و تفسیر این اطلاعات بپردازند تا از این طریق بتوانند تعهدات خود را هر چه سریع‌تر در جهت بهبود منافع مالی کسب وکارشان تامین نمایند. نرم افزار حسابداری بازرگانی دارای این قابلیت است که به صاحبان مشاغل و کسب وکارهای بازرگانی کمک کند تا این افراد بتوانند در زمینه‌هایی مانند سرمایه و پول در گردش خود، به تصمیماتی هوشمندانه دست بزنند؛ بنابراین این سیستم نرم افزاری حسابداری، مناسب تمامی کسب و کارهای شرکت‌های بازرگانی، خدماتی و تولیدی است.

چه شاخص‌هایی باعث ایجاد برتری در برخی نرم افزارها می‌شود؟

داشتن برخی ویژگی‌ها و شاخص‌ها باعث ایجاد برتری‌هایی نزد مشتریان و صاحبان مشاغل می‌شود. این سیستم‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای زیادی هستند. با استفاده از این برنامه‌ها صاحبان مشاغل بازرگانی می‌توانند کدهای پیش فرض معاملات خود را به صورت کاملا دلخواه و در سه سطح تنظیم نمایند و به پیگیری مطالبات خود اقدام کنند. همچنین امکان ثبت عملیات بازاریابی نیز در صورت نیاز این کسب و کارها، فراهم می‌گردد. این کار با استفاده از فاکتورها و ثبت خودکار پورسانت‌ها تکمیل می‌شود؛ از طرف دیگر با به کارگیری این نرم افزار، امکان تعیین نحوه پرداخت‌ها و وجوه فاکتورها توسط صاحبان کسب وکارهای تجاری، فراهم می‌شود و از این طریق، این دسته از مشاغل می‌توانند به صورت کاملا خودکار، تاریخ تسویه فاکتورهای خود را نیز تعیین نمایند.

این سیستم نرم افزاری، هم‌چنین امکان صدور همزمان اسناد مالی را فراهم می‌کند. با به کارگیری این سیستم، می‌توان اسناد مالی را به صورت غیر همزمان نیز صادر کرد. امکان انجام عملیات بازرگانی به صورت‌های ریالی و ارزی و هم‌چنین ثبت اسناد مالی مرتبط به صورت خودکار نیز، بخش دیگری از قابلیت‌های این نرم افزار به شمار می‌رود.

منبع: https://www.hnovin.com/best-trading-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 43 چهارشنبه 15 دی 1400 زمان : 16:52 نظرات (0)

با وجود تعدد شرکت‌های خدماتی و تنوع در خدماتی که ارائه می‌دهند؛ سازماندهی داده‌های حسابداری، یک امر سخت و پیچیده است. علاوه بر این به یک نرم افزار حسابداری پیشرفته و یک حسابدار دقیق و خبره نیاز است. حسابدار باید به متدهای جدید حسابداری آشنا باشد تا شرکت‌ها راحت‌تر به اهداف خود دست پیدا کنند.

ما می‌دانیم حسابداری شرکت خدماتی با توجه به حیطه کاری که دارند نیاز به ماژول‌های متنوعی دارند؛ زیرا جزئیاتی دارند که در صورت بی‌توجه‌ی به آن‌ها باعث مشکلات زیادی می‌شود. حتی اگر از نرم ‌افزار حسابداری خدماتی استفاده کنید اما یک روند سازمان‌یافته برای ثبت و آنالیز گزارشات نداشته باشید با شکست روبه‌رو می‌شوید.

بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات و افزایش بهروری، استفاده از متدهای روز دنیا در حسابداری است. تا به حال روش‌های زیادی برای بهینه‌سازی روند‌های حسابداری ارائه شده است که هر کدام از آن‌ها نقاط ضعف و قوتی دارند. در هوشمند نوین برای شما یکی از بهترین روش‌ها را معرفی کرده‌ایم. در حسابداری شرکت خدماتی، یکی از مهم‌ترین روش‌ها چرخه حسابداری خدماتی است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

چرخه حسابداری خدماتی
چرخه حسابداری خدماتی

با چرخه حسابداری خدماتی آشنا هستید؟

چرخه حسابداری در چند مرحله با ثبت هر معامله و به صورت جداگانه شروع می‌شود و با گزارش جامع فعالیت‌های شرکت، برای بازه زمانی معین، چرخه تعیین شده به پایان می‌رسد. بسیاری از شرکت‌ها از نرم افزار حسابداری برای خودکارسازی چرخه حسابداری استفاده می‌کنند. این به حسابداران اجازه می‌دهد تا تاریخ‌های دوره‌ای را برنامه‌ریزی کرده و گزارش‌ها را خودکار دریافت کنند.

برای آشنایی با نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکارتان می‌توانید با مشاوران هوشمندنوین تماس بگیرید. هر شرکتی معمولاً باید چرخه حسابداری هشت مرحله‌ای را به روش‌های خاصی اجرا کند تا با مدل کسب‌وکار و رویه‌های حسابداری شرکت مطابقت داشته باشد. یکی از نکات منحصر به فرد این روش این است که کسب و کارهای خدماتی می‌توانند بین حسابداری تک ورودی یا حسابداری دو ورودی یکی را انتخاب کنند. حسابداری دو طرفه برای شرکت‌ها لازم است تا هر سه صورت مالی اصلی (صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان نقدی) را تهیه کنند.

مراحل ثبت داده ها در چرخه حسابداری

هشت مرحله چرخه حسابداری شامل موارد زیر است:

مرحله 1: شناسایی تراکنش‌ها

اولین گام در چرخه حسابداری خدماتی، شناسایی معاملات است. شرکت‌ها در طی چرخه حسابداری معاملات زیادی خواهند داشت. هر یک باید به درستی در دفاتر شرکت ثبت شود. ثبت سوابق برای انواع معاملات ضروری است. بسیاری از شرکت‌ها از فناوری مرتبط با دفاتر خود برای ثبت معاملات فروش استفاده می‌کنند. علاوه بر فروش، هزینه‌هایی نیز وجود دارد که می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف آن‌ها را ثبت کرد.

مرحله 2: ثبت معاملات در دفتر کل

مرحله دوم در چرخه، ثبت ورودی‌های روزنامه برای هر تراکنش است. شرکت‌ها باید هزینه‌های خود را نیز پیگیری کنند. انتخاب بین حسابداری تعهدی و نقدی تعیین کننده زمان ثبت رسمی معاملات است. هنگامی که یک معامله حسابداری رخ می‌دهد، می‌توان آن را به روش‌های مختلفی در دفاتر یک سازمان ثبت کرد. ثبت ژورنالی از متداول‌ترین روش‌های موجود برای ثبت است. همه‌ی روش‌های ثبت، ورودی‌هایی را دفاتر روزنامه ایجاد می‌کنند که سپس در دفتر کل ثبت می‌شود.

مرحله 3: ارسال

هنگامی که یک تراکنش به عنوان یک ورودی روزنامه ثبت شد، باید به حسابی در دفتر کل ارسال شود. دفتر کل خلاصه‌ای از تمام فعالیت‌های حسابداری را بر اساس حساب ارائه می‌کند. این به یک حسابدار اجازه می‌دهد تا وضعیت مالی را بر اساس حساب‌ها نظارت کند. یکی از رایج‌ترین حساب‌هایی که در دفتر کل به آن‌ها ارجاع می‌شود، حساب نقدی است که میزان وجه نقد موجود را مشخص می‌کند.

مرحله 4: تدوین تراز آزمایشی

در پایان دوره حسابداری، تراز آزمایشی به عنوان مرحله چهارم در چرخه حسابداری محاسبه می‌شود. تراز آزمایشی موجودی‌های تعدیل نشده در هر حساب را به شرکت می‌گوید. سپس تراز آزمایشی تعدیل نشده برای آزمایش و تجزیه و تحلیل به مرحله پنجم منتقل می‌شود.

مرحله 5: کاربرگ

تجزیه و تحلیل یک کاربرگ و شناسایی ورودی‌های تنظیمی، مرحله پنجم چرخه را تشکیل می‌دهد. یک کاربرگ ایجاد و استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بدهی‌ها و اعتبارات برابر هستند. اگر مغایرت وجود داشته باشد، باید اصلاحاتی انجام شود. علاوه بر شناسایی خطا، ممکن است در هنگام استفاده از حسابداری تعهدی، ورودی‌های تعدیل برای تطبیق درآمد و هزینه مورد نیاز باشد.

مرحله 6: تنظیم ورودی‌های روزنامه

در مرحله ششم، یک حسابدار تنظیمات را انجام می‌دهد. در صورت لزوم، تنظیمات به عنوان مدخل‌های روزنامه ثبت می‌شوند.

مرحله 7: صورت‌های مالی

پس از اینکه شرکت تمام ورودی‌های تعدیل را انجام داد، سپس صورت‌های مالی خود را در مرحله هفتم تهیه می‌کند. برای اکثر شرکت‌ها، این صورت‌ها شامل صورت سود و زیان، ترازنامه و صورت جریان نقدی است.

مرحله 8: بستن حساب‌ها

در نهایت، یک شرکت با بستن حساب‌ها خود در پایان دوره مالی، چرخه حسابداری را در مرحله هشتم به پایان می‌رساند. بیانیه‌های پایانی گزارشی برای تجزیه و تحلیل عملکرد در طول دوره ارائه می‌دهد. پس از بسته شدن حساب‌ها، چرخه حسابداری دوباره از ابتدا با یک دوره گزارش جدید شروع می‌شود. معمولاً پایان دوره، زمان مناسبی برای تشکیل پرونده و همینطور برنامه‌ریزی برای دوره گزارش بعدی و بررسی تقویم رویدادها و وظایف آینده است.

نکات مهم حسابداری
نکات مهم حسابداری

11 نکته مهم حسابداری برای موسسات خدماتی

حتی اگر صاحب یک شرکت خدماتی کوچک هستید و هیچ کمبودی در ثبت جزئیات و داده‌های مالی برایتان وجود ندارد؛ بهتر است که در ابتدا اصول اولیه حسابداری را رعایت کنید، از انجام کار اضافه پزهیز کنید و زمان برای انجام‌ کارهای مهم‌تر داشته باشید. این 11 نکته به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های حسدابداری را دقیق و راحت انجام دهید:

  1. درآمد را به طور دقیق ثبت کنید.
  2. سوابق موجودی را نگهداری کنید.
  3. برای هزینه‌های عمده آماده باشید.
  4. هزینه‌های نیروی کار را بررسی کنید.
  5. هزینه‌های تجاری و شخصی را جدا کنید.
  6. پیگیری هر هزینه کسب و کار در زمان مشخص خود انجام دهید.
  7. پیش بینی مالی برای سال‌های آینده ایجاد کنید.
  8. زمانی را به بروز رسانی حساب‌های خود اختصاص دهید.
  9. استخدام یک حسابدار حرفه‌ای را در نظر بگیرید، حتی به طور موقت.
  10. پیگیری فاکتورها و مطالبات برای جلوگیری از پرداخت بیش از حد مالیات را فراموش نکنید.
  11. شیوه‌های حسابداری را با نرم افزار حسابداری به صورت خودکار انجام دهید.

منبع: https://www.hnovin.com/service-accounting-cycle/

سخن آخر
فرآیند هشت مرحله‌ای چرخه حسابداری خدماتی، محاسبات را برای حسابداران و مدیران شرکت‌های خدماتی پرمشغله آسان می‌کند. این می‌تواند به حذف حدس و گمان از نحوه رسیدگی به حسابداری کمک کند؛ همچنین به اطمینان از ثبات، دقت و تحلیل عملکرد مالی کارآمد کمک می‌کند.

مریم احمدی بازدید : 43 چهارشنبه 15 دی 1400 زمان : 14:55 نظرات (0)

وظایف حسابدار در حیطه‌‌های کاری متفاوت، متنوع است. شما به عنوان یک حسابدار اغلب مسئول بررسی حساب‌ها، ثبت داده‌های مالی، ارائه گزارشات، بودجه‌بندی و مدیریت اطلاعات مالی و … خواهید بود؛ همچنین می‌توانید به مشتریان، چه افراد و چه شرکت‌های بین المللی، در مورد موقعیت‌های مالی مشاوره دهید و کمک کنید.

وظایف اصلی حسابدار معمولاً تهیه و بررسی سوابق مالی است و همینطور اطمینان حاصل کردن از این که اطلاعات به روز و دقیق باشند. با این حال، می‌توانید در زمینه‌های خاصی مانند حسابداری قانونی یا مالیات تخصص داشته باشید یا روی حوزه‌های خاص‌تری از بخش حسابداری یک شرکت تمرکز کنید.

وظایف کاری حسابدار به صورت کلی عبارتند از:

• تهیه حساب و اظهارنامه مالیاتی

• نظارت بر مخارج و بودجه

• حسابرسی و تجزیه و تحلیل عملکرد مالی

• پیش‌بینی مالی و تحلیل ریسک

• مشاوره در مورد کاهش هزینه‌ها و افزایش سود

• تدوین و ارائه گزارش‌های مالی و بودجه‌ای

• به روز نگه داشتن دفاتر و سیستم‌های حسابداری

• اطمینان حاصل کنید که صورت‌های مالی و سوابق با قوانین و مقررات مطابقت دارند.

وظایف حسابدار در شرکت تولیدی چیست؟

وظایف اصلی حسابدار تولیدی شامل حسابرسی اسناد و رویه‌های مالی، تطبیق صورت‌های بانکی و محاسبه پرداخت‌ها و اظهارنامه‌های مالیاتی است. برای موفقیت در این نقش، باید تجربه قبلی در حسابداری، استعداد تشخیص اشتباهات عددی و یک نرم افزار حسابداری پیشرفته داشته باشید.

در نهایت، اطلاعات دقیق در مورد وضعیت مالی، نقدینگی و جریان‌های نقدی کسب‌ وکار خود را در اختیار دارید، در حالی که اطمینان دارید داده‌ها با مقررات مالیاتی مطابقت دارند. وظایف اصلی حسابدار در شرکت تولیدی شامل موارد ذیل است:

• تمام معاملات حسابداری را مدیریت کنید.

• پیش بینی بودجه را آماده کنید.

• صورت‌های مالی را به موقع منتشر کنید.

• تطبیق حساب‌های پرداختنی و دریافتنی.

• از پرداخت‌های بانکی به موقع اطمینان حاصل کنید.

• محاسبه مالیات و تهیه اظهارنامه مالیاتی

• ترازنامه‌ها و صورت‌های سود/زیان را مدیریت کنید.

• گزارش سلامت مالی و نقدینگی شرکت

• حسابرسی معاملات و اسناد مالی

• از سیاست‌ها و مقررات مالی پیروی کنند.

• اطمینان حاصل کردن از محرمانه بودن داده‌ها و در صورت لزوم از پایگاه داده پشتیبان استفاده شود.

وظایف حسابداران در شرکت‌های خدماتی چیست؟

شرکت‌های خدماتی فارغ بر عام یا خاص بودن، متدهای متنوعی در حسابداری دارند. وظایف یک حسابدار که در مراکز خدماتی فعالیت می‌کند بسیار متنوع است. هر کدام از این مجموعه‌ها خدمات خاصی را ارائه می‌دهند و نیاز به یک حسابدار آشنا به امور و یک نرم افزار حسابداری خدماتی مرتبط با حیطه کاری خود دارند. حسابدار علاوه بر آشنایی با حسابداری عمومی باید که از روند عملیات‌های مربوط صنعت خود آگاه باشد تا بتواند نیازها را به بهترین نحو پاسخ دهند. وظایف کاری حسابدار در این حیطه بیشتر شامل موارد ذیل می‌شود:

• ثبت معاملات در دفاتر روزنامه

• انتقال اقلام به دفاتر کل

• تهیه تراز آزمایشی

• تهیه کاربرگ

• تهیه صورت‌های مالی

• اصلاح حساب‌های دفاتر کل

وظایف حسابدار در شرکت بازرگانی چیست؟

ساختار حسابداری یک شرکت بازرگانی جزء ضروری‌ترین بخش‌های عملیات تجاری آن شرکت است. وظایف کاری حسابدار در شرکت بازرگانی معمولاً شامل جمع‌آوری و نگهداری داده‌های مالی است. حسابدار بازرگانی تضمین می‌کند که سوابق مالی مطابق با رویه‌ها و سیاست‌های قانونی و پذیرفته شده در شرکت نگهداری می‌شود.

اطلاعات مالی هر سازمانی باید در یک سیستم بکر نگهداری شود زیرا جزء کلیدی مورد استفاده در عملیات و مدیریت هر کسب و کاری است. مدیریت داده‌های مالی یک سازمان بازرگانی همچنین می‌تواند شامل وظایف پیچیده‌تری مانند توسعه، پیاده‌سازی و نگهداری پایگاه‌های داده مالی و همچنین ایجاد و نظارت بر رویه‌های کنترلی باشد.

وظایف حسابدار در شرکت‌های پیمانکاری چیست؟

یک روز در زندگی یک حسابدار شرکت پیمانکار یک روز پرمشغله است. قبل از رفتن به محل کار، زود بیدار هستند تا به ایمیل‌ها پاسخ دهند و مدارک را مرتب کنند. روزشان مملو از جلسات با پیمانکاران فرعی است و اطمینان از اینکه پروژه‌ها در مسیر درست پیش رود و مهمتر از آن بودجه به درستی صرف می‌شود. اما بودجه‌بندی تنها بخشی از فعالیت‌های آن‌ها است. حسابداران مجموعه‌های پیمانکاری باید به چندین عامل مالی از صورتحساب گرفته تا هزینه کار و تولید فکر کنند. از آنجایی که پروژهای زیادی را به صورت همزمان آنالیز می‌کنند، همه چیز همیشه در حال تغییر است و داده‌های جدید اضافه می‌شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که شما و تیم‌تان نه تنها بهترین شیوه‌های حسابداری را درک کنید، بلکه دانش تخصصی در صنعت ساخت و ساز نیز داشته باشید. موفقیت کسب و کار شما و رضایتمندی مشتریان شما به دانستن اصول حسابداری ساخت و ساز متکی است.اما اگر پیش زمینه مالی نداشته باشید، حسابداری پیمانکاری می‌تواند مانند یک نبرد سخت برای شما باشد. این می‌تواند شبیه ساختن یک خانه بدون ریختن پایه اولیه باشد، و همه ما می‌دانیم که ساختمان بدی خواهد بود!

محیط کار و ساعات کاری حسابداران

حسابداران معمولاً در یک محیط اداری بین 9 تا 5 ساعت کار می‌کنند. این می‌تواند بسته به نقش شغلی شما و افرادی که برای آن‌ها کار می‌کنید متفاوت باشد. با این حال، وظایف یک حسابدار معمولاً در زمان‌های شلوغ سال، مانند پایان ماه مالیاتی و پایان سال مالی بیشتر است و ساعات طولانی‌تری کار می‌کنند.

اگر برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید، اغلب در دفاتر آن‌ها مستقر خواهید بود و از نزدیک با تیم‌های مالی، مدیریت و عملیات کار خواهید کرد. اگر در یک شرکت حسابداری کار می‌کنید یا دفتر کار خود را اداره می‌کنید، گاهی اوقات ممکن است برای بازدید از مشتریان به سفرهای محلی و بین‌المللی لازم باشد. اگر دورکار هستید یا کارفرمای منعطفی دارید، می‌توانید این فرصت را داشته باشید که از خانه کار کنید.

مسیر شغلی حسابداری

پس از تکمیل تحصیل و گرفتن مدارک آموزشی، معمولاً در یک شرکت کار خواهید کرد. اگر یک حسابدار رسمی شوید، پیشرفت شغلی شما معمولاً یک مسیر ساختار یافته را دنبال می‌کند و به تدریج وظایف یک حسابدار ارشد را بر عهده خواهید گرفت. شما می‌توانید در عرض دو سال به یک موقعیت مدیریتی برسید و به زودی به یک مدیر ارشد تبدیل شوید. با تجربه بیشتر، می‌توانید به سمت مدیر مالی یا حتی به شراکت ارتقا پیدا کنید؛ همچنین شما می‌توانید حوزه‌های مختلفی از حسابداری را دنبال کنید. مانند:

• امور مالی شرکتی یا تجاری

• حسابداری مالی

• حسابداری قانونی

• حسابداری مدیریت

• حسابداری مالیاتی

• حسابرسی داخلی

• حسابداری بین المللی

4 ابزاری که یک حسابدار باید داشته باشد!

حسابداری رشته‌ای است که ثبات شغلی دارد و فرصتی برای کار با افراد یا شرکت‌ها را به شما ارائه می‌دهد. کسانی که به عنوان حسابدار کار می‌کنند به چهار ابزار کلیدی نیاز دارند تا کارآمد و موثرتر عمل کنند. این شامل:

یک کامپیوتر با کیفیت

به محض اینکه حسابدار شوید، شما بیشترین حجم کاری خود را با رایانه انجام می‌دهید. به همین دلیل، به یکی از سریع‌ترین و با کفایت‌ترین رایانه‌ها نیاز دارید. حتما کامپیوتری خریداری کنید که دارای سیستم پردازشی باشد که بتواند نرم افزار مدیریت اسناد و مالیات شما را اجرا کند. برای حسابداران، رایانه پایه و اساس کارشان است. پس از انتخاب یک دستگاه مناسب، آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند. یادتان باشد که پاکسازی‌های منظم را با حذف داده‌های قدیمی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، حتماً انجام دهید. از دانلود اسنادی که احتمال کاهش سرعت رایانه وجود دارد خودداری کنید و حتما نرم افزار آنتی ویروس نصب کنید. سعی کنید نرم افزار حسابداری مناسب با سیستمتان انتخاب کنید.

نرم افزار حسابداری

امروز با ورود به صنعت حسابداری، از فناوری روز بهره‌مند خواهید شد. این شامل نرم افزار حسابداری نیز می‌شود. در گذشته، حسابداران عملیات‌ها را به صورت دستی پردازش می‌کردند. مشکالات از جایی شروع می‌شد که اشتباهاتی رخ می‌داد یا مشتریان فراموش می‌کردند که اسناد مالیاتی مهم را درج کنند. مسلماً این وضعیت به زمان بیشتری نیاز داشت که اعداد و اسناد مجدداً پیکربندی شوند. با نرم افزار مالیاتی، اشتباهات و اوراق از دست رفته به راحتی قابل تصحیح هستند زیرا فقط باید ارقام را در سیستم تنظیم کنید. نرم افزار بقیه موارد را بر عهده خواهد گرفت. نرم افزار حسابداری به سادگی مالیات را محاسبه می کند و در زمان صرفه جویی، اشتباهات را کاهش می‌دهد.

نرم افزار مدیریت پروژه

هنگامی که ابزارهای حسابداری لازم را در نظر می‌گیرید، یک سیستم مدیریت پروژه به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر فعالیت‌ها را سازماندهی کنید. در صنعت حسابداری، احتمالاً تعداد زیادی عملیات را خواهید داشت که به طور همزمان روی آن‌ها کار می‌کنید. یک سیستم مدیریت، آنالیز پروژه‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند. همینطور این کار ارتباط و هماهنگی میان بخشهای مختلف را راحت‌تر می‌کند.

ابزار اولیه حسابداری

در حالی که فناوری اکثر وظایف حسابداران را آسان‌تر می‌کند، نیاز به مجموعه اولیه تجهیزات حسابداری را نادیده نگیرید. روی یک ماشین حساب خوب، یک جعبه مداد و دفترچه یادداشت باکیفیت سرمایه گذاری کنید. شما نمی‌خواهید برای انجام این کار فقط به نرم افزار تکیه کنید. ممکن است لازم باشد درباره حسابی که در حال پردازش آن هستید یادداشت برداری کنید. علاوه بر این، اگر مغایرتی را مشاهده کردید، باید اسناد را با دست بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که با تخصص، حرفه‌ای بودن و مهارت‌های حسابداری با کیفیت، مشتریانی را به دست خواهید آورد. با ابزارهای حسابداری مناسب، شما آماده شروع یک حرفه با ارزش و پایدار به عنوان یک حسابدار خواهید بود.

منبع: https://www.hnovin.com/accountant-duties-companies/

مریم احمدی بازدید : 41 دوشنبه 06 دی 1400 زمان : 13:22 نظرات (0)

حسابداری‌ قلب‌ اصلی‌ شرکت‌ها است. گزارشات‌ حسابداری نیز راه‌ ارتباطی‌ میان‌ شرکت‌ها و‌ افراد‌ خارج‌ سازمان‌ است‌‌‌. چه‌ مدیر‌ باشید‌ و‌ چه‌ حسابدار‌ نیاز‌ دارید‌ که‌ با‌ مفاهیم‌ اصلی‌ حسابداری‌ آشنا‌ باشید‌‌‌.
ارائه‌ گزارشات‌ در نرم افزارهای حسابداری به‌ زبان‌های‌ دیگر‌، ارتباط‌ با‌ سایر‌ مجموعه‌های‌ خارجی‌ را‌ آسان‌ می‌سازد. همینطور آن‌ها‌ را‌ قابل‌ استناد‌ برای‌ افراد‌ برون‌سپاری‌ می‌کند‌‌‌. داده‌‌ها‌ یکسان‌ آنالیز‌ می‌شوند ولی‌ در‌ زبان‌های‌ مختلف،‌ اصطلاحات تخصصی متفاوتی‌ دارند‌‌‌. بهتر‌ است‌ که‌ با‌ آن‌ها‌ آشنا‌ باشید‌ تا‌ روند‌ کارهای‌ شما‌ سریع‌تر‌ شود‌‌‌. در‌‌‌‌ این‌ مطلب‌ سعی کردیم تا در دیکشنری حسابداری هوشمند نوین، مهم‌ترین اصطلاحات حسابداری را‌ به‌ انگلیسی‌ و با توضیحات کامل برای شما عزیزان جمع‌آوری‌ نماییم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مهم ترین اصطلاحات حسابداری
مهم ترین اصطلاحات حسابداری

حساب

(Account)

اصطلاح‌ حساب‌ به‌ طور‌ کلی‌ به‌ فعالیت‌ ثبت‌ سوابق‌ یا‌ دفتر‌ کل‌ اشاره‌ دارد‌‌‌.

حسابداری تعهدی

(accrual Accounting)

حسابداری تعهدی یک روش حسابداری مالی است که به شرکت اجازه‌ می‌دهد قبل از دریافت وجه برای کالاها یا خدمات فروخته شده، درآمد را ثبت کند. همینطور هزینه‌ها را قبل از پرداخت توسط شرکت ثبت شود.

مانده حساب

Account Balance (AB)

مانده حساب مقدار پولی است که در یک مخزن مالی ، مانند حساب پس‌انداز یا جاری، وجود دارد. موجودی حساب پس از فاکتور‌گیری در تمام بدهی‌ها و اعتبارات، همیشه به صورت مبلغ خالص ثبت می‌شود.

معادله حسابداری

Accounting Equation (AE)

معادله حسابداری بیان‌ می‌کند که کل دارایی‌های یک شرکت برابر با مجموع بدهی‌ها و سرمایه است.
دارایی ها = بدهی ها + سرمایه

دوره‌ی حسابداری

Accounting course (AC)

به عمل ثبت، طبقه‌بندی و گزارش معاملات تجاری برای یک تجارت، “دوره‌ی حسابداری” گفته می‌شود.

استهلاک تسریع شده

Accelerated Depreciation (AD)

روشی که استهلاک بیشتری را نسبت به استهلاک خط مستقیم در سال‌های اولیه و استهلاک کمتری نسبت به خط مستقیم در سال‌های بعدی دوره نگهداری دارایی ثبت می‌کند.

حساب‌های‌ دریافتنی

Accounts receivable (AR)

مقدار‌ پولی‌ که‌ مشتریان‌ به‌ یک‌ کسب‌ و‌ کار‌ پس‌ از‌ تحویل‌ و‌ یا‌ استفاده‌ از‌ کالا‌ یا‌ خدمات‌ بدهکار‌ هستند‌‌‌.

حساب‌های‌ پرداختنی

Accounts payable (AP)

مقدار‌ پولی‌ که‌ یک‌ شرکت‌ به‌ طلبکاران‌ (تامین‌ کنندگان‌ و‌ …) در‌ ازای‌ کالاها‌ و‌ یا‌ خدماتی‌ که‌ تحویل‌ داده‌ است‌، بدهکار‌ است‌‌‌.

دارایی‌ها‌ (ثابت‌ و‌ جاری)

Assets (fixed and current) (FACA)

دارایی‌ جاری: دارایی‌هایی‌ هستند‌ که‌ ظرف‌ یک‌ سال‌ به‌ وجه‌ نقد‌ تبدیل‌ می‌شوند‌‌‌. به‌ طور‌ معمول،‌‌‌‌ این‌ می‌تواند‌ پول‌ نقد،‌ موجودی‌ یا‌ حساب‌های‌ دریافتنی‌ باشد‌‌‌.
دارایی‌ ثابت: این نوع دارایی بلندمدت‌ بوده و‌ احتمالاً‌ مزایایی‌ را‌ برای‌ یک‌ شرکت‌ برای‌ بیش‌ از‌ یک‌ سال‌ فراهم‌ می‌کنند،‌ مانند‌ ملک،‌ زمین‌ یا‌ ماشین‌ آلات‌ اصلی‌‌‌. برای اطلاعات جامع‌تر درباره اصل دارایی و انواع آن می‌توانید در بلاگ ما مقاله “نگاهی به مفهوم دارایی در حسابداری” را مطالعه نمایید.

اصطلاحات حسابداری
اصطلاحات حسابداری

تخصیص

Allocation

تخصیص فرآیند انتقال هزینه‌های سربار به اشیاء هزینه است. این اصطلاح معمولاً برای تخصیص هزینه‌ها به کالاهای تولید شده استفاده‌ می‌شود. سپس در صورت‌های مالی یک کسب و کار در بهای تمام شده کالای فروخته شده یا دارایی موجودی ظاهر‌ می‌شود.

استهلاک

Amortization

استهلاک یک روش حسابداری است که برای کاهش دوره‌ای ارزش دفتری یک وام یا یک دارایی نامشهود در یک دوره زمانی معین استفاده می‌شود. در مورد وام، استهلاک بر توزیع پرداخت وام در طول زمان متمرکز است.

طبقات‌ دارایی

Asset classes (AC)

طبقه‌ دارایی‌ گروهی‌ از‌ اوراق‌ بهادار‌ است‌ که ویژگی‌های مشترک دارند. سه‌ طبقه‌ اصلی‌ دارایی‌ عبارتند‌ از: سهام‌،‌ درآمد‌ ثابت‌ یا‌ اوراق‌ قرضه و‌ معادل‌های‌ نقدی‌.

حسابرسی

Audit

حسابرسی عبارت است از بررسی یا بازرسی دفاتر مختلف توسط حسابرس. به دنبال آن بررسی فیزیکی موجودی کالا برای اطمینان از اینکه تمامی بخش‌ها از سیستم ثبت اسناد و مدارک ثبت معاملات پیروی می‌کنند.

واحد تجاری (یا حقوقی)

Business Entity (or Legal)

شخص حقوقی هر شرکت یا سازمانی است که دارای حقوق و مسئولیت‌های قانونی است.

ترازنامه

Balance sheet (BS)

یک‌ گزارش‌ مالی‌ است‌ که‌ دارایی‌های‌ یک‌ شرکت‌،‌ بدهی‌ها‌ و‌ حقوق‌ صاحبان‌ سهام‌ یا‌ سرمایه‌ را‌ در‌ یک‌ زمان‌ معین‌ خلاصه‌ می‌کند‌‌‌.

ارزش دفتری

Book Value (BV)

ارزش دفتری عبارت است از ارزش دارایی‌های شرکت منهای کلیه مطالبات مازاد بر حقوق صاحبان سهام (مانند بدهی‌های شرکت و …) به عنوان ارزش کل دارایی‌های شرکت عمل می‌کند که سهامداران از نظر تئوری در صورت انحلال یک شرکت دریافت می‌کنند.

اوراق‌ قرضه‌ و‌ کوپن

Bonds and coupons (B&C)

اوراق‌ قرضه‌ نوعی‌ سرمایه‌ گذاری‌ بدهی‌ است‌ و‌ به‌ عنوان‌ اوراق‌ بهادار‌ با‌ درآمد‌ ثابت‌ در‌ نظر‌ گرفته‌ می‌شود‌‌‌. یک‌ سرمایه‌ گذار،‌ اعم‌ از‌ یک‌ فرد،‌ شرکت،‌ شهرداری‌ یا‌ دولت،‌ به‌ یک‌ واحد‌ تجاری‌ پول‌ وام‌ می‌دهد‌ با‌ وعده‌ بازپس‌‌گیری‌ پول‌ به‌ اضافه‌ بهره‌‌‌ “کوپن” نرخ‌ بهره‌ سالانه‌‌‌‌ای‌ است‌ که‌ به‌ اوراق‌ قرضه‌ پرداخت‌ می‌شود‌‌‌.

سرمایه

Capital (CAP)

به‌ دارایی‌ مالی‌ یا‌ ارزش‌ دارایی‌ مالی،‌ مانند‌ پول‌ نقد‌ یا‌ کالا‌ گفته‌ می‌شود‌‌‌. سرمایه‌ در‌ گردش‌ با‌ کسر‌ دارایی‌های‌ جاری‌ شما‌ از‌ بدهی‌های‌ جاری‌ محاسبه‌ می‌شود‌‌‌.

جریان‌ نقدی

Cash flow (CF)

درآمد‌ یا‌ هزینه‌ای‌ که‌ انتظار‌ می‌رود‌ از‌ طریق‌ فعالیت‌های‌ تجاری‌ (فروش،‌ تولید‌ و‌ …) در‌ یک‌ دوره‌ زمانی‌‌‌‌ ایجاد‌ می‌شود‌‌‌.

بهای‌ تمام‌ شده‌ کالای‌ فروخته‌ شده

Cost of goods sold (COGS)

هزینه‌های‌ مستقیم‌ مربوط‌ به‌ تولید‌ کالاهای‌ فروخته‌ شده‌ توسط‌ یک‌ کسب‌ و‌ کار‌‌‌. فرمول‌ محاسبه‌‌‌‌ این‌ به‌ آنچه‌ تولید‌ می‌شود‌ بستگی‌ دارد، اما‌ به‌ عنوان‌ مثال‌ ممکن‌ است‌ شامل‌ هزینه‌ مواد‌ خام‌ (قطعات) و‌ مقدار‌ نیروی‌ کار‌ کارکنان‌ در‌ تولید‌ باشد‌‌‌.

اعتبار

Credit (CR)

یک‌ ورودی‌ حسابداری‌ که‌ بسته‌ به‌ معامله‌ ممکن‌ است‌ دارایی‌ها‌ را‌ کاهش‌ دهد‌ یا‌ بدهی‌ها‌ و‌ حقوق‌ صاحبان‌ سهام‌ در‌ ترازنامه‌ شرکت‌ را‌ افزایش‌ دهد‌‌‌.

حسابدار رسمی

Certified Public Accountant (CPA)

حسابدار رسمی نام متخصصان حسابداری دارای مجوز متعهد به حفاظت از منافع عمومی را متمایز‌ می‌کند. این متخصصان برای کمک به اطلاع رسانی به سرمایه گذاران در مورد سلامت مالی سازمان‌ها، حسابرسی صورت‌های مالی و سایر خدمات گواهی را ارائه‌ می‌دهند.

تنوع‌ بخشی

Diversification

فرآیند‌ تخصیص‌ یا‌ توزیع‌ سرمایه‌ گذاری‌‌‌های‌ سرمایه‌ به‌ دارایی‌‌‌های‌ متنوع‌ برای‌ جلوگیری از‌ حد‌ در‌ معرض‌ خطر قرار دادن سرمایه‌ها‌‌‌.

حسابدار خبره
حسابدار خبره

نماینده‌ ثبت‌‌ شده

Enrolled agent (EA)

یک‌ متخصص‌ مالیاتی‌ که‌ نماینده‌ مالیات‌ دهندگان‌ در‌ مواردی‌ که‌ با‌ خدمات‌ درآمد‌ داخلی‌ (IRS) سروکار‌ دارند،‌‌‌ می‌باشد.

هزینه‌ها‌ (ثابت،‌ متغیر،‌ تعهدی،‌ عملیاتی)

Expenses (fixed, variable, accrued, operation)

هزینه‌های‌ ثابت،‌ متغیر،‌ انباشته‌ یا‌ عملیاتی که‌ یک‌ کسب‌ و‌ کار‌ ممکن‌ است‌ از‌ طریق‌ عملیات‌ خود‌ متحمل‌ شود‌‌‌.
• هزینه‌‌‌های‌ ثابت (FE) پرداخت‌‌‌هایی‌ مانند‌ اجاره‌ بها‌ که‌ در‌ یک‌ برنامه‌ منظم‌ انجام‌ می‌شود‌‌‌.
• هزینه‌‌‌های‌ متغیر (VE) هزینه‌‌‌هایی‌ مانند‌ هزینه‌‌‌های‌ نیروی‌ کار‌ که‌ ممکن‌ است‌ در‌ یک‌ دوره‌ زمانی‌ معین‌ تغییر‌ کند‌‌‌.
• هزینه‌ تعهدی (AE) هزینه‌ای‌ است‌ که‌ هنوز‌ پرداخت‌ نشده‌ است‌‌‌.
• هزینه‌‌‌های‌ عملیاتی (OE)مخارج‌ تجاری‌ که‌ مستقیماً‌ با‌ تولید‌ کالاها‌ یا‌ خدمات‌ مرتبط‌ نیستند‌. به‌ عنوان‌ مثال: هزینه‌‌‌های‌ تبلیغات،‌ مالیات‌ بر‌ دارایی‌ یا‌ هزینه‌‌‌های‌ بیمه‌‌‌.

سهام و سهامداران

Equity and owner’s equity (OE)

در‌ کلی‌‌ترین‌ مفهوم،‌ سهم سهامداران‌ کسر‌ بدهی‌ها‌ از‌ دارایی‌ است‌‌‌. حقوق صاحبان‌ سهام‌ معمولاً‌ بر‌ حسب‌ درصد‌ سهامی‌ که‌ شخص‌ در‌ شرکت‌ دارد‌ محاسبه‌ می‌شود‌‌‌. صاحبان‌ سهام‌ به‌ عنوان‌ سهامداران‌ شناخته‌ می‌شوند‌‌‌.

سال مالی

Fiscal Year (FY)

سال مالی یک دوره یک ساله است که شرکت‌ها و دولت‌ها از آن برای گزارشگری مالی و بودجه‌بندی استفاده‌ می‌کنند. یک سال مالی معمولاً برای اهداف حسابداری برای تهیه صورت‌های مالی استفاده‌ می‌شود.

تسعیر نرخ ارز

Foreign exchange rate (FER)

این اصطلاح منعکس‌کننده نوسانات ناشی از نرخ ارز بر پایه واحد‌های پولی مانند دلار، ریال و … است.

ورشکستگی

Insolvency

حالتی‌ که‌ در‌ آن‌ یک‌ فرد‌ یا‌ سازمان‌ دیگر‌ نمی‌‌تواند‌ تعهدات‌ مالی‌ خود‌ را‌ با‌ وام‌ دهنده‌ پس‌ از‌ سر‌رسید‌ بدهی‌‌‌هایشان‌ انجام‌ دهد‌‌‌.

اصول‌ پذیرفته‌ شده‌ حسابداری

Generally accepted accounting principles (GAAP)

مجموعه‌‌‌‌ای‌ از‌ قوانین‌ و‌ دستورالعمل‌‌‌های‌ توسعه‌ یافته‌ توسط‌ صنعت‌ حسابداری‌ برای‌ شرکت‌‌‌ها‌ که‌ در‌ هنگام‌ گزارش‌ داده‌‌‌های‌ مالی‌ از‌ آن‌ها‌ پیروی‌ کنند‌‌‌. پیروی‌ از‌‌‌‌ این‌ قوانین‌ به‌ ویژه‌ برای‌ شرکت‌‌‌های‌ سهامی‌ عام‌ بسیار‌ مهم‌ است‌‌‌.

دفتر‌ کل

General ledger (GL)

ثبت‌ کامل‌ تراکنش‌‌‌های‌ مالی‌ در‌ طول‌ عمر‌ یک‌ شرکت‌‌‌ به عنوان دفترکل شناخته می‌شود.

مالیات

Taxation

مالیات وسیله‌ای است که از طریق آن یک دولت یا سازمان مالیاتی، هزینه‌ای را بر شهروندان و واحدهای تجاری وضع می‌کند که آن‌ها موظف به پرداخت هستند. از مالیات بر درآمد گرفته تا مالیات بر کالاها و خدمات (GST)، مالیات برای همه سطوح اعمال‌ می‌شود.

تعدد انبار

Multi warehouses (MW)

تعدد انبار به مشتریان این امکان را می‌دهد که کالاها را در انبارهای مختلف ذخیره کنند.

تراز‌ آزمایشی

Trial balance (TB)

یک‌ سند‌ تجاری‌ که‌ در‌ آن‌ همه‌ دفاتر‌ در‌ ستون‌‌‌های‌ بدهکار‌ و‌ اعتبار‌ جمع‌ آوری‌ می‌شوند‌ تا‌ از‌ صحت‌ حساب‌ها و عملکرد سیستم‌ حسابداری‌ شرکت‌ اطمینان‌ حاصل‌ شود‌‌‌. پیشنهاد می‌شود اطلاعات کامل درباره ترازنامه و مفهوم آن را در مقاله تراز آزمایشی چیست؟ در وبلاگ هوشمند نوین مطالعه کنید.

بدهی‌‌‌ها‌ (جاری‌ و‌ بلندمدت)

Liabilities (current and long-term)

بدهی‌‌‌ها‌ یا‌ تعهدات‌ مالی‌ یک‌ شرکت‌ که‌ در‌ جریان‌ عملیات‌ تجاری‌‌‌‌ ایجاد‌ می‌شود‌‌‌.
بدهی‌‌‌های‌ جاری‌ (CL) بدهی‌‌‌هایی‌ هستند‌ که‌ ظرف‌ یک‌ سال‌ قابل‌ پرداخت‌ هستند،‌ مانند‌ بدهی‌ به‌ تامین‌ کنندگان‌‌‌.
بدهی‌‌‌های‌ بلند‌ مدت (LTL) معمولاً‌ در‌ یک‌ دوره‌ زمانی‌ بیش‌ از‌ یک‌ سال‌ قابل‌ پرداخت‌ هستند‌‌‌. نمونه‌‌‌‌ای‌ از‌ بدهی‌ بلندمدت‌ می‌تواند‌ وام‌ مسکن‌ چند‌ ساله‌ برای‌ فضای‌ اداری‌ را نام‌ برد‌‌‌.

شرکت‌ با‌ مسئولیت‌ محدود

Limited liability company (LLC)

LLC یک‌ ساختار‌ شرکتی‌ است‌ که‌ در‌ آن‌ اعضا‌ نمی‌‌توانند‌ در‌ قبال‌ بدهی‌‌‌های‌ شرکت‌ پاسخگو‌ باشند‌‌‌. به‌ عنوان‌ مثال،‌ اگر‌ کسی‌ از‌ شرکت‌ شکایت‌ کند، ‌‌‌این‌ می‌تواند‌ از‌ صاحبان‌ مشاغل‌ محافظت‌ کند‌ تا‌ کل‌ پس‌ انداز‌ زندگی‌ خود‌ را‌ از‌ دست‌ ندهند‌‌‌.

درآمد‌ خالص

Net income (NI)

کل‌ درآمد‌ یک‌ شرکت‌ که‌ به‌ آن‌ سود‌ خالص‌ نیز‌ می‌گویند‌‌‌. درآمد‌ خالص‌ با‌ کسر‌ کل‌ هزینه‌‌‌ها‌ از‌ کل‌ درآمدها‌ محاسبه‌ می‌شود‌‌‌.

ارزش‌ فعلی

Present value (PV)

یک اصطلاح حسابداری است به معنای ارزش امروز مقداری پول که انتظار می‌رود یک یا چند سال در آینده در دسترس باشد. مفهوم پشت این موضوع این است که پول موجود در آینده کمتر از همان مقداری است که امروز در دست دارید.

صورت‌ سود‌ و‌ زیان

Profit and loss statement (P&L)

یک‌ صورت‌ مالی‌ است‌ که‌ برای‌ خلاصه‌ کردن‌ عملکرد‌ و‌ وضعیت‌ مالی‌ یک‌ شرکت‌ با‌ بررسی‌ درآمدها،‌ هزینه‌‌‌ها‌ در‌ یک‌ دوره‌ زمانی‌ خاص‌ مانند‌ سه‌ ماهه‌ یا‌ سالانه‌ استفاده‌ می‌شود‌‌‌.

بازگشت‌ سرمایه

Return on investment (ROI)

معیاری‌ است‌ که‌ برای‌ ارزیابی‌ عملکرد‌ مالی‌ نسبت‌ به‌ مقدار‌ پولی‌ که‌ سرمایه‌ گذاری‌ شده‌ است‌ استفاده‌ می‌شود‌‌‌. ROI با‌ تقسیم‌ سود‌ خالص‌ بر‌ هزینه‌ سرمایه‌‌گذاری‌ محاسبه‌ می‌شود‌‌‌ و نتیجه‌ اغلب‌ به‌ صورت‌ درصد‌ بیان‌ می‌شود‌‌‌.

منبع: https://www.hnovin.com/most-important-accounting-terms/
مریم احمدی بازدید : 43 چهارشنبه 01 دی 1400 زمان : 15:54 نظرات (0)

حسابداری مدیریتی یکی مهم‌ترین زیر شاخه‌های حسابداری است. در این رشته، حسابداران اطلاعات را پردازش و تفسیر کرده و یک چشم‌انداز برای تصمیم‌گیری‌های آتی به مدیران سازمان ارائه می‌کند. اطلاعات پردازش شده توسط حسابداران مدیریتی محرمانه بوده و صرفاً برای مدیران تهیه می‌شود و افراد برون‌سازمان به آن دسترسی ندارند.

نرم افزار حسابداری مدیریتی
نرم افزار حسابداری مدیریتی

تاریخچه حسابداری مدیریتی به کجا برمی‌گردد؟

ظهور حسابداری شاخه مدیریت در اوایل قرن نوزدهم بوده و صده 1825 تا 1925، اوج شکوه آن محسوب می‌شود. با گذشت از زمان شکوه آن، دیگر تکنیک‌های جدیدی به آن اضافه نشد، در نتیجه نتوانست گزارش‌های مفیدی برای سازمان ارائه کند و در زمان اوج خود جا ماند.
در اوایل قرن بیستم و با پیشرفت صنعت و کارخانجات، حسابداری مدیریت به عنوان یکی از بخش‌های مهم سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت مطرح شد و جایگاه خود را در حسابداری پیدا کرد. در این سه دهه حسابداری در سودآوری و پیشرفت سازمان‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها از تجارب حسابداران مدیریتی بهره‌مند هستند.

اهداف حسابداری مدیریت

  • کمک در برنامه ریزی صحیح

عدم دسترسی تیم مدیریت به اطلاعات مالی احتمال خطا در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی افزایش داده و در نتیجه باعث زیان و مشکلات زیادی در مجموعه می‌شود. وجود حسابداری مدیریتی احتمال این خطا را کاهش می‌دهد. آن‌ها با تفسیر و پردازش اطلاعات مالی گزارش‌هایی را ارائه می‌دهد که راه و روش رسیدن به اهداف را به سازمان نشان می‌دهد. این گزارش‌ها بر مبنی فرصت‌های بازار و اطلاعات منطقه، محصولات خاص، میزان سوددهی، میزان بودجه و … است.

  • کمک در کنترل فعالیت‌های مجموعه

مدیریت روزانه و تصمیم‌گیری برای یک سازمان نیاز به مجموعه متنوعی از اطلاعات دارد. حسابداران مدیریتی با استفاده از دانش و مهارت‌هایی که دارند داده‌های مالی شرکت را بررسی کرده و در کنترل سازمان به مدیران کمک می‌کنند.

  • کنترل ریسک

یکی از مهم‌ترین اهداف حسابداری مدیریت، شناسایی و تخمین میزان ریسک در فعالیت‌های یک شرکت است. آنها فقط ریسک را شناسایی نمی‌کنند، بلکه برای کاهش ریسک و مدیریت آن نیز راهکار ارائه می‌دهند.

  • برآورد سود

افزایش سوددهی یک سازمان، همیشه اهمیت بسیاری داشته است. تیم مدیریت با استفاده از گزارش‌های حسابداری مدیریتی با پیش‌بینی بحران و کاهش خطا در تصمیم‌گیری می‌توانند میزان سود یک سازمان را افزایش دهند.

اهداف حسابداری مدیریتی
اهداف حسابداری مدیریتی

آیا حسابداری مدیریتی کاربرد دارد؟

با پیشرفت روز به روز علم حسابداری و شاخه‌های آن توسعه یافته و عملکرد و کاربردهای بیشتری پیدا می‌کنند. حسابداری شاخه مدیریت در طول زمان کاربردهای زیادی پیدا کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • کمک در اتخاذ تصمیم‌گیری به مدیران
  • ایجاد برنامه استراتژیک برای مدیریت بحران
  • ایجاد چشم انداز از سود و زیان در سازمان
  • تدوین برنامه ریزی

وظایف حسابدار مدیریتی چیست؟

وظایف حسابدار معمولا براساس نوع مجموعه تعریف می‌شود. در کل وظیفه‌های هر حسابداری مدیریتی شامل موارد زیر است:
• ارتباط و همکاری با سایر واحد‌های سازمان

• کنترل قرارداد‌های سازمان

• تهیه گزارش خرید و فروش

• تهیه اظهارنامه مالیات بر‌ارزش افزوده

• ارائه گزارش آماری و تفکیکی و نمودارهای مقایسه‌ای

• جمع آوری گزارشات مالی برای مدیران

حوزه‌ کاری حسابداری مدیریتی

این نوع حسابداری به سه حوزه تقسیم می‌شود:

  • مدیریت ریسک

با تحلیل اطلاعات پروژه میزان ریسک را شناسایی کرده و گزارشی را ارائه می‌دهند. مسئولین پروژه از این گزارش‌ها برای اخذ تصمیمات استفاده می‌کنند.

  • مدیریت راهبردی

جایگاه حسابدار مدیریت به صورت یک شریک در سازمان برای ارائه راهبرد‌ها برای رسیدن به اهداف و خواسته‌های سازمان تعیین شده است.

  • مدیریت عملکرد

حسابداری مدیریت برای بهبود عملکرد واحد‌های مختلف سازمان، داده‌ها را بررسی می‌کنند و با توجه به آن در برنامه‌ریزی به مدیران کمک می‌کنند.

حسابدار مدیریتی چه مهارت‌های نیاز دارد؟

حسابدار‌ها افراد قابل اعتماد و مسئول یک مجموعه هستند. برای پیشرفت در حسابداری باید حداقل مهارت‌های لازم برای قدم گذاشتن در یک مسیر را داشته باشند، مهارت‌هایی مانند:
• دانش بالا
• طراحی برنامه‌ریزی
• مدیریت شرایط
• مهارت پیش‌بینی
• آگاهی تجاری
• ابتکار عمل
• مهارت تجزیه و تحلیل برای صدور اسناد حسابداری
• مهارت کار با نرم افزارهای حسابداری
• آشنایی با قوانین و مقرارات مالی
• توانایی تدوین اظهارنامه مالیات بر درآمد

رشته حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریت یکی از پرطرفدارترین رشته‌های حسابداری است که ظرفیت پذیرش بالاتری نسبت به دیگر رشته‌های حسابداری دارد. هدف این رشته تعلیم افرادی است که بتوانند گزارش‌های مالی را به شیوه‌ای ارائه دهند که قابل استفاده برای افراد درون سازمانی یا برون سازمانی با هر سطح اطلاعات باشند. کار دانش‌آموخته‌های این رشته بسیار مهم است زیرا در تصمیمات و مدیریت کسب وکار تا کنترل امور مالی سازمان‌ها تاثیر گذارند. آن‌ها می‌توانند با توجه به اطلاعات مالی سازمان برای بهبود عملکرد و سودآوری بیشتر برنامه‌های مدیریتی ارائه دهند.

منبع: https://www.hnovin.com/what-management-accounting/

مریم احمدی بازدید : 37 یکشنبه 16 آبان 1400 زمان : 16:41 نظرات (0)

تسعیر نرخ ارز (Currency exchange) یکی از مسائل مهم اقتصادی است که در آن اثر حاصل از تغییرات نرخ ارز در عملیات مالی با کمک نرم افزار حسابداری و انواع نرم افزار حسابداری مورد بررسی قرار می‌گیرد. هوشمند نوین در این مقاله قصد دارد به این موضوع بپرازد که تسعیر نرخ ارز به چه معناست و چگونگی محاسبه آن را برایتان مفصل توضیح دهید، پس با ما همراه باشید.

تسعیر نرخ ارز چیست؟
تسعیر نرخ ارز چیست؟

تسعیر نرخ ارز چیست؟

می‌دانیم که ارز رایج در هر کشوری متفاوت از سایر کشورها است، با این حال برای انجام تجارت‌های جهانی نیاز به یک سیستم مالی است که بتوان در آن همه ارزهای متفاوت را یکسان کرد. به زبان ساده به فرآیند تبدیل دو واحد ارز متفاوت به هم تسعیر ارز گفته می‌شود بنابراین به نرخ تبدیل دو واحد پولی نرخ تسعیر ارز اطلاق می‌شود.

تعریف ارز در حسابداری

در واقع ارز واحد پولی است که توسط دولت‌ها برای مبادلات کالایی به کار می‌رود، هر کشوری بسته به شرایطی که دارد دارای ارز مستقل است، از این ارزها برای انجام معاملات جهانی یا مبادلات ارزی استفاده می‌شود، به طور مثال در اکثر کشورهای دنیا در مبادلات ارزی به جای استفاده از واحد پول کشورهای متفاوت از دلار به عنوان ارز واحد استفاده می‌شود. نرخ ارز و تعیین آن برای شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ تجاری و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، این بخش مهمترین بخش اقتصادی یک کشور را تشکیل می‌دهد، ضمن این که در شرکت‌های فعال در زمینه ارز نیز نرخ ارز یک موضوع کاملا مهم است.

معنای لغوی تسعیر

تسعیر در لغت به معنای نرخ و قیمت‌گذاری است، بنابراین فرآیند تبدیل کردن دو واحد پولی به هم و قیمت گذاری آن تسعیر ارز  نام دارد، شرکت‌های بازرگانی برای تنظیم صورت‌های مالی باید ارز حاصل از تبادلات بین‌المللی خود را به یک واحد ارزی یکسان به نام واحد پولی گزارش‌گری تبدیل کنند. در ایران معمولا بانک مرکزی هر 6 ماه یکبار نرخ تسعیر ارز را اعلام می‌کند. شرکت‌های مختلف می‌توانند به وسیله این عمل میزان فروش و سود قطعی خود را بررسی کنند. پس طبیعی است که با تغییر نرخ ارز، صورت‌ها و عملکرد مالی شرکت نیز تغییر می‌کند.

معاملات ارزی چیست؟

معاملات ارزی به معاملاتی اطلاق می‌شود که در آنها به جای ریال از ارز خارجی استفاده می‌شود، به طور مثال در واردات یا صادرات کالا و خدمات معمولا از معاملات ارزی استفاده می‌شود.

نحوه محاسبه تسعیر ارز در حسابداری

در واقع عملیات مالی یک شرکت با هر ارزی که ثبت شود، تمام معاملات ارزی آن نیز باید با همان ارز صورت گیرد، حسابداری با تسعیر  ارز بررسی می‌کند نرخ تغییرات ارزی چه تاثیری بر عملیات مالی دارند و آیا معاملات انجام شده برای شرکت سود واقعی داشته است یا خیر.

هدف از تسعیر نرخ ارز در شرکت‌ها

با کمک تسعیر‌ارز است که شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند میزان واقعی سود یا فروش خود را بررسی کنند، در واقع با تغییر نرخ ارز، صورت و عملکرد مالی این شرکت‌ها نیز تغییر می‌کند. برای این که تسعیر در نرخ ارز ثبت شود، در تاریخی که معامله اولیه صورت می‌گیرد، ثبت اولیه معامله ارزی بر اساس نرخ ارز به ریال ثبت می‌شود، سپس در برنامه حسابداری ارزی با توجه به این که نوع معامله صورت گرفته فروش یا خرید بوده است این میزان ثبت می‌شود. هدف از این کار آن است که تسعیر معاملات ارزی و عملیات‌های خارجی به شکلی انجام گیرد که نتایج حاصله با آثار تغییرات نرخ ارز و تاثیر آنها بر جریان وجوه نقد واحد تجاری و ارزش ویژه تعریف شده برای آن هماهنگی داشته باشد. باید مطمئن باشیم که صورت‌های مالی تصویر درستی از نتایج عملکرد را نمایش می‌دهند. با استفاده از نرم افزار حسابداری هوشمند نوین می‌توانید بدون دغدغه از به وجود آمدن هرگونه مشکل، محاسبات مالی خود را انجام دهید.

تأثیر تسعیر نرخ ارز بر شرکت‌ها

برای درک بهتر مفهوم تسعیر در ارز و تاثیرآن بر صورت مالی شرکت‌ها یک مثال ارائه می‌کنیم:

همانطور که گفته شد تسعیر نرخ ارز در واقع سند مالی است که برای تنظیم حساب‌های بدهکاران و بستانکاران و یا اسناد مالی ارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد به بیان دیگر با توجه به نوسانات نرخ ارز، این امر وابسته به حساب های سود و زیان یک مجموعه است.

یک شرکت ایرانی در حال صادرات محصول خود به یکی از کشورهای همسایه در منطقه است، در آخرین مرحله از صادرات این شرکت باید مبلغ 5 میلیون دلار دریافت کند، فرض می‌کنیم در زمان انجام معامله و عقد قرارداد نرخ دلار در بازار 20 هزار تومان بوده است، اما زمانی که شرکت در سیستم حسابداری خود وجه دریافتی را ثبت می‌کند، نرخ ارز به 25 هزار تومان رسیده است، بنابراین مشخص است که این شرکت علاوه بر سود حاصل از صادرات، مبلغی را نیز بابت سود ناشی از تسعیر به دست آورده است.

در حسابداری محاسبه این موضوع برای شرکت‌هایی که در زمینه واردات هستند برعکس محاسبه می‌شود. به این معنا که اگر نرخ ارز در زمان پایان معامله افزایش یاد شرکت‌ها با زیان ناشی از تسعیر ارز روبه‌رو هستند. تاثیر اینکار علاوه بر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بر مراودات خارجی بانک‌ها نیز تاثیرگذار است، به این معنا که اگر بانک‌ها دارایی‌های ارزی داشته باشند، از افزایش نرخ تسعیر سود می‌برند و در صورتی که بدهی‌های ارزی آن‌ها از دارایی‌های ارزیشان بیشتر باشد، دچار زیان خواهند بود.

روش‌های مختلف محاسبه تسعیر ارز

در حسابداری، تسعیر نرخ ارز به سه روش ثبت می‌شود:

روش اول:

در طول یک سال نرخ ارز ثابت در نظر گرفته می‌شود و معاملات شرکت با آن نرخ ثابت در نرم افزار حسابداری ثبت می‌شود. در انتهای سال مانده‌های ارز حاصل از معاملات را تسعیر کرده و سود و زیان حاصل از تسعیر ارز شرکت توسط این سیستم حسابداری پیشرفته محاسبه می‌شود. اما باید بگوییم که این روش دقت محاسبات پایینی دارد، چرا که در طول یک سال ارز نوسانات زیادی را تجربه می‌کند که در این روش به آن توجهی‌ نمی‌شود.

روش دوم:

در این روش، تسعیر به صورت ماهیانه و یا در یک دوره مالی مشخص در سیستم حسابداری ثبت می‌شود. به این ترتیب هر ماه یا در هر دوره مالی نرخ ارز به روز رسانی می‌شود و تسعیر بر اساس نرخ جدید محاسبه خواهد شد.

روش سوم:

نوسانات نرخ ارز به صورت روزانه ثبت شده و عملیات تسعیر نیز به صورت روزانه توسط حسابدار یا نرم افزار حسابداری ارزی و … محاسبه می‌شود. این روش نسبت به روش‌های دیگر از دقت بسیار بیشتری برخوردار است.

کلام آخر
برای این که بتوانید تسعیر نرخ ارز را با دقت بالا محاسبه کنید باید از بهترین نرم افزار حسابداری چند ارزی در این زمینه کمک بگیرید، استفاده از این نرم افزار در سیستم حسابداری می‌تواند دقت انجام محاسبات را افزایش دهد.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-currency-exchange/

مریم احمدی بازدید : 40 سه شنبه 04 آبان 1400 زمان : 11:25 نظرات (0)

مدیریت هزینه یکی از اساسی‌ترین امور هر شرکت است که عدم توجه به آن می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد. رسیدگی به این مقوله در کسب‌و‌کارها عموما بر عهده حسابدار قرار دارد و یک حسابدار می‌تواند با مدیریت صحیح هزینه‌ها، یک کسب‌و‌کار نوپا را به یک شرکت موفق تبدیل کند و سود زیادی را برای آن به ارمغان داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به تعریف و بررسی انواع هزینه‌ها و بپردازیم و نقش مدیریت آنها را در موفقیت کسب‌و‌کارها بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

هزینه چیست؟

در حسابداری مفهوم هزینه به حساب‌های موقتی اطلاق می‌شود که ماهیت آنها بدهکار باشد؛ به بیان دیگر هزینه‌بهایی است که هر شرکت به منظور کسب درآمد پرداخت می‌کند. محاسبه میزان درآمد و هزینه‌ها و همچنین مدیریت آنها در هر دوره مالی اهمیت بسیار زیادی دارد ویکی از مهم‌ترین وظایف بخش حسابداری شرکت‌ها محسوب می‌گردد. در حال حاضر با هوشمند شدن اغلب فرآیندهای حسابداری،‌ مدیریت این قبیل موارد نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر شده است. به عنوان مثال نرم افزار حسابداری هوشمند نوین یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد.

برای درک بهتر مفهوم هزینه لازم است با یکی از بهترین دسته‌بندی‌های آن آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که هزینه با طبقه‌بندی‌های مختلفی مطالعه می‌شود که در ادامه به یکی از ساده‌ترین آنها خواهیم پرداخت. هزینه به طور کلی به دو دسته هزینه‌های ثابت و هزینه‌های متغیر تقسیم می‌شود که این دسته‌بندی در نرم افزار حسابداری شرکتی نیز کاربرد دارد. اما منظور از هریک از این هزینه‌ها چیست؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

مدیریت هزینه

– هزینه ثابت

هزینه‌های ثابت در هر شرکت آن دسته از هزینه‌هایی هستند که با میزان تولیدات یا میزان ارائه خدمات آن شرکت ارتباطی ندارند و طی یک دوره مالی ثابت خواهند ماند. به این ترتیب می‌توان گفت که این هزینه‌ها به خروجی یک بیزینس و درآمد آن وابسته نیستند که یکی از مهم‌ترین راه‌های تفکیک هزینه ثابت از متغیر نیز همین مسئله خواهد بود. نکته‌ای که در این مورد لازم است به آن توجه شود این است که مبلغ این هزینه‌ها ممکن است طی یک دوره مالی تغییر کند؛ مثلا هزینه برق مصرفی یک شرکت به طور کلی یک هزینه ثابت محسوب می‌شود که ممکن است مبلغ آن به ازای هر ماه متفاوت باشد.

هزینه‌های ثابت ممکن است تنها یک بار و به منظور سرمایه‌گذاری انجام شوند و یا اینکه در هر دوره مالی به صورت مستمر پرداخت شوند. به عنوان مثال خرید زمین، تهیه ماشین‌ها تجهیزات کارخانه و همچنین خرید تجهیزات اداری از جمله هزینه‌های ثابتی هستند که تنها یک بار پرداخت می‌شوند. اما حقوق کارمندان و کارگران، بیمه کارکنان، هزینه اینترنت مصرفی شرکت و هزینه‌هایی از این دست نیز جزئی از هزینه‌های ثابت هستند که لازم است به صورت مداوم پرداخت شوند.

– هزینه متغیر

تعریف هزینه‌های متغیر عکس هزینه‌های ثابت خواهد بود، به این صورت که میزان تولیدات یا میزان ارائه خدمات ارائه شده هر شرکت مستقیما بر روی این هزینه‌ها تأثیر دارند. یکی از مثال‌هایی که در این زمینه می‌توان عنوان کرد میزان تولیدات کارخانه است که با افزایش ساعت کاری کارگران بر آن افزوده خواهد شد و در عین حال هزینه اضافه کاری نیز باید به کارمندان یا کارگران پرداخت شود. هزینه خرید مواد اولیه برای تولیدات، هزینه جابجایی و حمل و نقل محصولات، هزینه متریال مصرفی کارخانه و پرداخت حقوق اضافه کاری کارمندان و کارگران شرکت از رایج‌ترین مثال‌هایی هستند که در این زمینه می‌توان عنوان کرد.

مدیریت هزینه چیست؟

مدیریت هزینه یکی از انواع حسابداری مدیریتی محسوب می‌شود که طی آن هزینه‌های شرکت پیش‌بینی و مدیریت خواهند شد؛ به بیان دیگر مدیریت هزینه بودجه شرکت را کنترل می‌کند و از طریق کاهش هزینه‌ها سعی در افزایش سود شرکت دارد. در فرآیند مدیریت هزینه‌ها اطلاعات جامعی از هزینه‌های شرکت جمع‌آوری شده و این اطلاعات به صورت جزء به جزء با استفاده از تکنیک‌های حسابداری کنترل خواهند شد تا از سرمایه شرکت در جهت صحیح و مطلوب بهره‌برداری شده و از تکرار هزینه‌های نابجا در آینده اجتناب گردد. در حال حاضر استفاده از نرم افزار حسابداری پیشرفته تا حدود زیادی انجام این فرآیند را تسهیل کرده است. 

مدیریت هزینه چیست؟

اهمیت مدیریت هزینه‌ها و درآمدها

مدیریت هزینه‌ها و درآمدها از مهم ترین بخش‌های مدیریت سازمانی است که می‌تواند در میزان موفقیت شرکت‌ها به طور مؤثری نقش داشته باشد. این فرآیند از طریق برنامه‌ریزی و برآوردهای مالی صورت می‌گیرد تا شرکت بتواند از طریق سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صحیح و کنترل شده با بودجه در نظر گرفته شده در جهت پیشبرد برنامه‌ها اقدام کند. هرگونه خطا و عدم مدیریت صحیح در این بخش می‌تواند شرکت را از مسیر پیشرفت خارج کرده و هزینه‌های غیرقابل جبرانی به شرکت تحمیل کند. بنابراین کنترل بودجه و هزینه‌های شرکت تا حدود زیادی به این فرآیند وابسته است. اما مدیریت درآمد و هزینه‌ها چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟

چند مورد از مهم‌ترین مزایای این بخش از مدیریت به شرح زیر است:

– افزایش کارایی و بهره‌وری
– به تصویر کشیدن مسیر پیشرفت شرکت
– طبقه‌بندی اطلاعات برای استفاده‌های مدیریتی
– پیش‌بینی روند و پیشرفت برنامه‌های شرکت
– نمایش عملکرد زمان و هزینه‌های صرف شده
– ثبت و تحلیل هزینه‌ها و مقایسه آنها با استانداردهای موجود
– ارائه تصویری صحیح از ضعف‌های سازمان و تصحیح آنها با برنامه‌ریزی مجدد
– پیش‌بینی کسری بودجه و جبران آن از طریق برنامه‌ریزی مالی صحیح

مزایای نرم افزار مدیریت هزینه

مدیریت و کنترل هزینه‌ها در گذشته فرآیندی به نسبت دشوار و زمان بر بود که انرژی زیادی می‌طلبید؛ اما در حال حاضر با وجود نرم‌افزارهایی که به همین منظور طراحی شده‌اند،‌ این ضعف‌ها تا حدود زیادی جبران شده و می‌توان چنین فرآیندهایی را با سرعت و دقت بیشتری به انجام رساند. در دوره کنونی اکثر سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ برای تسهیل این فرآیند از نرم‌افزارهای مدیریت هزینه استفاده می‌کنند که این امر به سرعت پیشرفت این شرکت‌ها کمک کرده است.

مدیریت هزینه ها و درآمدها و ارتباط آن با نرم افزار حسابداری

نرم‌افزارهای حسابداری به منظور ثبت هزینه‌ها و تسهیل امور حسابداری تهیه شده‌اند، با این حال به دلیل تجمیع اطلاعات مالی در این نرم‌افزارها، امکان کنترل صحیح هزینه‌ها و درآمدهای شرکت از طریق آنها وجود دارد. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توان به جزئیات اطلاعات مالی در هر دوره مالی به آسانی و در کمترین زمان دست پیدا کرد و از این طریق با مقایسه هزینه‌های دوره‌های مالی مختلف، تصویر صحیحی از پیشرفت شرکت به دست آورد.

استاندارد‌ مدیریت هزینه در نرم افزار حسابداری

با توجه به استاندارد‌های بین المللی، بخش مدیریت هزینه در نرم افزار مدیریت هزینه هوشمند نوین نیز به 4 صورت به شما در مدیریت مالی کمک‌ می‌کند.

  • برنامه‌ریزی مدیریت هزینه

برای برنامه‌ریزی ابتدا هزینه‌های غیرمستقیم (هزینه‌های ثابت مانند حقوق، اجاره دفتر) و هزینه‌های مستقیم (هزینه‌های منابع و مواد مصرفی در طی عملیات) در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این اطلاعات، مدیران برنامه‌هایی راهبردی برای کنترل هزینه‌ها اتخاذ‌ می‌کنند.

  • تخمین هزینه‌ها

در این مرحله دو دسته اطلاعات مهم استخراج می‌شود:
• تخمین هزینه‌های عملیات‌ها
• تعیین پایه و اساس برآوردهای فرآیند تخمین هزینه
با داشتن یک نرم‌‌‌‌‌افزار حسابداری انجام این پروسه با دقت و سرعت بالاتری انجام می‌شود.

  • تعیین بودجه

اطلاعات بدست‌آمده در مرحله قبل در نرم‌ افزار حسابداری سازماندهی می‌شود و با تجمیع تمام این داده‌ها بودجه کل پروژه محاسبه می‌شود. به این هزینه‌یابی، خط مبنای هزینه گفته می‌شود.

مدیریت هزینه ها و درآمدها و ارتباط آن با نرم افزار حسابداری

  • کنترل هزینه

در این مرحله با ایجاد یک راهبرد با داده‌های استخراج شده و پیشبرد آن در عملیات‌، هزینه‌های پروژه را کنترل می‌کنند.
در این مرحله نکاتی را باید در نظر گرفت:

 پایان دادن پروژه با بودجه تعیین شده
 امکان تغییر در بودجه و خط مبنای هزینه
 شناسایی احتمال انحراف در خط مبنای هزینه
 جلوگیری از امکان تغیر تصویب نشده در هزینه‌ها

مدیریت هزینه در پروژه چیست؟

مدیریت هزینه راهی برای کنترل هزینه‌های مازاد است که شامل هزینه عملیات‌ها، هزینه‌های اضافه در کنار خرج‌های داخلی و بعضا خارجی مشاغلتان‌ می‌شود. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام هزینه‌های ثابت و متغیر را برآورد کنید. این هزینه ها‌ می‌تواند به سادگی از گزارشات مالی و اطلاعاتی که نرم افزار حسابداری به شما‌ می‌دهد به دست بیاید. هنگامی که این ارقام را به دست آوردید، می‌توانید به راحتی داده‌های مالی مورد نیاز خود را در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین بررسی و کنترل کنید.

ملاحظات اصلی برای مدیریت هزینه

یک برنامه مدیریت هزینه، باید تمام متغیرهایی را که بر بودجه تأثیر می‌گذارد، در نظر بگیرد. همچنین هزینه‌های ثابت مانند هزینه اقتصادی تیم‌ها را در خود جای دهد. همه این موارد باید محاسبه شود تا بدانید میزان هزینه‌های مالی خالص شما چقدر است تا بودجه‌‍بندی هزینه بر اساس نیاز هر قسمت به درستی انجام شود.
آخرین و مهمترین مورد، زیان سرمایه‌گذاران است. افزایش هزینه مشکلی است که بسیاری از شرکت‌ها با آن روبرو هستند و این موضوع به صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران زیان می‌رساند. هنگام تدوین برنامه مدیریت هزینه خود، ذینفع‌ها را باید در نظر داشته باشید. آنها باید در جریان امور مالی قرار گیرند و گزارشات جامعی با جزئیاتی کامل دریافت کنند تا از احتمال میزان سود یا ضرر آگاه شوند که این کار از طریق برنامه حسابداری هوشمند نوین به سهولت قابل اجرا است.

 سخن آخر

مدیریت هزینه از مهم‌ترین فرآیندهای هر شرکت است که به میزان بسیار زیادی در روند پیشرفت مالی شرکت‌ها نقش دارد. عدم توجه به این مقوله ممکن است خسارت‌ها و زیان‌های جبران‌ناپذیری برای شرکت به بار آورد و جایگاه شرکت را به طور کلی متزلزل سازد. در این مقاله به بررسی جزئیات مدیریت هزینه و اهمیت آن پرداختیم و همچنین نقش نرم‌افزارهای حسابداری را در تسریع و تسهیل این فرآیند عنوان کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع:

https://www.hnovin.com/cost-management-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 51 چهارشنبه 28 مهر 1400 زمان : 11:22 نظرات (0)

کدینگ حسابداری را در حقیقت می‌توان دسته‌بندی و یا مرتب کردن عناوین و فعالیت‌های مرتبط با حسابداری به شمار آورد که باعث می‌شود عملیات مربوط حسابداری، به نحوی مکانیزه انجام گیرند. به طور کلی می‌توان گفت طی عملیات کد گذاری، حساب‌ها بسته به نوع و حجم عملیات مالی‌شان به سطوح مختلفی دسته بندی می‌شوند و به هر مجموعه عملیات، یک کد تعلق می‌گیرد. در حال حاضر بسیاری از عملیات‌های مربوط به حسابداری با استفاده از نرم افزارها صورت می‌گیرد. بنابراین حسابداران با استفاده از نرم افزار حسابداری و استفاده از این کدها می‌توانند به ثبت عملیات حسابداری اقدام نمایند و این کار را با دقت و صحت انجام دهند. لازم به ذکر است که کدینگ باید به نحوی طراحی شود که استانداردهای علم حسابداری را نقض نکند و ما در تیم هوشمند نوین تمامی این موضوعات را به طور کامل در نظر گرفته‌ایم. پس به ما اعتماد کنید.

کدینگ حسابداری چیست؟

کدینگ، نوعی از دسته‌بندی‌ها در حسابداری است که به طور معمول، به شکل درختی، ترسیم و ایجاد می‌شود. در عملیات کدگذاری در حسابداری، برای هر یک از حساب‌ها دسته‌بندی‌هایی مشخص می‌شود که هر یک دارای سطوح مختلف و کدهای متعددی هستند. این تقسیمات، تعیین می‌کنند که شاخه‌های اصلی و شاخه‌های فرعی و یا زیر شاخه‌ها کدامند. در اصطلاح به این دسته بندی‌ها و تعیین نمودن شاخه و زیر شاخه‌ها، کدینگ در حسابداری گفته می‌شود.

کدینگ جامع حسابداری هوشمند نوین

لازم است بدانید بهترین روش برای انجام عملیات کدگذاری در حسابداری، استفاده از نرم افزارهای مربوط به انجام این کار است. به کارگیری چنین امکاناتی موجب می‌شود تا سرعت انجام کارها بالاتر رود و از طرف دیگر، دقت آن نیز افزایش پیدا کند و امور مالی و حسابرسی به نحوی راحت‌تر انجام پذیرد. بنابراین به کارگیری انواع نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری شرکتی، فروشگاهی، تولیدی و… می‌تواند در این زمینه به حسابداران و مدیران مالی کسب و کارهای مختلف کمک کند.

اهداف کدینگ در حسابداری

استفاده از کدینگ‌های جامع حسابداری می‌تواند در جهت دستیابی به چند هدف مهم، مفید و موثر واقع شود. از جمله این اهداف می‌توان به استاندارد شدن عملیات‌های مالی و حسابداری اشاره کرد. به کارگیری این عامل هم‌چنین سبب می‌شود تا عملیات‌های مالی یک شرکت و یا فروشگاه و یا یک واحد اقتصادی و تولیدی و… بر اساس یک فرمت خاص، یکپارچه سازی شود. از دیگر اهداف کدینگ در حسابداری می‌توان ثبت رویدادهای مالی را نام برد. این رویدادها با استفاده از کدگذاری تخصصی حسابداری، با دقتی بیشتر، ثبت و ضبط خواهند شد. از طرف دیگر سرعت و دقت پردازش آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

کدینگ در حسابداری برای دستیابی به این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد که میزان خطاهای انسانی کاهش پیدا کند. از دیگر اهداف این عامل می‌توان به تحلیل‌های مالی، جهت سرمایه‌گذاری اشاره کرد. از این طریق می‌توان به محاسبه راحت‌تر میزان دارایی‌های یک واحد اقتصادی پرداخت. بنابراین استفاده از کد گذاری باعث می‌شود تا قدرت تصمیم گیری بهتری برای سرمایه گذاری، فراهم شود. بنابراین استفاده از عملیات کد گذاری و کدینگ در حسابداری برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ ضرورت دارد. به ویژه در مواقعی که این کسب و کارها، با انواعی از حساب‌ها و رویدادهای مالی مواجه هستند. استفاده از کدینگ باعث می‌شود تا این حجم وسیع از اطلاعات مالی، دچار آشفتگی نگردند و با نظمی دقیق سامان دهی شوند. ارزیابی و تحلیل داده‌های مالی نیز با استفاده از این عامل به نحوی بهتر و راحت‌تر انجام خواهد پذیرفت.

انواع کدینگ حسابداری
انواع کدینگ حسابداری

انواع کدینگ حسابداری

کدینگ در حسابداری را می‌توان به چند نوع دسته بندی کرد که عبارتند از: کدینگ حفظی، متوالی، سلسله مراتبی، توده‌ای و وجهی.

  • کدینگ حفظی

این روش کد دهی بر اساس حروف اول حساب‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین در این شیوه، حرف اول کلمات را برای بازه کوچکی استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان حساب‌های دریافتی را به صورت «ح – د» به نمایش درآورد.

  • کدینگ متوالی

در این شیوه از کد دهی، ارقامی به صورت متوالی و پی در پی به حساب‌ها اختصاص داده می‌شوند.

  • کدینگ حسابداری

این روش، کاملا ساختار یافته است و هیچ محدودیتی ندارد. در این شیوه، برای حساب‌ها یک کد در نظر گرفته می‌شود و در صورت لزوم می‌توان به راحتی زیر گروه‌هایی را به آن اضافه کرد.

  • کدینگ توده‌ای

این روش به طور معمول برای استفاده در یک دوره مالی، مناسب است. در این روش، حسابدار می‌تواند کدها را به یک حساب اختصاص دهد.

  • کدینگ وجهی

در این شیوه از کد دهی، حسابدار اعدادی را به حساب‌ها اختصاص می‌دهد. هر عدد، معرف نوعی خاص از حساب‌ها و زیر شاخه‌های آن، خواهد بود.

نکات مهم در مورد کدینگ‌حسابداری

یکی از نکات عمده در مورد کدینگ در حسابداری این است که انجام این عملیات بسیار تخصصی است و لازم است حتما به وسیله حسابداران متخصص در این زمینه انجام شود. استفاده از کدگذاری در حسابداری موجب می‌شود تا بسیاری از مشکلات مالی و حسابداری در واحدهای مختلف اقتصای و تجاری از جمله کسب و کارهای شرکتی، تولیدی، فروشگاهی و … برطرف گردند.
به کارگیری این عامل هم‌چنین باعث می‌شود تا کسب و کارهای مختلف کوچک و بزرگ بتوانند انواع گزارشات مالی و حسابداری را به نحوی دقیق سرو سامان دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله گزارشات مالی در حسابداری مراجعه نمایید.
یکی دیگر از نکات قابل ذکر در این زمینه این است که سیستم کدینگ در حسابداری، زمانی می‌تواند به برطرف ساختن مشکلات کمک کند و یا از وقوع آن‌ها پیشگیری کند که به نحوی دقیق و صحیح، طراحی شده باشد.

در حال حاضر، با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی، انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری تولید شده‌اند که به کارگیری آن‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات حسابداران در زمینه‌های مختلف مالی برطرف گردد. کدینگ حسابداری در سیستم هوشمند نوین می‌تواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند تا آن‌ها بتوانند انواع رویدادهای مالی و متنوع خود را به نحوی منظم، دسته بندی کنند. به موجب انجام این کار، سرفصل‌های اصلی و فرعی فعالیت‌های مالی مشخص می‌شوند و از طرف دیگر ارتباط میان سرفصل‌ها برای صاحبان کسب و کارها و حسابداران آن‌ها معین می‌گردد. این عامل به تفکیک شدن اطلاعات مالی، کمک می‌کند و هم‌چنین دسترسی به انواع گزارش‌های مالی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان پذیر می‌سازد.

منبع:

https://www.hnovin.com/all-about-accounting-coding/

مریم احمدی بازدید : 48 دوشنبه 19 مهر 1400 زمان : 12:04 نظرات (0)

تراز آزمایشی از مفاهیم اصلی حسابداری محسوب می‌شود و انجام صحیح آن اهمیت بسیاری دارد. این مفهوم گاها با ترازنامه اشتباه گرفته می‌شود، اما این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند و تفاوت‌های عمده‌ای دارند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به تعریف تراز آزمایشی بپردازیم و جزئیات آن را بررسی کنیم. همچنین به تفاوت‌های بین تراز آزمایشی و ترازنامه خواهیم پرداخت.

تراز آزمایشی چیست؟

تراز آزمایشی (Trial balance) یکی از انواع گزارشات مالی در حسابداری است و در دسته صورت‌های مالی قرار نمی‌گیرد. این گزارش در واقع فهرستی از مانده حساب‌های دفتر کل است که توسط آن صحت ثبت اسناد اثبات می‌گردد. این گزارش اغلب در پایان ماه تهیه می‌شود و توازن مانده حساب‌های دفتر کل را مورد بررسی قرار می‌دهد. به بیان ساده‌تر، تراز آزمایشی با محاسبه جمع مانده حساب‌های بدهکار و بستانکار، صحت دریافت و پرداخت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در حال حاضر انجام این عملیات با نرم افزار حسابداری هوشمند نوین قابل انجام است که یک نرم افزار حسابداری ارزان قیمت و کاربردی است.

تفاوت ترازنامه و تراز آزمایشی

در دستۀ صورت‌های مالی یک واحد بی شک ترازنامه یکی از موارد مهم جهت بررسی امور اقتصادی است. این بخش همۀ اطلاعات مالی از واحد تجاری یا شرکت را در پایان دوره معلوم می‌کند. تراز نامه باید به یکی از دو فرم حسابی یا گزارشی تنظیم شود. بارزترین تفاوت این دو در ثبت دستۀ حساب‌ها است. یعنی در تراز نامه به ماندۀ حساب دائمی پرداخته می‌شود ولی در تراز آزمایشی همۀ حساب‌های واحد اعم از دائم و موقت بررسی می‌شوند.

اهمیت تراز آزمایشی در چیست؟

برای درک منظور تهیۀ هر یک از این دو لازم است تعریف هر یک در مورد اسناد موجود در آن را مطالعه کنیم. پس از بررسی خواهید دید تراز آزمایشی در انتهای هر ماه کاری و ترازنامه در انتهای دوره مالی تهیه می‌شوند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت تراز آزمایشی به منظور توازن ماندۀ دفتر کل تهیه می‌شود در حالی که ترازنامه به بررسی شرایط اقتصادی واحد در پایان دورۀ مالی می‌پردازد.

توضیحی در خصوص انواع تراز آزمایشی:

تراز آزمایشی را میتوان در شکل های گوناگونی ایجاد نمود.

1- تراز آزمایشی دو ستونی

2- تراز آزمایشی چهار ستونی

3- تراز آزمایشی شش ستونی

4- تراز آزمایشی هشت ستونی

تراز آزمایشی دو ستونی چیست؟
تراز آزمایشی دو ستونی چیست؟

تراز آزمایشی دو ستونی چیست؟

تراز دو ستونی را میتوان یکی از روتین ترین و ساده ترین انواع تراز دانست.در این نوع از تراز، در دو ستون بدهکار  و بستانکار، کلیه حساب های دفتر کل قرار خواهند گرفت. حتی با توجه به این مورد که می توان در ترازهای آزمایشی ستون های دیگری مانند  گروه، کل، معین یا تفصیل قرار داد، اما در آخر این دو ستون بدهکار و بستانکار می باشند  که باید برابر با هم  قرار گیرند. معمولاً به این صورت است که ستون های دیگر تنها جهت ارائه اطلاعات اضافی در کنار این دو ستون قرار خواهند گرفت.

تراز آزمایشی 4 ستونی چیست؟

تفاوت تراز 4 ستونی با تراز 2 ستونی در این می باشد که در تراز آزمایشی چهار ستونی علاوه بر دارا بودن ستون بدهکار و بستانکار، دارای دو ستون گردش حساب نیز می باشد.

خدمات مالیاتی

به یاد داشته باشید یک نکته مهم در خصوص کلیه ترازهای آزمایشی وجود دارد و آن هم این است که در هر سطر از حساب های تراز آزمایشی فقط یکی از مقدارهای بدهکار یا بستانکار مقدار خواهند گرفت اما در ستون هایی که مختص گردش هستند  هر 2 ستون امکان دارد که مقدار داشته باشند.

در  شرایطی که اطلاعات مربوط به دفتر کل صحت داشته باشند و به شکل صحیح در تراز آزمایشی چهار ستونی وارد شوند، جمع مانده های دو ستون گردش حساب نیز همانند ستون های بدهکار و بستانکار با هم مساوی می‌شوند.

تراز آزمایشی 6 ستونی چیست؟

لازم است بدانید که در تراز آزمایشی 6 ستونی این امکان برای شما فراهم می‌گردد که گردش حساب پیش از دوره را نیز نشان دهید.

این معنی می باشد که دقیقاً برخلاف آنچه در ترازهای دو ستونی و چهار ستونی، گردش حساب در یک بازه زمانی تهیه می‌گردد. بعنوان مثال اگر مقصودتان این باشد که تراز آزمایشی 6 ستونی یک آبان تا سی آبان را تهیه نمایید 2 ستون اول گردش حساب از ابتدای سال تا 1 آبان را نشان می دهد، دو ستون بعدی گردش حساب 1 آبان تا 30 آبان و 2 ستون آخر مانده حساب بدهکار-بستانکار را به شما نمایش می دهد.

تراز آزمایشی 8 ستونی چیست؟

تراز هشت ستونی بسیار مشابه تراز آزمایشی شش ستونی می باشد.

البته با این تفاوت که مانده اول دوره مالی که در نتیجه بستن حساب در انتهای دوره مالی قبلی به دوره مالی جدید منتقل شده در دو ستوان جدا به نمایش درمی آید.

لازم به ذکر است که این اطلاعات جهت  تصمیم گیری به استفاده کنندگان تراز آزمایشی کمک شایانی می نماید.

اصلاح  اشتباهات در تراز آزمایشی چگونه است؟

ابتدا برای تهیه تراز آزمایشی لازم است  نام حساب ها و مانده آن را در ستون بدهکار یا بستانکار یادداشت کنیم. در آخر حتماً باید حاصل مجموع مانده حساب های بدهکار و بستانکار با هم برابر شده باشند.در شرایطی که مانده ها برابر نشده باشند، یا اینکه در مراحل  ورود اطلاعات مانده حساب به ستون های بدهکار و بستانکار اشتباهی شکل گرفته است و  یا اطلاعاتی که در دفتر کل ثبت شده اند دچار مشکل یا اختلاف می باشند.

برابر نبودن  در مجموع مانده های ستون های بدهکار و بستانکار در تراز آزمایشی این را نشان می دهند که یک مشکل در امور وجود دارد. جالب است بدانید که با استفاده از این تراز می توان خیلی  از اشتباهات را در طول یک دوره مالی شناسایی نمود تا در پایان آن دوره با مشکلات زیادی رو به  رو نشویم.

تراز آزمایشی دو ستونی چیست؟
تراز آزمایشی دو ستونی چیست؟

انواع تراز آزمایشی

این گزارش به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از تراز دو ستونی، تراز چهار ستونی، تراز شش ستونی، تراز هشت ستونی، تراز سلسله مراتبی، تراز ده ستونی و تراز هشت ستونی با گردش کل. در حال حاضر امکان تهیه این ترازها به کمک نرم افزار حسابداری شرکتی وجود دارد. در ادامه به صورت مختصر به تعریف هریک از این انواع خواهیم پرداخت.

-تراز آزمایشی دو ستونی

یکی از ساده‌ترین و پر کاربردترین انواع، تراز دو ستونی است. این گزارش تنها شامل دو ستون بدهکار و بستانکار است که جمع مانده هر یک از این ستون‌ها باید برابر باشند. در برخی موارد ممکن است یک یا چند ستون دیگر نیز برای درج اطلاعات بیشتر در این گزارش وجود داشته باشند، اما تنها دو ستون اصلی وجود دارد که همان ستون بدهکار و بستانکار است.

-تراز چهار ستونی

در این گزارش مانند مورد قبلی ستون‌های بدهکار و بستانکار جز ستون‌های اصلی هستند که علاوه بر آن‌ها دو ستون گردش حساب نیز وجود دارد. در این مورد جمع مانده این دو ستون نیز باید مانند ستون‌های بدهکار و بستانکار برابر باشند.

-تراز شش ستونی

این گزارش جزئیات بیشتری را در بر می‌گیرد. در حقیقت این تراز گردش مالی بازه زمانی پیش از دوره را نیز نمایش می‌دهد. ستون‌های این گزارش عبارتند از: ستون بدهکار و بستانکار، دو ستون برای گردش مالی دوره برای هر کدام و دو ستون که گردش‌های مالی ابتدای سال مالی تا قبل از دوره را نشان می‌دهند. به طور کلی این تراز نسبت به دو نوع قبلی کامل‌تر است.

-تراز آزمایشی هشت ستونی

تراز هشت ستونی تا حدود زیادی با نوع شش ستونی یکسان است، اما علاوه بر ستون‌هایی که از آنها نام بردیم دو ستون دیگر نیز در این تراز وجود دارند که مانده ابتدای دوره مالی در آنها درج می‌گردد. به بیان دیگر این تراز اطلاعاتی از دوره مالی قبلی را نیز به نمایش می‌گذارد که همان مانده حساب دوره قبلی است. این گزارش از کامل‌ترین انواع تراز محسوب می‌شود و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد.

-تراز سلسله مراتبی

تراز سلسله مراتبی سطوح پایین‌تر حساب‌ها را نیز نشان می‌دهد. همچنین در صورت وجود گردش تفصیلی، این مورد نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

-تراز ده ستونی

این گزارش همان تراز هشت ستونی است که دو ستون گردش کل حساب نیز به آن افزوده شده است.

-تراز هشت ستونی با گردش کل

این تراز تا حدود زیادی مشابه با تراز ده ستونی است که در این تراز دو ستون جمع کل نیز به آن افزوده شده است. این دو ستون از چهار ستون اولیه تراز شش ستونی تهیه می‌گردد، بر خلاف تراز ده ستونی که گردش کل شش ستون اول در ان لحاظ می‌شود.

ترازنامه چیست؟

ترازنامه (Balance Sheet) به گزارشاتی گفته می‌شود که توسط حسابدار تهیه شده و وضیعت مالی مجموعه را در سال گذشته شرح می‌دهد. ترازنامه جز صورت‌های مالی اساسی است که با نام صورت وضعیت مالی یا بیلان نیز شناخته می‌شود. اصل این گزارش برپایه “سرمایه + بدهی = دارایی” است که به آن معادله اصلی حسابداری گفته می‌شود. این گزارش منعکس کننده تاثیر دوره مالی بر روی مجموعه است که دریک تاریخ مشخص ثبت می‌شوند.

گزارشات ترازنامه در تصمیم‌گیری‌ها نقش مهم و بسزایی دارد زیرا نشان دهنده میزان سرمایه‌گذاری صاحبان شرکت و همینطور میزان بدهی و دارایی شرکت است. درواقع یک چشم‌انداز کلی از شرکت به مدیران ارائه می‌دهد. در پایان سال مالی حسابداران با تحلیل ترازهای آزمایشی یک ترازنامه تهیه می‌کنند که عملکرد شرکت در طی سال تمام شده را نشان می‌دهد. یکی از مزایا و کاربرد‌های این عملکرد، مدیریت بودجه و تنظیم زمان‌های پرداخت بدهی است که باعث تنظیم شدن فعالیت‌های شرکت می‌شود.

نکاتی که در تهیه ترازنامه حسابداری مهم است!

 قسمت عنوان: در این قسمت اطلاعاتی مانند نام گزارش یا صورت مالی گزارش، نام واحد اقتصادی و تاریخ گزارش ثبت شده است.
 واحد اندازه گیری: واحد اندازه گیری رویدادهای مالی، ارز رایج هر کشور است که در بالای ترازنامه‌ها درج می‌گردد.
 ترتیب نوشتن دارایی‌ها: اقلام دارایی با ترتیب خاصی نوشته می‌شوند. ابتدا دارایی‌هایی که در جریان عادی عملیات زودتر تبدیل به نقد می‌شوند و بعد از آن دارایی‌هایی که دیرتر نقد می‌شوند.
 ترتیب نوشتن بدهی‌ها: بدهی‌ها با توجه به تاریخ سررسید ثبت می‌شوند.

به طور کلی مهم‌ترین قسمت بخشی است که در آن اطلاعاتی از جمله دارایی‌ها، بدهی‌ها و سرمایه مالک درج شده است. این اطلاعات مربوط به منابع اقتصادی، تعهدات اقتصادی و حق مالی صاحب سرمایه است.

تفاوت ترازنامه و تراز آزمایشی (تراز کل)

مهمترین تفاوت این دو گزینه در این است که تراز‌نامه یا تراز کل یک صورت مالی است اما تراز آزمایشی در دسته گزارش‌ها قرار می‌گیرد که در حسابداری بین این دو مورد تفاوت‌های اساسی وجود دارد. در ادامه از بقیه تفاوت‌های این دو مورد نام برده و هر یک را بررسی می‌کنیم:

  • ترازهای آزمایشی نیاز به حسابرسی ندارند در صورتی که ترازنامه حتما باید حسابرسی شود.
  • تراز آزمایشی عموما در پایان هر ماه تهیه می‌شود اما ترازنامه در پایان دوره مالی تنظیم می‌گردد.
  • در تراز آزمایشی به حساب‌های دائم و موقت پرداخته می‌شود، در حالی که در ترازنامه تنها مانده حساب دائمی آورده می‌شود.
  • تراز آزمایشی بیشتر به منظور بررسی و کنترل گردش‌های مالی تهیه می‌شود، اما تنظیم ترازنامه الزامی است و در پایان هر دوره باید تهیه شود.

تراز آزمایشی اصلاح شده و اصلاح نشده

همانطور که قابل حدس است، تراز آزمایشی اصلاح نشده همان تراز آزمایشی اولیه است که تعدیلات و همچنین اصلاحات دفاتر در آن لحاظ نشده است. این گزارش لازم است طبق دفاتر تعدیل شده اصلاح گردد تا در نهایت به نسخه اصلی یا همان نسخه اصلاح شده تبدیل شود.

ترازنامه در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

امروزه انجام امور حسابداری عمدتا به صورت هوشمند و نرم‌افزاری انجام می‌شوند و یکی از بهترین ابزارهایی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، نرم افزار حسابداری هوشمند نوین است. از مزایای این روش نسبت به روش‌های سنتی می‌توان به سرعت بخشیدن به انجام کارها و کاهش احتمال خطا و اشتباه اشاره کرد. همچنین با استفاده از این نرم‌افزار هوشمند امکان گم شدن و از دست رفتن اسناد و مدارک حسابداری وجود نخواهد داشت و می‌توانید از این بابت خیالی آسوده داشته باشید. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید در پایان دوره‌های مالی ترازنامه شرکت خود را تنظیم کنید.


تراز آزمایشی و ترازنامه دو مورد از مفاهیم ضروری در علم حسابداری هستند که دانستن تفاوت‌های آنها برای مدیران شرکت‌ها و همچنین افرادی که امور حسابداری را انجام می‌دهند ضروری است. در حال حاضر تهیه این صورت‌ها و گزارشات مالی با استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند تسهیل شده است که استفاده از آنها مزایای بسیار زیادی دارد. در این مقاله به تعریف این دو مقوله و اصلی‌ترین تفاوت‌های آنها پرداختیم. امیدواریم مطالب این صفحه برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-is-trial-balance/

https://saharrahnama.ir/experimental-balance-report/

مریم احمدی بازدید : 51 یکشنبه 18 مهر 1400 زمان : 12:50 نظرات (0)

نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین بدین منظور طراحی شده است تا بتواند نیازهای مالی و رویدادهای شرکت‌های مختلف تولیدی، از جمله تولیدی‌های پوشاک را برطرف سازد. این سیستم، به دو شکل طراحی شده است که عبارتند از: ترکیب و تجزیه مواد. برنامه حسابداری تولیدی که توسط شرکت هوشمند نوین طراحی شده است هم‌چنین می‌تواند به تفکیک و جداسازی انبارهای واحد تولیدی مورد نظر، اقدام کند و مواد اولیه، ضایعات و محصول نهایی این مجموعه‌ها را به طور کامل و جداگانه، ثبت نماید.

نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین
نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین

نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین

  • حسابداری در واحد تولیدی پوشاک

همان‌طور که می‌دانیم در حال حاضر، در تمامی کسب وکارها، حسابداری، اهمیت قابل توجهی دارد. بنابراین لازم است تا حتما بخش‌های مختلف، از این سیستم‌ها استفاده کنند. نرم افزار حسابداری تولید پوشاک هوشمند نوین و از جمله، نرم افزار حسابداری تولیدی مانتو این مجموعه، برای محاسبه کردن دقیق و صحیح هزینه‌های تولید هر یک از کالاها و فروش آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم، به طور کلی، با ارزیابی میزان موجودی کالاها، هزینه کالاهای خریداری شده و فروخته شده و… سر و کار دارد. لازم به ذکر است که تمامی واحدهای تولیدی پوشاک، لازم است حتما در ثبت‌ها و صورت‌های مالی خود، دقت بسیار بالایی، داشته باشند تا در انتهای سال مالی، بتوانند با توجه به نوع کار و فعالیت خود و هم‌چنین حجم فعالیت‌های شرکت، گزارش‌های صحیح مالی و مورد استنادی، به دست آورند. بنابراین با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی کفش و سایر انواع پوشاک که توسط هوشمند نوین طراحی شده است، صاحبان کسب و کارهای مختلف تولیدی، می‌توانند با به کارگیری این نرم افزار و کاربرد گزارش‌های مالی، استراتژی‌های کلان مالی خود را تعیین و مشخص نمایند و از این طریق، به سرمایه گذاری صحیحی نیز دست بزنند.

هزینه‌های حسابداری تولیدی پوشاک

– هزینه مواد اولیه و یا خام

لازم به ذکر است که مواد اولیه با عنوان مواد خام، در کارگاه‌های تولیدی، به منظور تولید محصول جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد نرم افزار تولیدی هوشمند نوین این امکان را برای کاربران این سیستم و صاحبان کسب و کارهای تولیدی فراهم می‌کند که بتوانند هزینه‌های جاری و آتی مربوط به مواد اولیه و یا خام را بر اساس داده‌ها و اطلاعات تاریخی، ثبت، ضبط و پیگیری نمایند.

– هزینه مستقیم

همان‌طور که می‌دانیم و در مقاله «8 ویژگی نرم افزار حسابداری تولیدی ساده برای کارگاه‌های کوچک» نیز به آن اشاره شد، یکی از هزینه‌های مهم و بسیار حیاتی در کارگاه‌های مختلف تولیدی کوچک و بزرگ، هزینه‌های مستقیم آن واحد تولیدی است؛ چرا که این گونه از هزینه‌ها تاثیر بسیار مستقیم و قابل توجهی بر روند و فرایند تولید محصولات، ایفا می‌نمایند.

بنابراین با به کارگیری سیستم نرم افزاری که توسط هوشمند نوین برای شرکت‌های تولیدی پوشاک، طراحی شده است، می‌توانید به محاسبه مواد اولیه و هم‌چنین میزان مصرف این مواد اقدام نمایید. از طرف دیگر با کاربرد این نرم افزار، صاحبان کسب و کارهای تولیدی پوشاک، می‌توانند کسری‌های موجود در مواد مصرفی واحد تولیدی خود را قبل از اتمام موجودی آن‌ها و پرداخت هزینه خرید اجناس و کالاها، به دست آورند و از این طریق، آن‌ها قادر خواهند بود تا کسب وکار خود را رونق بیشتری نیز بدهند.

– هزینه غیر مستقیم

هزینه‌های غیر مستقیم یک کارگاه تولیدی پوشاک، به طور مستقیم در تولید این محصولات و پوشاک از جمله کفش، مانتو، کیف و… اثرگذار نیستند اما این هزینه‌ها در فرآیند ساخت و تولید این محصولات، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌نمایند. از جمله این موارد می‌توان به تعمیر و نگهداری دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. از دیگر موارد اثرگذار در هزینه‌های غیر مستقیم یک شرکت تولیدی پوشاک، می‌توان هزینه‌های مربوط به هزینه سوخت‌های مصرفی ماشین آلات و تجهیزات کارگاه تولیدی را نام برد. با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین، صاحبان کسب وکارهای تولیدی و تولید کنندگان مختلف پوشاک، می‌توانند به راحتی، تمامی این هزینه‌ها را با جزئیاتی کاملا دقیق، ثبت و پیگیری نمایند.

– هزینه سفارش کار

صاحبان کسب وکارهای تولیدی که دسته خاصی از محصولات را تولید می‌نمایند و یا به تولید انواع مختلفی از محصولات اقدام می‌کنند، می‌توانند از سیستم نرم افزاری هوشمند نوین که برای شرکت‌های تولید کننده از جمله تولیدی‌های پوشاک، طراحی شده است، استفاده نمایند. در حقیقت با به کارگیری این سیستم هوشمند، صاحبان اینگونه از مشاغل می‌توانند هزینه‌های مربوط به مواد اولیه شرکت خود و هم‌چنین هزینه‌های مربوط به نیروی کار خود را مورد ارزیابی دقیق، قرار دهند و از این طریق سرمایه مورد نیاز واحد تولیدی و شرکت خود را نیز تامین نمایند.

حسابداری تولیدی پوشاک هوشمندنوین
حسابداری تولیدی پوشاک هوشمندنوین

هزینه‌های حسابداری تولیدی پوشاک

برخی از امکانات نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین

نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین برای واحدهای تولیدی پوشاک، اعم از کفش، کیف، مانتو و… شامل دریافت‌ها و پرداخت‌های یک شرکت تولید کننده، تامین کنندگان و انبار محصولات، مشتریان و فروش اجناس، تغییر سفارش‌ها و گزارش‌های کار و هم‌چنین پشتیبانی از سفارشات است. در حقیقت این سیستم می‌تواند به صاحبان کسب و کارهای تولیدی کمک کند تا بتوانند هزینه‌های واقعی پروژه‌های تولید را ردیابی و پیگیری، نمایند. آن‌ها با به کارگیری این نرم افزار، قادر خواهند بود تا به مقایسه کامل میان هزینه‌های واقعی تولید و هزینه‌های پیش بینی شده و برآورد شده، دست بزنند و از این طریق تفاوت میان هزینه‌های واقعی و غیر واقعی تولید را به دست آورند. با استفاده از این نرم افزار، هم‌چنین امکان ثبت کلیه عملیات‌های مربوط به خرید وفروش کالاها برای صاحبان این دسته از مشاغل، فراهم می‌شود. این افراد می‌توانند از این طریق به گزارشی کامل از کالاهای به فروش نرفته در انبار خود نیز، دسترسی داشته باشند.

نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک

نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین با دارا بودن امکاناتی متنوع، می‌تواند به صاحبان مشاغل تولیدی از جمله تولید کنندگان پوشاک کمک کند تا آن‌ها بتوانند از طریق این سیستم به کنترل بخش موجودی‌های انبار، دسترسی داشته باشند و به طور همزمان نیز بتوانند به صورت یکپارچه، بخش مالی خود را نیز مدیریت نمایند. لازم به ذکر است که این سیستم دارای این امکان است که چند کاربر بتوانند به صورت همزمان و بدون محدودیت با آن کار کنند. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای تولیدی‌های پوشاک، امکان ثبت خرید و فروش، به صورت‌های عمده و جزئی را دارا است.

منبع: https://www.hnovin.com/garment-production-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 26 دوشنبه 11 مرداد 1400 زمان : 15:25 نظرات (0)

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب با کسب وکارتان، در میان تعدد زیاد سیستم‌های حسابداری موجود در بازار، دچار سردرگمی شده باشید. اینکه با توجه به امکانات و ویژگی‌‌های مختلف نرم افزارها، سیستمی مطابق با نیازمندی‌‌های حوزه کاری خود پیدا کنید بسیار سخت اما پراهمیت است. سیستم‌‌های حسابداری پیشرفته‌ می‌توانند جز به جز عملکرد شما را ثبت، بررسی و طبقه‌بندی کنند. قابلیت‌هایی چون ثبت فاکتور‌‌های خرید و فروش، امکان گزارش‌سازی بر اساس نیاز کاربر، ثبت اسناد حسابداری، اعلان زمان چک‌ها و صورتحساب‌ها و … در کنار کاربری آسان و ساده، تنها برطرف کننده نیاز‌های پایه اما مهم و اثرگذار برای حسابداران سازمان‌ها هستند. اما قابلیت‌‌های ما تنها به این ویژگی‌‌های کلی که در تمامی نرم افزاها موجود است، ختم نمی‌شود. نرم افزار هوشمند نوین پلاس به عنوان یک ابزار قدرتمند مالی، هرآنچه یک حسابدار به آن نیاز دارد را برایتان فراهم می‌کند.

امکانات ویژه نوین پلاس برای حسابداری شرکت‌‌های پخش

از دیگر دسته‌بندی‌های نرم افزار پلاس هوشمند نوین، می‌توان به سیستم حسابداری پخش اشاره نمود. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین در نسخه پلاس با افتخار توانسته تمام نیازمندی‌های مجموعه‌هایی که در حوزه پخش و پخش مویرگی فعالیت می‌کنند را پوشش دهد. امکانات ویژه ویزیتوری و پخش، شامل مواردی هستند ک در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • تسویه‌های فاکتور به فاکتور هر ویزیتور
  • امکان درج تاریخ جدید برای محاسبه ویزیتوری به صورت‌های مختلف بدون در نظر گرفتن تاریخ‌های گذشته
  • امکان انتخاب محاسبه درصد ویزیتوری بین دو گزینه محاسبه از درصد فروش و یا درصد سود
  • امکان محاسبه درصد ویزیتوری از همه کالاها یا کالا‌های مورد نظر
  • امکان محاسبه درصد ویزیتوری در بازه تعدادی و یا مبلغ مشخص
  • محاسبه درصد ویزیتوری با امکان فیلتر کردن فاکتور‌های تسویه شده و فاکتور‌های تسویه نشده و یا فیلترهایی همچون تاریخ، شماره سند، کدتفکیک و شخص ویزیتور
  • ارائه گزارشات سرجمع ویزیتورها، عملکرد ویزیتور، مقایسه فروش ویزیتورها، کالای کم‌فروش و پرفروش
  • امکان پرداخت درصد ویزیتوری به ویزیتور بر اساس فاکتور‌های تسویه شده
  • تعیین سقف تخفیف برای هر ویزیتور به ازای هر فاکتور یک کالا یا چند کالا
  • امکان مشاهده تاریخچه درصد‌های ویزیتوری برای هر ویزیتور و …

نرم افزار حسابداری پخش هوشمند نوین به نسبت نرم افزار حسابداری پخش مویرگی جامع‌تر بوده و قابلیت‌های بیشتری را در‌ بر‌می‌گیرد چرا که این نسخه کامل‌ترین و جامع‌ترین نرم افزار هوشمند نوین است.

نوین پلاس برای شرکت‌‌های پخش

در نوین پلاس امکانات ویژه‌ای را برایتان در نظر گرفته ایم!

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین پلاس، در بخش حسابداری تولیدی و صنعتی، گام بزرگی را در راه پاسخگویی به نیاز مدیران مالی در خطوط تولید برداشته است و سعی نموده با تحلیل بازار، امکانات ویژه‌ای و منحصر به فردی به کاربران ارائه دهد. دسته‌بندی انبارها، کالاها، اشخاص، ثبت اسناد با قالب دلخواه و پیش بینی بهای تمام شده محصول از امکانات این نرم افزار می‌باشد. در بسته حسابداری بازرگانی و حسابداری ارزی نیز نوین پلاس، امکاناتی چون ثبت چند ارز هم زمان در یک سند (چند ارزی)، امکان استفاده از چند زبان در یک دفتر بدون نیاز به خروج از آن، ثبت بهای ارزی، ثبت سند تسعیر نرخ ارز، ثبت سفارشات خرید و فروش و اعتبارات اسنادی و … را به صورت تخصصی و حرفه‌ای برایتان فراهم آورده است.

نوین پلاس و مزایای آن برای شرکت‌های پیمانکاری

بسته حسابداری پیمانکاری هوشمندنوین پلاس، با ارائه گزارشات کارفرما و پیمانکار، یکی از نرم افزار‌های جامع هوشمند در حوزه پیمانکاری است. در این دسته امکاناتی همچون امکان ثبت سند صورت وضعیت، صورت هزینه و تسویه حساب پیمانکار، ارائه گزارشات بیمه مسئولیت مدنی، گزارش درصد پیشرفت پروژه، گزارش ضمانت‌نامه‌ها، گزارش قرارداد‌های سررسید شده وجود دارد. در ادامه، به معرفی دیگر امکانات نرم افزار جامع حسابداری هوشمند نوین پلاس می‌پردازیم.

مزایای نوین پلاس برای شرکت‌های پیمانکاری

امکانات کلی نرم افزار حسابداری نوین پلاس

– تعریف و تنظیم انواع فرآیند‌های عملیاتی در زیر سیستم‌های مختلف خزانه داری، انبار، خرید و فروش و غیره، با توجه به نیاز هر شرکت و سازمان

– بسته‌های هوشمند تولیدی، صنعتی، بازرگانی‌، پخش مویرگی، پیمانکاری

– تعریف کدینگ در لایه‌های مختلف درختی تا n سطح به دلخواه کاربران

– تعریف کدینگ حسابداری از اولین لایه توسط کاربر

– استفاده از 5 سطح تفضیلی شناور که فعال یا غیرفعال بودن هرکدام از این تفضیلی‌‌ها با نظر کاربر انجام می‌گردد

– دسته بندی کردن تفضیلی‌‌ها در کلیه گرو‌های تفضیلی شناور

– گروه‌بندی کردن و دسته بندی اطلاعات هر فرم بر اساس ستون‌های موجود در آن فرم جهت دسترسی آسان‌‌تر به اطلاعات وارد شده در سیستم

– ورود اطلاعات و همچنین مشاهده اطلاعات بصورت همزمان روی چند فرم توسط یک کاربر

– ورود اطلاعات در تمامی فرم‌های سیستم بصورت چند ارزی

– تغییر زبان هر فرم بصورت لحظه‌ای و مستقل، بدون نیاز به تغییر زبان کلی برنامه

– تجمیع سند انواع فرم‌های زیر سیستم‌‌ها در یک سند حسابداری و همچنین اضافه کردن رکورد‌های جدید بصورت دستی توسط کاربر

– نمایش دفترچه راهنما به تفکیک هر فرم با استفاده از ابزار تعبیه شده در فرم‌ها

– مشاهده لیست هر فرآیند در هر سیستم بصورت مجزا

– تنظیم دریافت و پرداخت‌های سیستم خزانه داری بصورت چند رکوردی (در جزییات فرم)

– تسویه فاکتور

– عوامل ردیابی کالا

– تغییر در دفاتر شرکت بدون نیاز به خروج و ورود مجدد به برنامه

– امکان جستجوی عناوین منوها از صفحه اصلی

– امکان ایجاد میانبر برای منو‌‌ها در صفحه ی اصلی

– دسته بندی انواع اشخاص

– قیمت گذاری کالا‌‌ها بر اساس انواع اشخاص

– دسته‌بندی کاربران

– گزارش ردپای کاربران به تفکیک زیر سیستم‌ها

– دسترسی کاربران به حساب‌ها و تفضیلی‌های شناور

– دسترسی کاربران به انبارها

– دسترسی کاربران به فرآیند‌های زیر سیستم‌ها

– دسترسی کاربران به وضعیت اسناد

– تنظیم غالب‌های پیش فرض شرح سند حسابداری به تفکیک زیر سیستم و فرآیندها

– گزارش خواب کالا

– گزارش نقطه سفارش

– تسویه فاکتور به فاکتور هر ویزیتور با قابلیت فیلتر فاکتورها

– امکان چت در برنامه بین کاربران

– اصافه کردن ردیف سند دلخواه در لیست اسناد

– ثبت کد تفکیک هر سند برای دسته بندی اسناد به صورت دلخواه

– ارائه گزارش اسناد نا تراز

– ارائه گزارش ماهیت حساب‌های اشتباه

– تاریخچه چک

– انتقال منتخب اسناد به دفاتر دلخواه

– تعریف کالا به همراه تصویر ضمیمه شده و جایگاه فیزیکی آن

– درج اشانتیون در فاکتور فروش بر اساس کالا و مشتری با درصد دلخواه

و ... 

کلام آخر

در ادامه لازم به ذکر است که همه امکانات ذکر شده نرم افزار حسابداری نوین پلاس، مورد نیاز یک مجموعه نخواهد بود و هر کسب و کار با توجه به میزان درخواست‌ها، امکانات، گزارشات مورد نیاز و تعداد کاربران، بسته نرم افزاری خود را انتخاب و تهیه می‌نماید. از دیگر نرم افزارهایی که در کسب وکار‌های متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به نرم افزار نوین 5 (شرکتی و صنعتی) و نوین شاپ (فروشگاهی) اشاره کرد.

منبع:   https://www.hnovin.com/hnovin-plus-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 26 شنبه 05 تیر 1400 زمان : 12:16 نظرات (0)

نرم افزار کنترل موجودی هوشمند نوین، عنوان یک سیستم کارآمد و موثر برای مدیریت انبار است که می‌تواند کلیه فرایندهای انبار را کنترل کند و جریان مواد و هم‌چنین منابع موجود در آن را تحت مدیریت خود در آورد. نرم افزار حسابداری انبار که توسط هوشمند نوین طراحی شده است می‌تواند به کنترل و مدیریت کالاهای ورودی و خروجی در یک سازمان و یا شرکت بپردازد. این سیستم نرم افزاری را می‌توان شاخه‌ای از نرم افزار حسابداری و صنعتی به شمار آورد. این سیستم یک سیستم نرم افزاری برای ردیابی سطوح موجودی در یک انبار و سفارشات و توزیع بهینه کالاها است که برای عمده فروشی و خرده فروشی، دارای کاربرد است.

کنترل موجودی انبار چیست؟

همان‌طور که می‌دانیم سرمایه اصلی یک شرکت، اعم از شرکت تولیدی، بازرگانی و یا کارخانه‌ها و… کالاهای آن واحد تولیدی و یا شرکت است.در حقیقت اجناس و موجودی‌های انبار، لازم است حتما تحت نظر و مراقبت یک انبار دار کارآمد قرار بگیرد، چرا که در واقع اجناس و کالاها، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد کننده هزینه‌های یک شرکت هستند و باید طوری از آن‌ها مراقبت شود که دسترسی به آن‌ها در هنگام نیاز، راحت باشد. بنابراین با استفاده از سیستم کنترل موجودی هوشمند نوین صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند، این فرایند را تسهیل نمایند.

نرم افزار حسابداری انبار

به طور کلی و بر خلاف آنچه که عموم مردم تصور می‌کنند لازم است بدانید که حسابداری یک انبار، با میزان و مبلغ فروش کالا و فاکتور فروش و… ارتباطی ندارد. بنابر این عامل می‌توان گفت در صورت نبودن یک سیستم نرم افزاری حسابداری انبار، صاحبان کسب و کارها به سود و زیان دقیق جریان خرید و فروش کالا در طی یک سال، دسترسی نخواهند داشت.

شرکت هوشمند نوین سیستم کنترل موجودی طراحی نموده، به نحوی که می‌تواند تمامی این قواعد را در بر بگیرد و از این لحاظ، از صاحبان کسب و کارهای تولیدی، بازرگانی و صنعتی و… پشتیبانی نماید. از طرف دیگر و همان‌طور که می‌دانیم کنترل اطلاعات مربوط به ورود و خروج کالاهای مختلف از انبار و هم‌چنین داشتن اطلاعات کافی و درست از موقعیت‌های مکانی و میزان و مقدار کالاها و اجناس در یک انبار، بسیار مهم است.

لازم به ذکر است که نگهداری بیش از حد مورد نیاز مواد و کالاها در انبار و هم‌چنین کم‌تر از این میزان نیز هزینه و خسارت‌هایی را به سازمان مورد نظر وارد می‌کند و بار سنگین مالی را در پی دارد. بنابراین با استفاده از نرم افزار کنترل موجودی و انبار هوشمند نوین می‌توانید علاوه بر ثبت کالاهای ورودی و خروجی، شماره سریال‌های کالاها و اجناس را نیز تحت کنترل خود در بیاورید و به اطلاعات موجودی کالاها در انبار سازمان خود به صورتی کاملا یکپارچه و دقیق دسترسی داشته باشید.

بخشی از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری انبار هوشمند نوین

با استفاده از این سیستم، صاحبان کسب و کارهای تولیدی، بازرگانی، صنعتی و… می‌توانند بر کلیه خریدهای واحد خود تمرکز داشته باشند. از طرف دیگر می‌توانند مواد و ملزومات کارخانه و یا واحد تولیدی خود را به صورتی کاملا مقرون به صرفه به مصرف برسانند. هم‌چنین با به کارگیری این نرم افزار، صاحبان اینگونه مشاغل می‌توانند مواد و ملزومات کارخانه و شرکت خود را به نحوی دقیق و به درستی، انبار کنند. از طرف دیگر و با بهره گیری از سیستم نرم افزار انبارداری هوشمند نوین، صاحبان این مشاغل می‌توانند حداقل و حداکثر موجودی انبارهای خود را به نحو دقیق تعیین نمایند و از این میزان تجاوز نکنند و آن را کاهش نیز ندهند.

نرم افزار کنترل موجودی پیشرفته هوشمند نوین

در سال‌های گذشته، انبارها با روش‌های سنتی، مدیریت می‌شدند، بنابراین دارای اشکالات عمده‌ای نیز بودند. روش‌های سنتی انبارداری، امکان پشتیبانی از انواع بارکد خوان و یا ثبت اسناد با بارکد خوان را نداشتند. بنابراین و با استفاده از روش‌های انبارداری سنتی، امکاناتی از قبیل صورت گردش کالا در انبار و انبار گردانی اتوماتیک، کنترل موجودی انبار با اکسل و سایر نرم افزارها وجود نداشت. از طرف دیگر این سیستم‌ها دارای امکاناتی از جمله امکان تعیین سطح دسترسی کاربران و ثبت داده‌های بالا در زمینه ورود و خروج نیز نبودند.

نرم افزار موجودی انبار هوشمند نوین
نرم افزار موجودی انبار هوشمند نوین

این در حالی است که در روش‌های مدرن و پیشرفته انبارداری، می‌توان با کنترل موجودی‌های انبار و یکپارچه شدن اطلاعات، یک انبار پیچیده و بزرگ را مدیریت نمود. برنامه کنترل موجودی هوشمند نوین هم‌چنین با از بین بردن فواصل موجود بین انبارها و دفاتر مجموعه‌های تولیدی و صنعتی، امکان کنترل و مدیریت موجودی‌ها را به صورت آنلاین نیز فراهم می‌کند. در این سیستم نرم افزاری، هم‌چنین امکان تعریف تمام کالاها وجود دارد. صدور حواله‌های مختلف و ارتباط یکپارچه نرم افزار با زیر سیستم‌های آن از جمله حسابداری و خرید و فروش، کنترل کالاها و اجناس به صورت تعدادی و یا ریالی، گروه بندی کالاها، اتصال سخت افزارهای کاربردی به نرم افزار و… نیز بخش دیگری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های نرم افزار حسابداری انبار هوشمند نوین است که از این طریق می‌تواند به مدیریت موجودی‌های انبار کمک کند.

سخن آخر
نرم افزار کنترل موجودی هوشمند نوین با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند به مدیریت انبار و حفظ و نگهداری موجودی‌های آن کمک کند. این نرم افزار دارای این قابلیت است که برای هر یک از محصولات موجود در انبار، به ارائه تعریف فرمول تولید بپردازد و هم‌چنین مواد اولیه و میزان به کار رفته در هر واحد از محصول مورد نظر را نیز تعریف و مشخص کند. از طریق استفاده از این نرم افزار، امکان معرفی انبار مواد اولیه و هم‌چنین امکان معرفی انبار محصول برای فرمول تولید هر یک از این کالاها نیز فراهم خواهد شد. از این طریق صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند به محاسبه و ثبت قیمت مواد اولیه در هنگام ثبت رسید تولید نیز اقدام نمایند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نرم افزارهای حسابداری هوشمندنوین به قسمت بلاگ مراجعه نمایید.

منبع:

https://www.hnovin.com/inventory-control-and-warehouse-software/

مریم احمدی بازدید : 26 دوشنبه 24 خرداد 1400 زمان : 13:23 نظرات (0)

گزارشات مالي، يكي از اسناد بسيار مهم شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي به شمار مي‌رود. اين اسناد نشان مي‌دهند كه وضعيت سلامت آن شركت در طي يك بازه زماني خاص، چگونه است. فراهم نمودن گزارش‌هاي مالي، در زمينه تصميم گيري در مورد آينده يك شركت و يا بنگاه اقتصادي، اهميت بسيار زيادي دارد. اين اسناد مي‌توانند اطلاعات بسياري را در زمينه سودآوري يك سازمان و ثبات مالي آن در اختيار صاحبان كسب و كارها و مراجع قانوني قرار دهند.

اين اسناد در دفاتر قانوني ثبت مي‌شوند. بنابراين بايد با دقت جمع آوري گردند. در حال حاضر براي دقت بيشتر در انجام اين امور، گزارش‌هاي مالي به وسيله نرم افزارهايي تهيه و تدوين مي‌شوند. نرم افزار حسابداري هوشمند نوين به نحوي طراحي شده كه مي‌تواند جزئيات و اطلاعات دقيق مالي را به زباني قابل فهم و كاربردي براي صاحبان كسب و كارها فراهم نمايد و آن‌ها را به صورت كلي و يا بخش بخش در اختيار اين دسته از مديران قرار دهد.

گزارش مالي چيست؟

به طور كلي مي‌توان گفت صورت‌ها و يا گزارش‌هاي مالي، از جمله اسنادي به شمار مي‌روند كه مي‌توانند اطلاعات و جزئيات مالي مربوط به يك شركت را در يك زمان مشخص ارائه دهند. از جمله اين اطلاعات مي‌توان دارايي‌هاي يك واحد تجاري، بدهي‌هاي آن شركت، حقوق صاحبان سهام، درآمدها و هزينه‌هاي آن، جريان وجوه نقد و … را نام برد. لازم است بدانيد كه بررسي تمامي اين موارد در بيشتر مواقع با حسابرسي‌هاي سالانه انجام مي‌گيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد به مقاله «گزارش فصلي چيست؟» مراجعه نماييد.

انواع گزارشات مالي

انواع گزارشات مالي

  • ترازنامه

        در ترازنامه كه بيلان كار نيز نام گرفته است، وضعيت دارايي‌ها، بدهي‌ها، حقوق سهامدارانو … ذكر شده است.
        ترازنامه، ميزان دقيق دارايي يك مجموعه را نشان مي‌دهد و بدهي‌هاي آن را مشخص مي‌كند.

  • صورت سود و زيان
    صورت سود و زيان گزارش‌هاي مالي، نشان مي‌دهد كه سهام يك شركت به چه ميزاني ارزشمند است. در حقيقت هر چه سوددهي يك شركت بيشتر باشد خريداران بيشتري براي سرمايه‌گذاري ترغيب خواهند شد. ميزان فروش شركت، هزينه‌هاي جاري، دارايي‌ها و … در اين صورت‌حساب درج مي‌گردند.
  • صورت جريان وجوه نقد
    اين عامل نشان‌دهنده گردش نقدينگي يك شركت در مدت زمان يك ساله است و مصارف مختلف وجوه نقد در يك سازمان و منابع مصرف آن‌ها را نشان مي‌دهد.
  • گزارشات تنخواه
    در اين گزارش‌ها تمامي مخارج و هزينه‌هاي جزئي يك شركت كه در قالب وجه نقد، كارت بانكي، چك و… در اختيار تنخواه‎ گردان قرار گرفته است نشان داده مي‌شود.
  • بهاي تمام شده
    اين دسته از گزارش‌هاي مالي، بهاي تمام شده توليدات، به ويژه در واحدهاي صنعتي را مورد محاسبه قرار مي‌دهند تا از اين طريق، مديران بتوانند كنترل خود را بر روي هزينه‌هاي مواد، دستمزد و… اعمال نمايند.
  • موجودي انبارها
    از طريق اين گزارش، صاحبان كسب و كار مي‌توانند موجودي كالاهاي خود را در انبارهاي مختلف و شعب متعدد مورد بررسي قرار دهند. گزارشات انبار در مشاغل قروشگاهي، توليدي‌ها و كسب و كارهايي كه نياز به انبار دارند بسيار مفيد و البته ضروري است. اين قابليت در نرم افزار حسابداري فروشگاهي، توليدي و ديگر سيستم‌هاي حسابداري ما، به سادگي در دسترس كاربران قرار دارد.
  • گزارشات مالي انبار
    از طريق اين گزارش، ميزان ورودي كالا، ميزان سفارش، حداقل و حداكثر موجودي كالا، اطلاع از ارزش تعدادي و يا ريالي كالاهاي وارده و صادره و … به صورت لحظه‌اي ثبت مي‌شود و در دسترس كارفرمايان قرار مي‌گيرد. نرم افزار حسابداري انبار هوشمند نوين نيز به صورت تخصصي به منظور ارائه اين گزارشات به صورت دقيق، اصولي و طراحي و ارائه شده است.
  • گزارشات مالي مديريتي
    اين دسته از گزارش‌ها شامل مواردي از قبيل گزارشات ترازنامه، آمار فروش، گزارشات مقايسه سالانه هزينه‌ها و درآمدها و… هستند كه جهت تصميم‌گيري‌هاي مديريتي قابل استفاده اند.
  • گزارشات مالياتي
    اين دسته از اسناد، شامل اظهارنامه ماليات عملكرد به صورت ساليانه، اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده به صورت فصلي، خلاصه ليست حقوق و دستمزد به صورت ماهانه و … هستند.
گزارشات مالي در حسابداري

مزاياي سيستم حسابداري ارائه دهنده گزارشات مالي

– نشان دادن وضعيت سهام يك شركت

گزارش‌هاي مالي به سهامداران يك شركت نشان مي‌دهند كه شركت مورد نظر از نظر وضعيت سود و زيان در چه شرايطي به سر مي‌برد. اين عامل در تصميم گيري‌هاي آتي سهامدارن در مورد آن سازمان اثر گذار است.

– سهولت در حسابرسي قانوني

تمامي شركت‌ها بايد ماليات خود را به صورت ساليانه به دولت تحويل دهند. بنابراين تهيه گزارش‌هاي مالي براي پاسخگويي به نهادهاي قانوني ضرورت دارد تا از اين طريق وضعيت مالياتي آن شركت مورد بررسي قرار بگيرد.

– ارائه چشم انداز مناسب براي تصميم گيري

گزارش‌هاي مالي، جريان نقدينگي در يك شركت و ميزان بدهكاري و بستانكاري آن را مشخص مي‌كنند؛ بنابراين مي‌توانند مرجع و منبعي براي تصميم‌گيري در زمينه سياست‌هاي مالي يك شركت باشند.

– فراهم نمودن مقدمات براي پيشرفت يك شركت

گزارش‌هاي مالي يك شركت مي‌توانند عاملي در جهت شناسايي نقاط قوت و ضعف آن به شمار روند. با شناسايي نقاط قوت و ضعف در يك شركت، پيشرفت آن تسهيل خواهد شد و از طرف ديگر، از اين طريق، جذب سرمايه صورت خواهد گرفت. لازم است بدانيد كه سيستم حسابداري هوشمند نوين داراي ماژول گزارش ساز براي ارائه گزارشات دلخواه و مورد نياز مشتريان است.

گزارشات مالي مورد استفاده چه كساني است؟

گزارش‌هاي مالي مي‌توانند عملكرد مالي و اقتصادي يك مجموعه را مشخص كنند، بنابراين براي افراد متعددي قابل استفاده‌اند. از جمله اين افراد مي‌توان سرمايه گذاران، اعطا كنندگان وام و تسهيلات، تامين كنندگان كالا و خدمات، كاركنان و مديران را نام برد. سرمايه گذاران يك شركت براي اينكه بدانند به سرمايه گذاري خود در يك مجموعه ادامه دهند يا خير؛ به مطالعه اين گزارش‌ها نياز دارند. اعطا كنندگان وام و تسهيلات از جمله بانك‌ها با مطالعه اين اسناد تصميم مي‌گيرند به شركت مورد نظر وام بدهند يا خير. هم‌چنين اشخاص و شركت‌هايي كه مواد اوليه و خدمات شركت مورد نظر را تامين مي‌كنند با مطالعه اين اسناد مالي تصميم به ادامه همكاري و يا قطع رابطه، مي‌گيرند. كاركنان و مديران يك شركت نيازمند مطالعه ترازنامه و صورت‌هاي مالي هستند تا تصميمات صحيحي اتخاذ كنند.

سخن آخر
همان‌طور كه مي‌دانيد يكي از مهم‌ترين وظايف حسابداران، تهيه گزارشات مالي است كه نشان دهنده مجموعه عملكردها و فعاليت‌هاي مالي يك شركت و يا بنگاه اقتصادي است. استفاده از نرم افزارهاي حسابداري، تهيه اين اسناد و صورت‌هاي مالي را بسيار آسان كرده است و از طرف ديگر، دقت آن را نيز افزايش داده و از ميزان خطاهاي انساني كاسته است؛ بنابراين با استفاده از اين سيستم‌ها، گزارش‌هاي مالي با دقتي هر چه بيشتر تهيه و تنظيم مي‌شوند و در اختيار مراجع و مديران قرار مي‌گيرند.

منبع:

https://www.hnovin.com/financial-reports-accounting/

مریم احمدی بازدید : 34 چهارشنبه 19 خرداد 1400 زمان : 10:18 نظرات (0)

مدیریت مالی، راهکاری است که از طریق آن می‌توان به رشد و توسعه و حفظ کسب و کارهای مختلف کمک کرد. به طور کلی می‌توان گفت صاحبان مشاغل و کسب وکارهای مختلف، از جمله شرکت‌های کوچک و بزرگ، بیشتر وقت خود را صرف فروش و یا تحویل کالا به مشتریان خود می‌کنند و یا در حال ارائه خدمت به این افراد هستند. این دسته از صاحبان مشاغل به طور معمول، زمان بسیار کمی را برای رسیدگی به امور مالی شرکت خود دارند. کاربرد نرم افزارهای حسابداری در چنین مواقعی می‌تواند به صاحبان اینگونه از مشاغل کمک کند تا بتوانند به ایجاد نظم در امور مالی خود بپردازند و از این طریق این امور را تحت کنترل و مراقبت خود در بیاورند.

حسابداری و مدیریت مالی

 اهمیت حسابداری و مدیریت مالی برای شرکت ‌های کوچک

_ سرمایه گذاری و مدیریت دارایی شرکت‌های کوچک

لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که شرکت‌ها از جمله شرکت‌های کوچک لازم است حتما به آن توجه داشته باشند بحث سرمایه گذاری است. از طرف دیگر و علاوه بر این بخش، نگهداری و مدیریت اموال و دارایی‌های ثابت نیز، ضرورت دارد. هم‌چنین صاحبان این مشاغل باید بتوانند میزان ارزش دارایی‌های ثابت خود را برآورد نمایند. همان‌طور که می‌دانیم توجه به این نکات، از مواردی است که برای هر سرمایه گذار لازم و ضروری است. بنابراین سیستم مدیریت مالی هوشمند نوین که زیر مجموعه نرم افزار حسابداری شرکتی این مجموعه است، می‌تواند با ثبت کردن این اطلاعات به کسب و کارهای شرکتی کوچک، کمک کند و مدیران این شرکت‌ها را در جهت محاسبه ارزش و شناسایی هزینه استهلاک اموال خود، همراهی کند.

_ تهیه صورت‌های گردش پول، سوابق مالی و ترازنامه

به طور کلی، می‌توان گفت تمامی شرکت‌ها، اعم از شرکت‌های بزرگ و یا کوچک و نوپا، نیازمند استفاده از نرم افزار حسابداری هستند تا از این طریق، فرایندهایی از قبیل تهیه صورت‌های گردش پول شرکت، سوابق مالی آن سازمان، ترازنامه و.. را به انجام برسانند. در این زمینه نیز نرم افزار حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به صاحبان مشاغل شرکتی کمک کند تا از این طریق، علاوه بر مورد ذکر شده، آن‌ها بتوانند از این سیستم نرم افزاری و هوشمند، برای رسیدگی به فرایندهای تجاری منحصر به فرد شرکت خود، از قبیل جذب و ادغام و ایجاد اسناد تلفیقی استفاده نمایند.

در این نرم افزار، می‌توان حساب‌های جداگانه‌ای را برای رسیدگی به عناصر تجاری از قبیل سهام، دارایی‌ها، درآمدهای شرکت و بدهی‌های آن، هزینه‌ها و… ایجاد نمود. با استفاده از این امکان، صاحبان کسب و کارهای شرکتی، هم‌چنین می‌توانند هر گونه از حساب‌های خود را با کدهای مربوط به آن، در دفترچه راهنما، منطبق کنند و سپس سیستم کلی را به نحوی تنطیم نمایند که معاملات خاص را به طور خودکار در حساب، تطبیق دهد و آن را ثبت نماید.

_ فراهم کردن اطلاعات لازم برای برنامه ریزی‌های مالی شرکت‌های کوچک

یک مدیر مالی و یا سیستم حسابداری کارآمد، لازم است تا حتما بتواند اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی‌های مالی یک شرکت را فراهم نماید. از جمله این اطلاعات می‌توان بودجه، نظارت سازمانی، تدوین سیاست‌ها و تصمیم گیری‌ها و هم‌چنین ارزیابی عملکرد کارکنان فعال شرکت در حوزه حسابداری را نام برد. از طرف دیگر نرم افزار حسابداری مطلوب و مناسب، می‌تواند در ثبت و گزارش داده‌های مالی کسب و کارها نیز کمک قابل توجهی به صاحبان مشاغل کند.

استفاده از  نرم افزار حسابداری می‌تواند در رشد و سوددهی کسب و کارهای شرکتی شما، نقش قابل توجهی داشته باشد. بنابر این عوامل، سیستم حسابداری شرکتی که توسط هوشمند نوین طراحی شده است می‌تواند اطلاعات مالی شرکت، فعالیت‌های عملیاتی و جریان وجوه نقد را در یک دوره حسابداری خاص و براساس اصول تعیین شده توسط یک مرجع تنظیم کننده استاندارد، ارائه دهد.

  نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

_ مدیریت مالی شرکت‌های کوچک و نوپا

همان‌طور که می‌دانیم شرکت‌های کوچک و شرکت‌هایی که به تازگی تاسیس شده‌اند، به طور معمول با مشکلاتی در زمینه بیمه و مالیات مواجه هستند. این گونه از کسب و کارهای تازه تاسیس، هم‌چنین در زمینه حقوق و دستمزد کارکنان خود، کسری‌های حقوقی و قانونی، میزان اضافه کاری‌ها و مرخصی‌های کارکنان هر بخش، حقوق بنیان گذاران و سهامداران شرکت و … با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین کاربرد یک سیستم نرم افزاری و حسابداری که بتواند انواع گزارش‌های مالی و مالیاتی آن‌ها را ثبت کند و ترازنامه، نقدینگی و سیستم دارایی‌های ثابت آن‌ها را گزارش کند، می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کارآن‌ها کمک کند و به حل مشکلات آن‌ها، یاری برساند. بنابراین به کارگیری نرم افزار حسابداری و مدیریت مالی هوشمند نوین، می‌تواند با توجه به قابلیت‌هایی که در این زمینه‌ها دارد به صاحبان کسب و کارهای شرکت‌های کوچک و بزرگ و شرکت‌های تازه تاسیس، کمک کند.

ویژگی‌ های نرم افزار مدیریت مالی هوشمند نوین

با استفاده از این سیستم نرم افزاری، صاحبان کسب و کارهای شرکتی می‌توانند صورت حساب سود و زیان و تحریر دفاتر مالی خود را به سادگی فراهم نمایند. تهیه مغایرت بانکی خودکار از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار حسابداری است همچنین با استفاده از این سیستم، می‌توان کالاهای مختلف را بر اساس کد آن کالا و جستجو بین حروف، به راحتی پیدا کرد. این نرم افزار، کاربری بسیار آسانی دارد و برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مناسب است.

سخن آخر

سیستم مدیریت مالی هوشمند نوین قادر است با توجه به نوع کسب و کارهای شرکت‌های بزرگ و کوچک، خدمات متفاوتی را به مدیران این مجموعه‌ها ارائه دهد. از جمله این شرکت‌ها، می‌توان شرکت‌های حمل و نقل و خدماتی، شرکت‌های کوچک تازه تاسیس و نوپا، شرکت‌های تولید کننده و پخش و …را نام برد. با استفاده از این سیستم نرم افزاری می‌توانید به ویژگی‌های بسیاری دست یابید. از جمله این امکانات، می‌توان به امکان ثبت اسناد مالی شرکت و حسابداری آن از جمله درآمدها، هزینه‌ها، پرداخت‌ها و دریافت‌ها به صورت خودکار و کاملا اتوماتیک، اشاره کرد. بنابراین صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌توانند از طریق نرم افزار حسابداری هوشمند نوین به رشد و توسعه کار خود بپردازند. اگر شما هم در زمره مدیران و مسئولان شرکت‌های کوچک و یا بزرگ هستید می‌توانید از امکانات این سیستم‌ها، بهره مند گردید.

منبع:

https://www.hnovin.com/importance-financial-management/

مریم احمدی بازدید : 29 سه شنبه 18 خرداد 1400 زمان : 12:02 نظرات (0)

بهترین نرم افزار حسابداری ارزی(چند ارزی)

با استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری ارزی (چند ارزی) برای صاحبان کسب و کارها و شرکت‌های اقتصادی و تجاری، مزایای بسیاری ایجاد می‌شود. به عنوان نمونه برای این دسته از افراد این امکان به وجود می‌آید که بتوانند به صدور پیش فاکتور ارزی اقدام کنند و یا فاکتورهای مربوط به برگشت از فروش ارزی را صادر نمایند. این نرم افزار از بیش از 5 زبان زنده دنیا، پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بانک و چک‌های ارزی را تحت کنترل خود در بیاورد. بنابراین اگر شما هم تاجری کوچک هستید و یا به خرده فروشی، اقدام می‌کنید و یا وارد کننده و صادر کننده بین المللی هستید و با چالش‌هایی در زمینه خرید و فروش مواجه هستید و با ارزهای مختلف سر وکار دارید؛ با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ارزی هوشمند نوین، می‌توانید به صورت حساب‌های ارزی و چند ارزی بین المللی خود، سر و سامان بدهید و این اطمینان را داشته باشید که حساب‌های شما با دقت بالایی ثبت خواهند شد.

منبع:

 https://www.hnovin.com/best-foreign-exchange-accounting-software     

مدیریت مالی چیست؟

سند افتتاحیه چیست؟

سند افتتاحیه به بخشی از سیستم حسابداری مجموعه اطلاق می‌شود که از آن، برای ثبت و بررسی دوره‌های مالی مختلف، استفاده می‌شود. با استفاده از این سیستم در این بخش از نرم افزار حسابداری، شرکت‌های مختلف و کسب وکارهای متعدد بازرگانی، تولیدی، صنعتی، خدماتی و… می‌توانند با شروع هر دوره جدید، ارزش مالی همه حساب‌های شرکت و واحد مورد نظر خود را ثبت نمایند و آن را پیگیری کنند. لازم به ذکر است که در این بخش، باید بدهکار و بستانکار، مساوی باشد. همچنین لازم است بدانید که در برابر این سیستم و در بخش نرم افزار حسابداری، سند اختتامیه واقع شده است که بر طبق قانون، لازم است در پایان هر سال مالی، گردش‌های مالی شرکت و واحد و سازمان مورد نظر خود را به دارایی، گزارش نمایید. ما در تیم محتوای شرکت هوشمند نوین قصد داریم تا شما را با این عملکرد حسابداری و مراحل و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

پیشرفته‌ترین نرم افزار حسابداری که توسط هوشمند نوین، طراحی و تدوین شده است شامل فهرستی کامل از حساب‌های مالی شرکت، ارزها، هزینه‌های سازمانی، درآمدها، اعتبارات اسنادی، سند افتتاحییه و سند اختتامیه، سند حقوق و دستمزد، سودها و زیان‌ها و… است. در این سیستم هم‌چنین، دوره‌های مختلف مالی شرکت، در نظر گرفته شده است. در حقیقت در سند حسابداری این نرم افزار، تمامی رویدادهای مالی یک شرکت به صورت بدهکار و یا بستانکار درج و ثبت می‌گردد.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-is-opening-document/

 

ضرورت استفاده از نرم افزار حسابداری برای موسسات خدماتی

نرم افزار حسابداری برای موسسات خدماتی بسیار ضروری است. هوشمندنوین برای موسسات خدماتی، به منظور ایجاد سهولت در انجام محاسبات مالی شرکت‌های خدماتی، طراحی شده است تا از این طریق، بتواند به کنترل میزان ورود و خروج نقدینگی در این مراکز بپردازد؛ بنابراین صاحبان مشاغل خدماتی با استفاده از این سیستم، می‌توانند به صرفه جویی در زمان و هزینه دست یابند و هم‌چنین به رشد و بازدهی کسب و کارهای خدماتی خود نیز، کمک کنند.
نرم افزار حسابداری خدماتی که توسط هوشمند نوین طراحی شده است هم‌چنین می‌تواند تمامی نیازهای کسب و کار خدماتی شما را برطرف کند. بنابراین انتخاب این سیستم از میان سیستم‌های متعدد و موجود در بازار و استفاده از آن، گزینه مناسبی است. همان‌طور که می‌دانیم تمامی مشاغل و کسب و کارها برای انجام اموری از قبیل موارد مربوط به انطباق مالیاتی، گزارش گیری، وام و روابط بین بانکی خود، نیازمند استفاده و به کارگیری خدمات حسابداری هستند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، انجام کلیه این محاسبات و از طرف دیگر، ثبت اسناد مالی تمامی شرکت‌ها با استفاده از نرم افزارهای حسابداری انجام می‌گیرد. این عامل سبب شده است تا حسابداری با روش‌هایی سریع‌تر و ساده‌تر انجام گیرد و هم‌چنین اصول و قواعد حرفه‌ای این کار نیز به نحو بهتری رعایت شود.

لازم است ذکر شود که شرکت‌های خدماتی به طور معمول و در بیشتر موارد، بدون نیاز به مواد اولیه، ارائه خدمت می‌نمایند. در حقیقت، این نوع از مراکز، تنها با صرف هزینه برای خرید و تهیه ابزار مورد نیاز نیروهای خدماتی، فعالیت می‌کنند و از این طریق، سودی را به دست می‌آورند. لذا نیازمند به کارگیری یک سیستم نرم افزاری مناسب هستند تا بتواند نیازهای ویژه کسب و کار آن‌ها را پاسخ دهد.

منبع:

https://www.hnovin.com/service-organization-accounting-software/

 

معرفی نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک

نرم افزار حسابداری تولیدی پوشاک هوشمند نوین بدین منظور طراحی شده است تا بتواند نیازهای مالی و رویدادهای شرکت‌های مختلف تولیدی، از جمله تولیدی‌های پوشاک را برطرف سازد. این سیستم، به دو شکل طراحی شده است که عبارتند از: ترکیب و تجزیه مواد. همان‌طور که می‌دانیم در حال حاضر، در تمامی کسب وکارها، حسابداری، اهمیت قابل توجهی دارد. بنابراین لازم است تا حتما بخش‌های مختلف، از این سیستم‌ها استفاده کنند. نرم افزار حسابداری تولید پوشاک هوشمند نوین و از جمله، نرم افزار حسابداری تولیدی مانتو این مجموعه، برای محاسبه کردن دقیق و صحیح هزینه‌های تولید هر یک از کالاها و فروش آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم، به طور کلی، با ارزیابی میزان موجودی کالاها، هزینه کالاهای خریداری شده و فروخته شده و… سر و کار دارد. لازم به ذکر است که تمامی واحدهای تولیدی پوشاک، لازم است حتما در ثبت‌ها و صورت‌های مالی خود، دقت بسیار بالایی، داشته باشند تا در انتهای سال مالی، بتوانند با توجه به نوع کار و فعالیت خود و هم‌چنین حجم فعالیت‌های شرکت، گزارش‌های صحیح مالی و مورد استنادی، به دست آورند.
بنابراین با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی کفش و سایر انواع پوشاک که توسط هوشمند نوین طراحی شده است، صاحبان کسب و کارهای مختلف تولیدی، می‌توانند با به کارگیری این نرم افزار و کاربرد گزارش‌های مالی، استراتژی‌های کلان مالی خود را تعیین و مشخص نمایند و از این طریق، به سرمایه گذاری صحیحی نیز دست بزنند.

منبع:

https://www.hnovin.com/garment-production-accounting-software/

ویژگی مدیر مالی موفق

مدیر مالی، فردی است که مسئولیت سلامت مالی یک سازمان و یا شرکت بر عهده اوست. از طرف دیگر، چنین فردی در رشد یک ارگان، نقش قابل توجهی دارد. همگام شدن با پیشرفت‌های تکنولوژیک و هم‌چنین نظارت کامل بر امور مالی یک شرکت از جمله وظایف وی به شمار می‌رود. اگر این فرد بتواند وظایف خود را به نحو بهتر و شایسته‌تر به انجام برساند باعث پیشرفت در یک سازمان خواهد شد. استفاده از نرم افزار حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به مدیران مالی کمک کند تا بتوانند مجموعه این وظایف خود را به خوبی انجام دهند و گزارش‌های مربوط به مسائل مالی و فعالیت‌های سرمایه گذاری را تهیه نمایند و در راستای اهداف مالی بلند مدت سازمان، استراتژی و برنامه مناسب، پیشنهاد دهند.

مدیران مالی می‌توانند به هیات مدیره یک شرکت کمک کنند تا آن‌ها بتوانند تصمیماتی را اتخاذ کنند که در سازمان و رشد و پیشرفت آن اثر گذار است. این افراد هم‌چنین لازم است به افراد تحت امر خود نیز کمک کنند تا بتوانند به راحتی از پس پیچ و خم‌های مدیریت مالی شرکت برآیند و بتوانند گزارش‌های پیچیده را حل و فصل نمایند. بهترین نرم افزار حسابداری در چنین شرایطی می‌تواند به کمک این افراد برآید تا از این طریق اندکی از بار مسئولیت‌های آن‌ها کاهش پیدا کند. این نرم افزار به نحوی طراحی شده که می‌تواند روند کار را برای این دسته از مدیران، تسهیل گرداند؛ چرا که در حقیقت مهم‌ترین کار مدیران مالی این است که با تکنولوژی و فناوری، همگام شوند تا بتوانند زمان ارائه گزارش‌های مالی را کوتاه‌تر گردانند.

منبع:

https://www.hnovin.com/successful-financial-manager-features/

 اهداف مدیریت مالی 

بهترین نرم افزار حسابداری انلاین

بهترین نرم افزار حسابداری انلاین از مجموعه محصولات نرم افزاری ساده و در عین حال تخصصی در حوزه حسابداری به شمار می‌رود که می‌تواند در کاهش خطاهای انسانی در این حوزه مالی، نقش قابل توجهی داشته باشد. نرم افزار حسابداری تحت وب، امکان انجام محاسباتی ایمن و دقیق را برای صاحبان کسب و کارهای مختلف فراهم خواهد کرد و از طرف دیگر راهکاری بسیار مناسب و مقرون به صرفه در زمینه حسابداری است.

نرم افزار حسابداری شرکتی این مجموعه نیز می‌تواند نیازهای کسب و کارهای مختلف شرکتی را تامین کند و از این طریق به این دسته از کارفرمایان کمک کند تا به راحتی هزینه‌هایشان را مدیریت کنند و به کنترل دارایی‌ها، درآمدها، بدهی‌ها و … شرکت تحت امر خود اقدام نمایند. نرم افزار حسابداری انلاین که به آن نرم افزار تحت وب و یا مبتنی بر وب نیز گفته می‌شود، نوعی سیستم حسابداری بسیار پیشرفته است. این نرم افزارها، انواع خاصی از نرم افزارهای سرور به شمار می‌روند. این سیستم‌ها در قالب یک صفحه وب به کاربران مختلف ارائه می‌شوند. در این شیوه حسابداری، با استفاده از ابزار ویژه، حسابدار می‌تواند امور مالی یک شرکت را از راه دور، تحت کنترل خود در بیاورد. شیوه طراحی این نرم افزارها بسیار مدرن است و به صورت‌های متنوعی تولید می‌شوند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین به نحوی طراحی و تولید شده است که می‌تواند برای تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ و متوسط دارای کاربرد باشد. از جمله این مشاغل می‌توان کسب و کارهایی را نام برد که نیازمند امکانات خاص و تخصصی برای امور حسابداری خود نیستند و یا نقطه مقابل این کسب و کارها، مشاغلی که نیازمند امکاناتی تخصصی‌تر برای انجام امور مالی و حسابداری خود هستند. نرم افزارهای حسابداری آنلاین دارای چندین ویژگی هستند که موجب شده استفاده از آن‌ها رو به افزایش باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان دسترسی آسان و همیشگی، قابلیت بکاپ‌گیری اتوماتیک، امنیت بالای سیستم، هزینه کم‌تر و مدیریت متمرکز را نام برد. در ادامه به شرح مختصر هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

منبع:

https://www.hnovin.com/best-online-accounting-software/

 

تراز آزمایشی چیست؟

تراز آزمایشی از مفاهیم اصلی حسابداری محسوب می‌شود و انجام صحیح آن اهمیت بسیاری دارد. این مفهوم گاها با ترازنامه اشتباه گرفته می‌شود، اما این دو مقوله از یکدیگر جدا هستند و تفاوت‌های عمده‌ای دارند. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به تعریف تراز آزمایشی بپردازیم و جزئیات آن را بررسی کنیم. همچنین به تفاوت‌های بین تراز آزمایشی و ترازنامه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید .تراز آزمایشی یکی از انواع گزارشات مالی در حسابداری است و در دسته صورت‌های مالی قرار نمی‌گیرد. این گزارش در واقع فهرستی از مانده حساب‌های دفتر کل است که توسط آن صحت ثبت اسناد اثبات می‌گردد. این گزارش اغلب در پایان ماه تهیه می‌شود و توازن مانده حساب‌های دفتر کل را مورد بررسی قرار می‌دهد. به بیان ساده‌تر، تراز آزمایشی با محاسبه جمع مانده حساب‌های بدهکار و بستانکار، صحت دریافت و پرداخت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در حال حاضر انجام این عملیات با نرم افزار حسابداری هوشمند نوین قابل انجام است که یک نرم افزار حسابداری ارزان قیمت و کاربردی است.

مهمترین تفاوت این دو گزینه در این است که تراز‌نامه یا تراز کل یک صورت مالی است اما تراز آزمایشی در دسته گزارش‌ها قرار می‌گیرد که در حسابداری بین این دو مورد تفاوت‌های اساسی وجود دارد. در ادامه از بقیه تفاوت‌های این دو مورد نام برده و هر یک را بررسی می‌کنیم:

  • در تراز آزمایشی به حساب‌های دائم و موقت پرداخته می‌شود، در حالی که در ترازنامه تنها مانده حساب دائمی آورده می‌شود.
  • تراز آزمایشی عموما در پایان هر ماه تهیه می‌شود اما ترازنامه در پایان دوره مالی تنظیم می‌گردد.
  • تراز آزمایشی بیشتر به منظور بررسی و کنترل گردش‌های مالی تهیه می‌شود، اما تنظیم ترازنامه الزامی است و در پایان هر دوره باید تهیه شود.
  • ترازهای آزمایشی نیاز به حسابرسی ندارند در صورتی که ترازنامه حتما باید حسابرسی شود.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-is-trial-balance/

 

تأثیر نرمافزار حسابداری در مدیریت هزینه و درآمد مشاغل

مدیریت هزینه یکی از اساسی‌ترین امور هر شرکت است که عدم توجه به آن می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری به بار آورد. رسیدگی به این مقوله در کسب‌و‌کارها عموما بر عهده حسابدار قرار دارد و یک حسابدار می‌تواند با مدیریت صحیح هزینه‌ها، یک کسب‌و‌کار نوپا را به یک شرکت موفق تبدیل کند و سود زیادی را برای آن به ارمغان داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به تعریف و بررسی انواع هزینه‌ها و بپردازیم و نقش مدیریت آنها را در موفقیت کسب‌و‌کارها بررسی کنیم. با ما همراه باشید. در حسابداری مفهوم هزینه به حساب‌های موقتی اطلاق می‌شود که ماهیت آنها بدهکار باشد؛ به بیان دیگر هزینه‌بهایی است که هر شرکت به منظور کسب درآمد پرداخت می‌کند. محاسبه میزان درآمد و هزینه‌ها و همچنین مدیریت آنها در هر دوره مالی اهمیت بسیار زیادی دارد ویکی از مهم‌ترین وظایف بخش حسابداری شرکت‌ها محسوب می‌گردد. در حال حاضر با هوشمند شدن اغلب فرآیندهای حسابداری،‌مدیریت این قبیل موارد نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر شده است. به عنوان مثال نرم افزار حسابداری هوشمند نوین یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که می‌تواند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرد.
برای درک بهتر مفهوم هزینه لازم است با یکی از بهترین دسته‌بندی‌های آن آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که هزینه با طبقه‌بندی‌های مختلفی مطالعه می‌شود که در ادامه به یکی از ساده‌ترین آنها خواهیم پرداخت. هزینه به طور کلی به دو دسته هزینه‌های ثابت و هزینه‌های متغیر تقسیم می‌شود که این دسته‌بندی در نرم افزار حسابداری شرکتی نیز کاربرد دارد. اما منظور از هریک از این هزینه‌ها چیست؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

هزینه‌های ثابت در هر شرکت آن دسته از هزینه‌هایی هستند که با میزان تولیدات یا میزان ارائه خدمات آن شرکت ارتباطی ندارند و طی یک دوره مالی ثابت خواهند ماند. به این ترتیب می‌توان گفت که این هزینه‌ها به خروجی یک بیزینس و درآمد آن وابسته نیستند که یکی از مهم‌ترین راه‌های تفکیک هزینه ثابت از متغیر نیز همین مسئله خواهد بود. نکته‌ای که در این مورد لازم است به آن توجه شود این است که مبلغ این هزینه‌ها ممکن است طی یک دوره مالی تغییر کند؛ مثلا هزینه برق مصرفی یک شرکت به طور کلی یک هزینه ثابت محسوب می‌شود که ممکن است مبلغ آن به ازای هر ماه متفاوت باشد.
هزینه‌های ثابت ممکن است تنها یک بار و به منظور سرمایه‌گذاری انجام شوند و یا اینکه در هر دوره مالی به صورت مستمر پرداخت شوند. به عنوان مثال خرید زمین، تهیه ماشین‌ها تجهیزات کارخانه و همچنین خرید تجهیزات اداری از جمله هزینه‌های ثابتی هستند که تنها یک بار پرداخت می‌شوند. اما حقوق کارمندان و کارگران، بیمه کارکنان، هزینه اینترنت مصرفی شرکت و هزینه‌هایی از این دست نیز جزئی از هزینه‌های ثابت هستند که لازم است به صورت مداوم پرداخت شوند.

 منبع:

https://www.hnovin.com/cost-management-accounting-software/

 

نرم افزار حسابداری نوین پلاس

نرم افزار حسابداری نوین پلاس، نرم افزاری با قابلیت‌‌های بسیار بالا و مناسب برای کلیه کسب وکار‌ها علی‌الخصوص مشاغل بزرگ، اعم از کارگاه‌‌های تولیدی، کارخانجات صنعتی، شرکت‌‌های پیمانکاری، کسب وکار‌های خدماتی، شرکت‌‌های پخش، بازرگانی و ارزی‌می‌باشد. نسخه هوشمند نوین پلاس به عنوان یکی از محصولات جامع و پرطرفدار هوشمند نوین، دارای امکاناتی بسیار کاربردی، ساده و متنوع، برای انجام امور مالی و حسابداری در نظر گرفته شده است که در بستر تحت وب نیز قابل استفاده برای کاربران می‌باشد. نرم افزار حسابداری تحت وب هوشمند نوین این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا در هر زمان و هر در مکانی که نیاز به استفاده از سیستم حسابداری دارید، به راحتی بتوانید عملکرد مالی خود را در سیستم حسابداری شخصی خود به انجام برسانید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب با کسب وکارتان، در میان تعدد زیاد سیستم‌های حسابداری موجود در بازار، دچار سردرگمی شده باشید.

اینکه با توجه به امکانات و ویژگی‌‌های مختلف نرم افزارها، سیستمی مطابق با نیازمندی‌‌های حوزه کاری خود پیدا کنید بسیار سخت اما پراهمیت است. سیستم‌‌های حسابداری پیشرفته‌می‌توانند جز به جز عملکرد شما را ثبت، بررسی و طبقه‌بندی کنند. قابلیت‌هایی چون ثبت فاکتور‌‌های خرید و فروش، امکان گزارش‌سازی بر اساس نیاز کاربر، ثبت اسناد حسابداری، اعلان زمان چک‌ها و صورتحساب‌ها و … در کنار کاربری آسان و ساده، تنها برطرف کننده نیاز‌های پایه اما مهم و اثرگذار برای حسابداران سازمان‌ها هستند. اما قابلیت‌‌های ما تنها به این ویژگی‌‌های کلی که در تمامی نرم افزاها موجود است، ختم نمی‌شود. نرم افزار هوشمند نوین پلاس به عنوان یک ابزار قدرتمند مالی، هرآنچه یک حسابدار به آن نیاز دارد را برایتان فراهم می‌کند.

منبع:

https://www.hnovin.com/hnovin-plus-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 26 یکشنبه 09 خرداد 1400 زمان : 9:38 نظرات (0)

در اين مطلب قصد داريم تا شما را كاملا با اين قابليت فروش آشنا كنيم. نرم افزار حسابداري پخش مويرگي هوشمند نوين يك راهكار ويژه نرم افزاري براي انجام عمليات حسابداري برخي شركت‌هاي پخش به شمار مي‌رود. اين سيستم به نحوي طراحي شده كه با هزينه بسيار مناسبي مي‌تواند نيازهاي اين قبيل شركت‌ها را برآورده سازد. در دسترس بودن محصول و نحوه دستيابي به آن، بر تقاضاي مشتري تأثيرگذار است. پخش مويرگي يك عنصر اصلي در تمام استراتژي‌هاي بازاريابي است كه حول محور محصول مي‌چرخد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا به نوعي به مشتري برسيد و درآمد و آگاهي از برند خود را به حداكثر برسانيد.

در شركت‌هاي پخش و گاها شركت‌هاي توليدي و كارخانجات اغلب از اين ماژول استفاده مي‌شود. اين ماژول را مي‌توان بر روي نرم افزار حسابداري توليدي و پخش اضافه نمود كه به منظور بهبود بخشيدن به راندمان مالي اين قبيل مشاغل و مراكز پخش و شركت‌ها، گسترش يافته است. در حقيقت اين سيستم نرم افزاري، به صاحبان كسب وكارها كمك مي‌كند تا بتوانند حساب‌هاي مالي خود را ساده‌تر گردانند و از اين طريق، از منابع انساني و زمان خود، بهره‌برداري بهتر و مناسب‌تري داشته باشند. لازم به ذكر است كه برنامه پخش مويرگي، در نسخه نوين پلاس هوشمند نوين، وجود دارد.

پخش مويرگي چيست؟

نرم افزار حسابداري سوپر ماركت

به طور كلي لازم به ذكر است كه استفاده از نرم افزارهاي حسابداري موجب مي‌شود تا در امر محاسبات اجناس و هم‌چنين فروش آن‌ها، امنيت خاطر قابل توجهي، ايجاد شود. از طرف ديگر كاربرد اين نرم افزار موجب مي‌شود تا تعداد مشتريان يك مركز پخش نيز به دليل منظم بودن محاسبات و عدم ايجاد مشكل در انتقال محصولات، افزايش قابل توجهي پيدا كند. لازم به ذكر است كه نرم افزار حسابداري پخش مويرگي، به طور خاص و متناسب با نيازهاي يك مركز پخش يا كارخانجاتي كه اقدام به پخش محصولات خود مي‌كنند، طراحي و تدوين شده است؛ بنابراين نيازهاي اينگونه از مشاغل از جمله ثبت و چاپ فاكتورهاي خريد و فروش را برآورده مي‌سازد و قابليت اتصال به كارتخوان بانكي و باركدخوان را نيز دارد. از طرف ديگر اين سيستم، داراي امكانات كاربردي است كه در حين كار به كمك صاحبان اين كسب وكارها خواهد آمد.

پخش مويرگي سرد چيست؟

به طور معمول، توليد كنندگان كالاهاي مختلف، نيازمند ايجاد يك شبكه منسجم و هدفمند هستند تا از اين طريق بتوانند به ايجاد بازار فروش و جذب مخاطب، اقدام نمايند. در حال حاضر، دوام هر مجموعه وابستگي كاملي به ميزان فروش آن مجموعه دارد. بنابراين از روش‌هاي مختلفي براي ايجاد شبكه‌هاي فروش كالا، استفاده مي‌شود. يكي از اين روش‌هاي فروش كالاها، ايجاد شبكه پخش مويرگي است. پخش مويرگي، خود، شامل دو شاخه است كه به نام‌هاي پخش مويرگي سرد و گرم شناخته مي‌شوند.

در شيوه پخش مويرگي سرد، بازاريابي و فروش محصولات و هم‌چنين تحويل آن‌ها به خريداران و فروشگاه‌ها، در طي دو مرحله انجام مي‌گيرد. در مرحله اول اين اقدام، بازارياب با حضور در محل، اقدام به معرفي يك كالا به فروشنده مي‌كند و در صورتي كه از طرف آن فروشنده، درخواست، داشته باشد فاكتور آن را صادر مي‌كند. در مرحله دوم اين كار و براي انجام پروژه پخش مويرگي سرد، ماشين حمل محصولات، به آدرسي كه از قبل مشخص شده است مراجعه مي‌كند و اجناس خود را طبق فاكتور، به فروشنده تحويل مي‌دهد. پخش مويرگي سرد در مواقعي كاربرد دارد كه كالاهاي مورد نظر، داراي تاريخ انقضا نيستند و از جمله مايحتاج ضروري به شمار نمي‌روند.

نرم افزار پخش مويرگي هوشمندنوين به نحوي طراحي شده كه قادر است عمليات حسابداري شركت‌هاي پخش مويرگي را به بهترين نحو انجام دهد. اين نرم افزار براي صنعت پخش و توزيع، متناسب با بازارهاي ايران طراحي شده است. اين سيستم نرم افزاري، سيستمي كاملا يكپارچه است و براي واحدهاي مختلف فروش و توزيع در حوزه‌هاي پخش مواد غذايي، پخش لبنيات، پخش محصولات آرايشي و بهداشتي، لوازم پزشكي و … مناسب است. از طرف ديگر، صاحبان فروشگاه‌هاي كوچك، سوپرماركت‌ها، خرده فروشي‌ها و تك فروشي‌ها نيز مي‌توانند از اين سيستم استفاده كنند.

ويژگي‌هاي بهترين نرم افزار حسابداري پخش مويرگي

نرم افزار حسابداري هوشمند نوين داراي ويژگي‌هاي كاربردي بسيار زيادي است. يكي از مهم‌ترين اين ويژگي‌ها، طراحي ساده و پنل كاربري آسان آن است كه به شيوه‌اي كاملا استاندارد، طراحي شده است. در عين حال، اين سيستم، تمامي جزئيات مورد نظر و دلخواه فروشندگان و پخش كنندگان محصولات را پاسخ مي‌دهد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين سيستم نرم افزاري حسابداري، داشتن محيط گرافيكي بسيار مناسب است كه موجب مي‌شود كاربران اين نرم افزار با استفاده مكرر از اين سيستم، خسته نشوند. از ديگر ويژگي‌هاي اين سيستم يكپارچه، آلارم تاريخ انقضاي محصولات است كه مي‌تواند به فروشندگان اينگونه محصولات، كمك قابل توجهي نمايد.

بهترين نرم افزار حسابداري هوشمند نوين

هم‌چنين تعيين چند قيمت براي يك كالا، چاپ اتيكت قيمت براي محصولات و قيمت گذاري دستي و اتوماتيك و گزارش‌هاي سريع و متنوع نيز از ديگر مزاياي به كارگيري بهترين نرم افزار حسابداري هوشمند نوين است. از طريق كاربرد اين سيستم، هم‌چنين امكان تعريف و چاپ باركد محصولات براي فروشندگان، به صورت كاملا خودكار و اتوماتيك، فراهم مي‌شود و صاحبان كسب و كارهاي فروشگاهي، مي‌توانند از اين سيستم به منظور تعيين سقف سفارش محصولات خود و هم‌چنين ثبت اسناد حسابداري از جمله درآمدها، هزينه‌هاي فروشگاه، پرداخت‌هاي خود، دريافت‌ها و … استفاده كنند.

در اين سيستم، امكان ثبت منطقه و مسير وجود دارد و برنامه ريزي ويزيت‌ها نيز بر اساس آن تعيين شده است. از طرف ديگر در اين سيستم نرم افزاري فروشگاهي، سقف فروش براي هر كالا و در ازاي هر ويزيتور تعيين و مشخص شده است. امكان مشخص كردن خط فروش براي كالا نيز از ديگر قابليت‌هاي اين سيستم كاربردي است. در اين سيستم، هم‌چنين امكان تعريف تخفيفات به صورت‌هاي خطي، پلكاني، مبلغي، درصدي، بسته محصول و … نيز در نظر گرفته شده است.

سخن آخر
پخش مويرگي آيتمي است كه در نسخه نوين پلاس هوشمند نوين ارائه شده است و داراي قابليت‌هاي بسياري است. اين سيستم، شامل امكاناتي ويژه است. در حقيقت اين سيستم علاوه بر برخورداري از امكانات اصلي ماژول فروش در كنار ماژول‌هاي انبار، دريافت و پرداخت و دفتر كل، مي‌تواند نيازهاي اين كسب و كارها را به خوبي، پاسخ دهد. اين سيستم، داراي انعطاف پذيري بالايي است و از اين طريق، صاحبان كسب و كارهاي فروشگاهي، با به كارگيري اين سيستم نرم افزاري مي‌توانند پيچيدگي‌هاي فرايند فروش مويرگي را از بين ببرند.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-distribution-channel/

مریم احمدی بازدید : 27 سه شنبه 04 خرداد 1400 زمان : 15:00 نظرات (0)

تنخواه و تنخواه گردانی از اصطلاحات پایه‌ای حسابداری محسوب می‌شوند که هر حسابدار یا فردی که برای انجام امور مالی شرکت یا سازمانی استخدام می‌شود، باید از مفهوم آنها اطلاع داشته باشد. در حال حاضر با گسترش فعالیت‌های سازمانی و افزایش تعداد شرکت‌ها، نیاز به آشنایی با این گونه مفاهیم و اطلاعات حسابداری بیش از پیش احساس می‌شود؛ به همین علت در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل مفهوم تنخواه و تمام جزئیات مرتبط با آن بپردازیم.

تنخواه چیست؟

تنخواه مبلغی مشخص است که معمولا به صورت ماهانه برای انجام امور جزئی شرکت در نظر گرفته می‌شود. البته برای محاسبه ساده‌تر و درک مفهوم این عبارت نرم‌افزارهای کارآمدی مانند نرم افزار حسابداری هوشمند نوین وجود دارند، اما برای کمک به درک بهتر این مفهوم در ادامه به تعریف تنخواه گردان به زبان ساده خواهیم پرداخت.

هزینه‌های شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ معمولا مشخص است و از طریق چک پرداخت خواهند شد؛ اما در کنار این هزینه‌های مشخص، یک سری مخارج غیرقابل پیش‌بینی و جزئی نیز در همه شرکت‌ها وجود دارند که ممکن است شامل هزینه خوراکی، ایاب ذهاب، هزینه‌های پستی، پیک و موارد این چنینی باشند. روشن است که این هزینه‌ها را نمی‌توان از طریق چک پرداخت کرد و دسترسی همه کارمندان نیز به حساب شرکت وجود ندارد. به این ترتیب هر ماه مبلغی مشخص به عنوان تنخواه در یک حساب جداگانه واریز شده و مسئولیت آن با یک شخص خواهد بود تا برای هزینه‌های روزمره شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایای تنخواه گردان حسابداری

مزایای تنخواه گردان حسابداری چیست؟

برای پرداختن به موضوع مزایای استفاده از سیستم تنخواه گردانی هوشمند نوین، ابتدا باید بدانیم که تنخواه گردان کیست؟ تنخواه دار یا تنخواه گردان شخصی مورد اعتماد است که مسئول استفاده و تسویه مبلغ تنخواه خواهد بود. این فرد که معمولا کارپرداز یا مسئول خرید شرکت است، موظف است این مبلغ را تنها در جهت مصارف شرکت استفاده کرده و در نهایت با اسناد و مدارک پرداخت‌ها، نسبت به این هزینه‌های صرف شده پاسخگو باشد. برای آگاهی بیشتر از نحوه استفاده از این اسناد و مدارک می‌توانید به مقاله گزارشات مالی در حسابداری در این سایت مراجعه کنید.

مزایای تنخواه‌ گردانی نیز موارد بسیاری را شامل می‌شود که موارد زیر از جمله مهم‌ترین این مزایا هستند:

  • سرعت بخشیدن به پرداخت بدهکاری‌های کوچک شرکت
  • کم کردن حجم بخشی از عملیات حسابداری
  • امکان کنترل وجوه نقد شرکت
  • کاهش تعداد عملیات بانکی روزانه

انواع تنخواه گردان

سیستم تنخواه گردانی به دو نوع تقسیم می‌شود که شامل تنخواه گردان ثابت و متغیر خواهد بود. در ادامه به تعریف هر یک ازاین موارد می‌پردازیم.

تنخواه گردان ثابت: در تنخواه گردانی ثابت، تنخواه دار هزینه‌های ماهانه را پیش‌بینی می‌کند و پس از تأیید حسابداری و مدیریت شرکت، این مبلغ پیش‌بینی شده در حساب تنخواه گردان قرار می‌گیرد. در پایان هر ماه نیز تنخواه گردان موظف است گزارش پرداختی‌ها را به حسابداری داده و نسبت به تسویه اقدام کند.

تنخواه گردان متغیر: در این روش بر خلاف روش قبل، مبالغ ماهانه توسط مدیریت شرکت تعیین شده و در حساب تنخواه‌دار قرار می‌گیرند و یا این که این مبلغ از طریق چک به او واگذار می گردد. مابقی مراحل در این روش نیز مانند مورد قبل است، یعنی تنخواه گردان باید در پایان هر ماه گزارشات پرداختی‌ها را در اختیار واحد حسابداری گذاشته و نسبت به تسویه اقدام کند.

دفتر تنخواه گردان حسابداری چیست؟

دفتر تنخواه گردان دفتری است که در اختیار تنخواه دار قرار می‌گیرد تا تمام هزینه‌های پرداختی را در آن با توجه به تاریخ انجام عملیات ثبت کند. این دفتر شامل مشخصات تنخواه‌دار، مبلغ اولیه تنخواه گردان، لیست هزینه‌ها و شرح آنها، ثبت اسناد کلیه دریافت و پرداخت‌ها و در نهایت بدهکاری و بستانکاری تنخواه دار است که تمام این موارد باید با دقت در این دفتر درج گردند.

رسیدگی به اسناد تنخواه گردان در حسابداری چگونه است؟

رسیدگی به اسناد و مدارک مربوط به هزینه‌های تنخواه گردانی از طریق دو روش قابل اجرا خواهند بود. در روش اول یا در روش سنتی، تنخواه دار موظف است تمام این اطلاعات را به صورت دستی ثبت کند. برای اجرای این روش ممکن است مشکلات بسیاری رخ دهد؛ مثلا ممکن است فرد در مرحله ثبت دچار خطا یا اشتباه گردد و یا اینکه بخشی از اسناد مربوط به پرداخت‌ها گم شود. بنابراین با توجه به مشکلات موجود ممکن است شرکت یا تنخواه گردان متحمل ضرر و زیان شوند.

روش دوم که یک روش سیستمی و ساده است، با استفاده از نرم ‌افزار حسابداری مناسب، قابل اجرا خواهد بود. در این روش تنها با دانلود رایگان نرم افزار تنخواه گردان، بسیاری از این مشکلات حل شده و دقت و سرعت انجام امور نیز بالاتر خواهد رفت. از دیگر مزایای استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری این است که امکان اطلاع مدیر از نحوه صرف هزینه‌ها در هر لحظه وجود دارد. همچنین انجام امور حسابداری مانند گزارش گیری و دریافت اسناد تسهیل خواهد شد.
تنخواه و تنخواه گردانی از ضروری‌ترین موارد سیستم حسابداری هستند که هر شرکتی برای پرداخت-های جزئی روزانه خود باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. این موارد به ظاهر ساده می‌‌توانند تا حدود زیادی بر کاهش میزان سوءاستفاده و ضرر و زیان شرکت‌ها مؤثر باشند. در حال حاضر انجام تمام این مراحل با نرم‌افزارهای هوشمند و رایگان تنخواه گردانی قابل اجرا است که می‌تواند بر سرعت و دقت روند انجام کار افزوده و مشکلاتی از قبیل گم شدن اسناد و مدارک پرداختی‌ها را برطرف نماید.

منبع:

https://www.hnovin.com/petty-cash/

مریم احمدی بازدید : 30 دوشنبه 03 خرداد 1400 زمان : 12:47 نظرات (0)

مالیات بر حقوق چیست؟ مالیات حقوق یکی از انواع مالیات است که در دسته بندی مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرد؛ بنابر آنچه در ماده‌ی یک مالیات‌های مستقیم ذکر شده است، مالیات بر حقوق بر عهده‌ی تمام کسانی است که چه در داخل چه در خارج از کشور، به فعالیت‌های اقتصادی، خدماتی یا هر نوع فعالیت دیگری می‌پردازند که به کسب درآمد منتهی می‌شود. اگر شما صاحب کسب‌ وکاری هستید و پرداخت حقوق کارکنان بر عهده‌ی شماست، پس این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد. اما آنچه بیش از این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد، همراهی تیم هوشمند نوین در کنار شماست. ما شما را تنها نمی‌گذاریم. شما نیز همراه ما باشید.

تیم هوشمند نوین، که همیشه در امور حسابداری در کنارتان ایستاده است، این بار شما را که صاحب کسب‌وکار هستید، با نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد همراهی خواهد کرد و برایتان این امکان را فراهم می‌نماید که با فراغ بال و بدون نگرانی بتوانید، هر ماه به موقع و عادلانه، سهم هر کارمند خود را پرداخت کنید. اما فراموش نکنید که کافی بودن اطلاعاتتان در زمینه حقوق، علی‌الخصوص مالیات بر حقوق می‌تواند شما را بیش از پیش همراهی نماید و به کمک‌تان بیاید. ما شما را با این مقوله نیز آشنا می‌نماییم.

مالیات حقوق

مالیات بر حقوق چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه‌ی مالیات برحقوق از دو روش تجمیعی و عادی استفاده می‌شود. در روش محاسبه‌ی عادی، بخشی از درآمد فرد که مشمول مالیات می‌شود در جدول محاسباتی مالیات قرار می‌گیرد و خروجی به عنوان مالیات بر حقوق پرداخت می‌شود.
در نحوه‌ی محاسبه تجمیعی، ابتدا میزان دریافتی فرد از آغاز سال تا ماهی که قصد پرداخت مالیات را دارید، محاسبه و در جدول قرار می‌گیرد. مبلغ به دست آمده در تعداد ماه‌ها ضرب می‌شود. این عدد با عدد مبلغ مالیات فرد که تاکنون پرداخت کرده، مقایسه می‌شود. اگر مالیات محاسبه شده کمتر باشد، مبلغ مالیات صفر می‌شود، اما چنانچه بیشتر باشد، ما به ازاء آن پرداخت می‌شود. هر کارفرما موظف است تا میزان مالیات هر کدام از کارکنان خود را محاسبه نموده و پس از کسر مالیات، حقوق را پرداخت می‌نماید. میزان مالیات تعلق گرفته به هر فرد، بر اساس قوانین مشخصی صورت می‌گیرد که هر سال توسط دولت مشخص و اعلام می‌گردد. نرم‌افزار محاسبه‌ی حقوق و دستمزد هوشمند نوین، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که با توجه به بروز بودن قانون مالیات کشور، به سادگی محاسبات مالیاتی کسب وکارتان را تعیین نمایید و علاوه بر آن از آنجا که شامل آیتم‌ها و موارد گوناگون است این قابلیت ایجاد می‌شود که زاوایای دیگر کاری خود را نیز، از جمله محاسبه نهایی حقوق ماهانه، میزان سنوات، بیمه و حتی عیدی کارکنان را با جزئیات دقیق در دست گیرید. اینکه بتوانید به سادگی میزان عیدی هر یک از کارکنان را در انتهای هر سال با جزئیات کامل در دست داشته باشید خود یک قدم مثبت در شلوغی جمع‌بندی اسناد اخر سال است.

جدول مالیات بر حقوق

مالیات بر حقوق به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مالیات بر حقوق، جزو انواع مالیات‌هایی است که هر فردی باید پرداخت نماید که در ازای انجام کار یا ارائه‌ی خدمتی که برای شخص حقیقی یا حقوقی دیگری انجام می‌دهد، مبلغی را دریافت می‌کند. پرداخت این مالیات بر عهده‌ی شخص کارفرماست که پس از قرار دادن حقوق هر فرد در جدولی که اداره‌ی دارایی هر سال منتشر می‌نماید، کسر کرده و به حساب اداره‌ی دارایی و اقتصاد می‌پردازد. مالیات بر حقوق و دستمزد زیر مجموعه مالیات‌های تکلیفی و مستقیم محسوب می‌شود. از آن روی که تکلیف محاسبه‌ی مالیات حقوق کارمندان، بر عهده‌ی کارفرمایان است در دسته‌ی مالیات‌های تکلیفی قرار می‌گیرد و از آن‌جهت که مالیات، مستقیما از دستمزد کسر می‌شود در راسته‌ی مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرد.

بنابر ماده 82 قانون مالیات‌های مستقیم، افرادی ملزم به پرداخت مالیات بر حقوق هستند که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگری باشد و در ازای واگذاری نیروی کار خود (که براساس زمان انجام کار یا خروجی کار محاسبه می‌شود) مبلغی را به صورت نقدی یا غیر نقدی دریافت می‌کند. متن دقیق ماده قانونی که در سال 1394 اصلاح شده است به شرح زیر است:

مالیات حقوق و دستمزد در واقع در مورد افرادی صدق می‌کند که دارای حقوق هستند و بیمه تامین اجتماعی به آنها تعلق گرفته است. در این صورت کارفرمایان این افراد باید میزان مالیات بر حقوق آنها را محاسبه نمایند و این مبلغ را به حساب وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت کنند.

نکته‌ی مهم دیگری که باید به عنوان کارفرما مدنظر قرار دهید این است که هرچند سقف درآمدی هر فرد، تعیین‌کننده‌ی میزان مالیات است، اما عواملی مانند تورم، شرایط اقتصادی، وضعیت شغلی و … می‌توانند بسیار موثر باشند. با این حال، نرم افزار محاسبه‌ی حقوق هوشمند نوین، حقوق پرداختی کارمندانتان را به سهولت محاسبه می‌نماید و شما می‌توانید به سادگی و با اطمینان از صحت محاسبه، به پرداخت حقوق بپردازید. به طور کلی، و برمبنای جدول مالیاتی که اداره دارایی آن را تنظیم کرده است، تمام بخش‌های دریافت حقوق، به غیر از حق ماموریت، شامل پرداخت مالیات می‌شود.
در هر سال، مواردی هستند که از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. این موارد عبارتند از:

  • ماموریت
  • هزینه‌ی درمان
  • دو هفته بیمه سهم کارگر
  • سنوات خدمت و مرخصی بازنشستگی

سخن پایانی

هر سال دولت، نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات سال بعد را تعیین و منتشر می‌نماید. مواردی مانند هزینه‌های درمانی پرسنل، ماموریت، سنوات خدمت و مرخصی هنگام بازنشستگی و دو هفته بیمه سهم کارگر از پرداخت مالیات بر حقوق معاف می‌باشند. اما هوشمند نوین، که همیشه در امور حسابداری، همراه و هم‌پای کارفرمایان است، این‌بار نیز آنان را تنها نگذاشته است و با ارائه‌ی نرم‌افزار هوشمند محاسبه‌ی حقوق و دستمزد به آنان کمک کرده است تا بتوانند به سهولت، با در نظر گرفتن مواردی مانند میزان مرخصی‌ها و یا ساعات کاری یا درنظر گرفتن میزان خدمت ارائه شده، به محاسبه‌ی حقوق و محاسبه عیدی پایان سال هر فرد بپردازند و به کارفرما کمک می‌کند تا با محاسبه مالیات بتواند به عدالت حقوق هر فرد را پرداخت نماید. هوشمند نوین، همیشه با شماست و امور حسابداری، تخصص این مجموعه است؛ نرم‌افزارهای حسابداری هوشمند نوین یک کلیک با شما فاصله دارند، کافیست انتخاب کنید!

منبع:

https://www.hnovin.com/salary-tax/ 

مریم احمدی بازدید : 33 چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 زمان : 10:54 نظرات (0)

بستن حساب‌ها در پایان سال مالی(دوره مالی)، با استفاده از نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین آسان ترین راه جمع بندی داده‌های شما در بازه‌های مختلف سالانه، فصلی و … است. در حقیقت می‌توان گفت نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با قابلیت‌های منحصر بفردی عرضه شده است و دارای ماژول‌های مختلفی است. پکیج‌های این مجموعه به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند پاسخگوی نیازها و گزارش‌های مالی تمامی اصناف و شرکت‌ها باشند. نرم افزار حسابداری شرکتی، یکی از این دسته از ماژول‌ها است که این سیستم را برای شرکت‌های مختلف خدماتی، بازرگانی و تجاری و… قابل استفاده می‌نماید. یکی از امکانات این نرم افزار ویژه، این است که از طریق به کارگیری آن، می‌توان به ثبت صورت حساب سود و زیان شرکت‌های مختلف و تحریر دفاتر مالی آن‌ها، اقدام کرد. به طور کلی و در بخش مالی، می‌توان گفت این سیستم، نیازهای مالی مدیران و اصول حسابداری را در فصول مختلف و همچنین با توجه به حسابداری پایان سال مالی در نظر گرفته است. در این سیستم حسابداری، دوره‌های مالی مختلفی در نظر گرفته شده است و می‌تواند به بررسی صورت‌های مالی پایان سال نیز کمک کند.

سند مالی چیست؟

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، دارای ویژگی‌هایی است. یکی از بخش‌های بسیار مهم که در سیستم حسابداری هوشمند نوین طراحی شده است، ثبت دقیق اسناد مالی و نگهداری بلند مدت آنها است. در این اسناد مالی، تمامی رویدادهای شرکت مورد نظر، به شکل بدهکار و بستانکار ثبت می‌شود. از جمله این اسناد مالی می‌توان سند حقوق و دستمزد را نام برد. در نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین هم‌چنین لیستی از اسناد مالی به چشم می‌خورد؛ بنابراین صاحبان مشاغل با استفاده از نرم افزارهای حسابداری حرفه‌ای می‌توانند تمامی اسناد مالی و حسابداری را به صورت فهرست شده و با جزئیات کامل در آن نگه داری و ذخیره نمایند. از طرف دیگر این افراد می‌توانند چنانچه از میان اسناد مالی ثبت شده و اسناد پایان سال مالی شرکت‌ها، سندی نیاز به تصحیح شدن و اصلاح دارد وارد آن شوند و آن را تصحیح کنند.

نرم افزار حسابداری هوشمندنوین می‌تواند به صاحبان کسب وکارها کمک کند تا کلیه عملیات حسابداری را به انجام برسانند و از این طریق به بستن حساب‌ها در پایان سال مالی شرکت‌ها کمک کند. از طرف دیگر، این سیستم نرم افزاری، دارای قابلیتی به نام فایل ضمیمه است که از طریق این امکان، کاربران می‌توانند مدارکی را که به یک سند مالی و حسابداری مربوط است را اسکن نموده و به اسناد مورد نظر، پیوست کنند.

پایان سال مالی چه زمانی است؟

همان‌طور که می‌دانیم به دوره مالی که مدت زمان آن، یک ساله باشد، سال مالی گفته می‌شود. این دوره، در حسابداری، کاربرد بسیار مهمی دارد و اگر به صورت طبقه‌بندی شده و منظم ثبت نشده باشد، موجب سردرگمی و خطا در محاسبات سالیانه می‌شود. طبق قوانین موجود، در پایان هر سال مالی، حسابداران و شرکت‌ها موظف هستند تا صورت‌های مالی پایان سال خود را ارائه کنند. به طور معمول، شرکت‌ها در ابتدای فروردین با اعلام پیش بینی سود سال جدید و بررسی حساب‌های سال قبل، سال مالی خود را آغاز می‌کنند. اما به طور کلی، آغاز سال  مالی هر شرکت با دیگری متفاوت است. بنابراین می‌توان گفت کاربرد نرم افزار حسابداری در جمع‌بندی دقیق و منظم محاسبات، برای محاسبه وضع مالی سالیانه یا فصلی شرکت‌های مختلف، حائز اهمیت است. این سیستم به نحوی طراحی شده که می‌تواند به محاسبه آسان‌تر و با طبقه‌بندی منظم صورت‌های مالی و سرعت‌دهی بیشتر به کار حسابداری شرکت، کمک کند.

آموزش بستن حساب‌های پایان سال مالی

بستن حساب، به طور کلی، به معنای صفر کردن مانده هر حساب است. این کار با بستانکار کردن مانده نهایی حساب‌های دارای مانده بدهکار و یا بدهکارکردن مانده نهایی حساب‌های دارای مانده بستانکار، طی اسناد حسابداری انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که در یک دوره مالی، به طور معمول، حساب‌های یک شرکت، بررسی و بسته می‌شوند که طی این کار باید سود و زیان دوره‌های مالی مورد نظر و هم‌چنین انتقال مانده حساب‌های دائم به سال مالی بعدی و صدور سند افتتاحیه، انجام شود. در این میان بسیاری از حساب‌ها، حساب‌های موقت مربوط به درآمدها و یا هزینه‌های یک شرکت مانند حمل و نقل و… است و یا شامل حساب‌های مخلوط و یا حساب‌های دائمی آن شرکت است که هر یک از این موارد با انجام محاسباتی پیچیده، مشخص می‌شوند. از طرف دیگر میزان مالیات شرکت و اندوخته‌های دیگر آن نیز، باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با بایگانی قوی اطلاعات، یکی از سیستم‌های قوی است که می‌تواند در این زمینه به صاحبان مشاغل کمک کند. در این نرم افزار برای اینکه کاربران بتوانند اسناد مالی پایان سال را ویرایش نمایند امکاناتی در نظر گرفته شده است. اما پس از انجام نهایی این کار و ثبت دقیق هر یک از این موارد از جمله ثبت صورت‌های مالی پایان سال و یا حذف آن‌ها، امکان اصلاح مجدد فرم و سند مالی مورد نظر، وجود ندارد. بنابراین لازم است با دقت به این مراحل پرداخته شود. کاربران این سیستم نرم افزاری می‌توانند پس از طی مراحل انجام این کار، صورت‌های مالی شرکت مورد نظر خود را بسته و اطلاعات مورد نیاز را به سال مالی بعد انتقال دهند. برای انجام این کار کافی است تا عملیات پایان سال را از منوی مربوط، انتخاب نمایند تا لیست تمامی سیستم‌های خریداری شده نمایش داده شوند و سپس با انتخاب هر یک از این موارد، صورت حساب آن‌ها بسته شوند.

 

سخن آخر

برنامه حسابداری هوشمند نوین، نرم افزاری است که می‌تواند به تمامی شرکت‌ها اعم از شرکت‌های مختلف بازرگانی و خدماتی و… کمک کند تا صورت حساب سود و زیان شرکت خود را فراهم نمایند و دفاتر مالی خود را تکمیل کنند. با استفاده از این سیستم، این امکان برای صاحبان کسب و کار‌ها، فراهم می‌شود که بتوانند انواع گزارش‌های مالی را تهیه کنند و به تکمیل مواردی از قبیل ترازنامه، نموداری، گزارش نقدینگی، عملیات حسابداری فصلی و سال مالی و … بپردازند. از طرف دیگر کاربران می‌توانند در جمع بندی اسناد مالی که در انتهای هر دوره مالی انجام می‌شود به آسان‌ترین شیوه عمل کرده و اطلاعات مورد نیاز شرکت خود را به سال مالی بعد، منتقل کنند. از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادین صمیمانه سپاس گذاریم. در صورتی که سوالی دارید در قسمت کامنت با ما در میان  بگذارید.

منابع:

https://www.hnovin.com/close-fiscal-year/

مریم احمدی بازدید : 26 سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 زمان : 12:58 نظرات (0)

همه می‌خواهند حسابداری آنها سریعتر، دقیق تر و راحت تر باشد. کلید این امر اتوماسیون است. در دسترس بودن و انعطاف پذیری عملکردهای اتوماسیون راه حل شما نه تنها یک راحتی بلکه برای کمک به شما در مدیریت افزایش تقاضای تجاری مهم است. بیایید سه نوع اتوماسیون را که راه حل احتمالی حسابداری شما باید داشته باشد، بررسی کنیم.

انواع نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری برای کسب و کارها دارای مزایای چشمگیری است. در حسابداری، شما به یک روند مدیریت مالی سریعتر و ساده تر نگاه می‌کنید. در دنیای تجارت که نه تنها به سرعت در حال تغییر است، بلکه به شدت مبتنی بر داده است، وقت بسیار مهم تلقی می‌شود. این اتوماسیون اصلی فرآیند حسابداری شما را از کار دستی خسته کننده به یک کلیک ساده تبدیل می‌کند.

  • نرم افزار حسابداری مالی

حسابداری معاملاتی اکنون ساده تر و ساده تر شده است زیرا سیستم عامل های حسابداری می‌توانند ورودی های تکراری را از طریق اتوماسیون رویداد به طور کامل برای شما خودکار کنند. نرم افزار حسابداری به شما این امکان را می‌دهد که چندین عملکرد را فقط با یک کلیک انجام دهید. اتوماسیون ساده تر برای پیاده سازی، کارآیی بیشتری کسب می‌کند. اتوماسیون مربوط به رویداد همچنین به کاربران امکان می‌دهد چندین کار را همزمان انجام دهند. این کار ضمن افزایش دقت و صحت کل سیستم، کار دستی شما را کاهش می‌دهد.

  • نرم افزار حسابداری سیستمی

اتوماسیون دسته ای یا پردازش دسته ای، سیستمی‌است که در آن سیستم بجای اینکه شما را مجبور به انجام هر کار به صورت جداگانه و دستی کند، بلافاصله دسته ای از مشاغل را تکمیل می‌کند. اتوماسیون دسته ای اجازه می‌دهد تا مواردی مانند شناسایی درآمد و صورتحساب به صورت انبوه انجام شود تا در وقت شما صرفه جویی کرده و مهلت های قانونی را رعایت کنید. همچنین می‌توانید چندین دسته را با توجه به فرایندهای تعریف شده خود به ترتیب انجام دهید.

  • نرم افزار حسابداری مشاغل

حسابداری شغلی موجب می‌شود که شما دید بهتری نسبت به کسب و کارتان داشته باشید. محاسبات مشاغل به صورت دستی همیشه خطراتی را به همراه دارد. این سیستم ها  به شما کمک می‌کنند تا قوانین مالی را رعایت کنید. شما باید بتوانید محاسبات روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه را به صورت دقیق بررسی کنید. پس از خرید سیستم، می‌توان به راحتی تنظیم کرد تا تغییرات جدید در چرخه صورتحساب یا درآمد را منعکس کند. شما با یک کلیک یک دکمه می‌توان به چندین وظیفه رسید که دقیقاً در زمان دلخواه شما تحویل داده می‌شوند. همه این ویژگی های خودکار به شما و تیم شما اجازه می‌دهد زمان کمتری را برای وارد کردن شماره و زمان بیشتری را برای تجزیه و تحلیل آنها صرف کنید. به یاد داشته باشید، اینها همچنین اطمینان حاصل می‌کنند که شما داده های دقیق برای تصمیم گیری بهتر و سریعتر در زمان واقعی کسب و کار دارید.

راهنمای داشتن یک سیستم حسابداری خوب

بسیاری از مشاغل در فکر استفاده از یک سیستم حسابداری پیشرفته برای پیش بینی فرآیندهای پیچیده و گران قیمت، هستند. اما اگر به سیستم حسابداری مدرنی بروید که از API قوی استفاده می‌کند، لازم نیست که اینگونه باشد. درک مراحل به سمت یکپارچه سازی سیستم حسابداری کمک می‌کند و گزینه های بسیار آسان تری را نشان می‌دهد. سیستم حسابداری به ما کمک می‌کند تا از هر آنچه در مورد داده های مالی وجود دارد استفاده کنیم.

  • با مقیاس پذیری در ذهن شروع کنید

به دنبال خرید فوری نرم افزار حسابداری هستید؟ بهترین نرم افزار حسابداری مناسب با عملکرد مورد نیاز شما چیست؟ شما باید به دنبال راه حل هایی باشید که نیازها را برآورده و مشکلاتتان را بررسی کند. این فناوری به شما در رشد کسب و کارتان کمک می‌کند. اگر فقط یک راه حل برای نیازهای فعلی خود نیاز دارید، آن خرید هرچه زودتر نرم افزار حسابداری است. برای صرفه جویی در هزینه، شما یک ابزار حسابداری می‌خواهید که دارای انعطاف پذیری برای مقیاس گذاری و تنظیم داده های کنونی و جدید باشد.

  • بازشناسی درآمد حاصل از خرید نرم افزار حسابداری

اطمینان حاصل کنید که سیستم حسابداریتان توانایی انجام معاملات شما را دارد و می‌تواند اهداف رشد عملکرد شما را تنظیم کند. باید بتوانید این موارد را به صورت جداگانه و دقیقاً بر اساس نیازها و نیازهای خود تنظیم کنید تا در وقت صرفه جویی کنید. وقتی صحبت از گزارشگری مالی می‌شود، اطمینان حاصل کنید که می‌توانید داده های نسبی را به منظور اطلاع رسانی بهترین استراتژی ها و کنترل هزینه ها بررسی کنید. تولید گزارش های سفارشی نیز مهم است پس بهتر است نرم افزار حسابداری گزارش ساز هوشمند نوین را خریداری نمایید. این سیستم ها بر دقت مالی، سرعت و توانایی شما در جهت همگام شدن با تغییرات جدید تأثیر می‌گذارد. اتوماسیون همچنین باعث رقابت بیشتر شما می‌شود زیرا به راحتی می‌توانید با سرعت بیشتری کار کنید و داده های مالی کسب و کارتان را با سهولت بیشتری اصلاح کنید.

  • ادغام سیستم حسابداری سنتی

اگر از نرم افزار حسابداری استفاده می‌کنید، برای کار با سایر برنامه های حقوق و دستمزد و حضور غیاب راحت هستید چون امکان تلفیق با یکدیگر را دارند. یکپارچه سازی سیستم برای ایجاد اتصالات با دیگر سیستم ها ضروری است تا ابزارهای تجاری دیگر بتوانند داده ها را با سیستم حسابداری به اشتراک بگذارند. این به شما کمک می‌کند به جای استفاده از برنامه های منفرد، این برنامه ها و حوزه های تجاری که به آنها وابسته هستند را به عنوان یک سیستم جمعی مدیریت کنید. با این حال، یکپارچه سازی سیستم مورد نیاز می‌تواند بسیار گران باشد، نگهداری آن دشوار است و باعث ایجاد مشکل در داده های شرکت شما می‌شود.

منابع:

https://mediajx.com/story10357614/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://prbookmarkingwebsites.com/story7405308/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialmediainuk.com/story7875237/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmark-template.com/story9325646/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmark-dofollow.com/story9334092/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://opensocialfactory.com/story6979831/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialrus.com/story7425816/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://ztndz.com/story9639087/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://dirstop.com/story8142780/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://gorillasocialwork.com/story8117864/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialmediastore.net/story7952047/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkbirth.com/story7815161/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialnetworkadsinfo.com/story8031626/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkport.com/story7975350/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkloves.com/story8045310/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://getsocialpr.com/story8080157/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkstumble.com/story3297574/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://gatherbookmarks.com/story8978667/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkstime.com/story8854189/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkextent.com/story9923224/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkswing.com/story9886876/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkspring.com/story3330940/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkrange.com/story9789932/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarksknot.com/story9956084/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkja.com/story9925820/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://trackbookmark.com/story9727188/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://hindibookmark.com/story9823472/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://letusbookmark.com/story9768234/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://altbookmark.com/story9938423/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkshq.com/story9774874/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://johsocial.com/story9572031/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bouchesocial.com/story9575115/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarketmaven.com/story8961849/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://sparxsocial.com/story9568464/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialmphl.com/story9568854/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialmarkz.com/story9569144/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialclubfm.com/story9578230/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://sociallawy.com/story9572352/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://sound-social.com/story9563143/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialdosa.com/story9567938/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://throbsocial.com/story9569009/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bbsocialclub.com/story9572985/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://dftsocial.com/story9565798/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://thesocialroi.com/story9569130/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialevity.com/story9570334/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://nimmansocial.com/story9572958/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://nybookmark.com/story8977558/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialrator.com/story9569284/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socials360.com/story9569251/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://social-lyft.com/story9562152/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialskates.com/story9567939/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://socialwoot.com/story9565312/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkmiracle.com/story9573380/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkinglive.com/story9563314/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarknap.com/story9560947/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkcork.com/story9561601/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://telebookmarks.com/story9558903/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://lingeriebookmark.com/story9569410/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkvids.com/story9568759/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkedblog.com/story9566242/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkspy.com/story9572424/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://rotatesites.com/story9561496/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://fellowfavorite.com/story9563564/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://hubwebsites.com/story9564435/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://mysitesname.com/story9572047/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://bookmarkshut.com/story9555671/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://sitesrow.com/story9566706/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://sites2000.com/story9571455/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://kingslists.com/story9563547/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://toplistar.com/story9563338/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://thejillist.com/story9570737/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://fatallisto.com/story9572359/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://webcastlist.com/story9566590/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://worldlistpro.com/story9560761/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://sirketlist.com/story9566887/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://health-lists.com/story9568014/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://binksites.com/story9561402/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://listfav.com/story9563351/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://210list.com/story9564349/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://hylistings.com/story9566054/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://classifylist.com/story9566107/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://wiishlist.com/story9559805/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://icelisting.com/story9557760/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://wearethelist.com/story9566575/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://seolistlinks.com/story9559223/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://getidealist.com/story9562438/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://travialist.com/story9564437/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://listbell.com/story9562486/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://thefairlist.com/story9568112/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://funny-lists.com/story9567747/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
https://45listing.com/story9571089/%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

مریم احمدی بازدید : 27 دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 زمان : 11:26 نظرات (0)

بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی هوشمند نوین برای ایجاد سهولت در انجام تمامی محاسبات مالی در شرکت‌های خدماتی مختلف طراحی شده است. از طریق این نرم افزار می‌توان به کنترل میزان ورود و خروج نقدینگی در این شرکت‌ها اقدام نمود. از طرف دیگر از طریق به کارگیری این سیستم نرم افزاری، می‌توان در زمان و هزینه‌های شرکت خدماتی مورد نظر، صرفه‌جویی نمود و در نتیجه به رشد و بازدهی مناسب کسب و کار خدماتی دست بافت. نرم‌افزار حسابداری خدماتی که توسط هوشمند نوین طراحی شده است می‌تواند تمامی نیازهای کسب و کارهای خدماتی را بر طرف نماید. به طور کلی این سیستم نرم افزاری، دارای ویژگی‌هایی است که آن را به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی، معرفی می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

 شناخت بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی

1- حسابداری ساده و اصولی

به طور کلی می‌توان گفت تمامی مشاغل برای انجام امور مروبط به انطباق مالیاتی، هم‌چنین گزارش‌گیری‌های مالی خود، وام و روابط شرکت با بانک‌های مختلف، نیازمند خدمات حسابداری هستند. همان‌طور که می‌دانیم امروزه، انجام تمامی محاسبات مالی و ثبت اسناد مالی شرکت‌های خدماتی، توسط نرم افزار حسابداری انجام می‌شود. بنابراین کاربرد نرم افزار حسابداری خدماتی هوشمند نوین می‌تواند موجب شود تا انجام اینگونه امور، به صورتی بسیار ساده، سریع و اصولی انجام گیرد.

2- مقیاس پذیری نرم افزار حسابداری

یکی از نکاتی که لازم است برای شناخت بهترین نرم افزار حسابداری خدماتی در نظر گرفته شود این است که این سیستم حسابداری نرم افزاری، باید مقیاس‌پذیر باشد. به طور کلی قابل ذکر است که شرکت‌های خدماتی، به طور معمول، شرکت‌هایی هستند که نیاز به مواد اولیه ندارند، بنابراین با صرف هزینه برای خرید کالا و محصولات خود، ارائه خدمت می‌نمایند و از این طریق به سود، دست می‌یابند. بنابراین عامل، سیستم نرم ‌فزاری هوشمند نوین، به نحوی طراحی شده که مقیاس پذیر باشد. از طرف دیگر، امکان بسط این نرم افزار و اضافه کردن جزئیات مورد نظر و مطابق با نیازهای کاربران و شرکت‌های خدماتی، وجود دارد.

3- مشاغل خدماتی مختلف در نرم افزار حسابداری

هر یک از شرکت‌های خدماتی، دارای سیستم‌های مختلفی هستند و یا از ماژول‌های منحصر به فردی برخوردارند. بنابراین بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت‌های خدماتی که توسط هوشمند نوین طراحی شده است با ماژول‌های جامع و کامل خود می‌تواند تمامی نیازهای اصناف مختلف خدماتی، از قبیل شرکت‌های حمل و نقل، خدمات نظافتی، حسابداری و… را بر طرف نماید.
شرکت های خدماتی ونرم افزار حسابداری شرکتی

4- حسابداری آسان و راحت با نرم افزار حسابداری خدماتی

یکی از نکات مهم در شناخت نرم‌ افزار حسابداری خوب، آسان و راحت ابودن کار با این سیستم هاست. سیستم ما به نحوی طراحی شده که می‌تواند تمامی تراکنش‌ها را به صورت جداگانه و دقیق ثبت نماید و آن را دسته‌بندی کند و از این طریق به سهولت کاربرد آن منجر گردد.

5- ویژگی تکرار معاملات

یکی از نکات دیگر در شناخت نرم افزار حسابداری مناسب شرکت‌ های خدماتی هوشمند نوین این است که این سیستم، دارای ویژگی تکرار معاملات است و از این طریق این قابلیت را دارد که بتواند تمامی معاملاتی را که به صورت هفتگی، ماهانه، سالیانه و… تکرار می‌شوند را ثبت نماید و مهم‌ترین پشتیبان در ثبت این معاملات پیوسته به شمار رود.

6- ثبت نقدی و یا فاکتور خدمات

بسیاری از شرکت‌های خدماتی، در آمدهای خود را به صورت فاکتور و یا قبض ثبت می‌کنند و برخی، بر اساس وجوه نقدی دریافتی، به ثبت درآمدهای خود اقدام می‌نمایند. با توجه به این عوامل، بهترین برنامه حسابداری خدماتی هوشمند نوین، به صورتی طراحی شده که قادر است این وجوه را طبق نظر کاربر به صورت نقد و یا فاکتوری ثبت کند.

7- گزارش دهی مطلوب نرم افزار حسابداری

سیستم حسابداری خدماتی که توسط هومشند نوین طراحی و تولید شده است، این قابلیت را دارد که به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خدماتی، گزارشی از کلیه امور ارائه دهد. هم‌چنین می‌تواند فاکتورهای فروش و مرجوعی محصولات و خدمات مجموعه و یا شرکت خدماتی را به صورت جداگانه فهرست نماید و آن را به تفکیک اشخاص، گروه کالا و… ثبت کند. هم‌چنین می‌تواند گردش حساب و مانده آن را در تمامی سطوح، گزارش کند و آن‌ها را به تفکیک، ثبت و ضبط نماید.
 گزارش دهی مطلوب نرم افزار حسابداری خدماتی

8- امکان معرفی طرف حساب

یکی دیگر از نکات کلیدی که در تهیه و طراحی برنامه حسابداری خدماتی هوشمند نوین به آن توجه شده است این است که این نرم افزار این ویژگی را دارد که طرف حساب معاملات شرکت خدماتی مورد نظر را معرفی نماید و هم‌چنین در صورت لزوم بتواند اطلاعات مورد نیاز تکمیلی از وی را در اختیار صاحبان این مشاغل قرار دهد. هم‌چنین با استفاده از این نرم افزار حسابداری، امکان ثبت سطح قیمت، کالا، گروه کالاو… نیز وجود دارد.

9- گزارش دهی سود و زیان

بهترین نرم افزار حسابداری شرکت‌های خدماتی هوشمند نوین، دارای این امکان است که از طریق کاربرد آن، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای خدماتی بتوانند امکان معرفی، تغییر، تنظیم و گزارش سود و زیان حساب‌های خود را به دست بیاورند و از این طریق، به تصمیمات تازه دست بزنند.

10- ایجاد فاکتور فروش و ترازنامه

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در بهترین نرم افزارهای حسابداری خدماتی به چشم می‌خورد این است که با به کارگیری این سیستم‌ها امکان ایجاد فاکتور فروش، فاکتورهای مرجوعی، پیش فاکتورها و… وجود دارد. هم‌چینن از طریق به کارگیری سیستم نرم افزاری حسابداری خدماتی هوشمند نوین، امکان ارائه و ثبت ترازنامه شرکت، مطابق با استانداردهای حسابداری، وجود دارد تا از این طریق بتوان گزارشات امور مالی را به طور دقیق ثبت و ضبط نمود.
همان‌طور که تاکنون گفته شد بهترین نرم افزار حسابداری شرکت‌های خدماتی هوشمند نوین، دارای ویژگی‌هایی استبه عنوان مثال قابلیت این را دارد که مشتریان، کالاها، خدمات، حساب‌ها و … را در سه سطح مختلف دسته‌بندی نماید تا از این طریق، به راحتی بتوانید آن‌ها را پیگیری نمایید. بنابراین صاحبان مشاغل خدماتی، می‌توانند با توجه به نوع نیاز خود از این نرم افزار بهرمند شوند.
منبع:
https://www.hnovin.com/best-service-accounting-software/
مریم احمدی بازدید : 69 شنبه 18 اردیبهشت 1400 زمان : 16:34 نظرات (0)

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر روش‌های مدیریت مالی و حسابداری، دچار تحولاتی گسترده شده است. بنابر این تحولات، امروزه، یکی از پدیده‌های رایج در مدیریت انواع مختلف کسب و کارها، استفاده از نرم افزارهای حسابداری است. این عامل باعث شده که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از مدیران، انتخاب نرم افزار حسابداری برتراز میان انواع مختلف این برنامه‌ها برای مشاغل مختلف تولیدی، شرکتی، فروشگاهی و… باشد.

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزارهای حسابداری، نرم افزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها صاحبان کسب و کارهای مختلف، می‌توانند تمامی امور جاری و هم‌چنین تخصصی حسابداری را انجام دهند. انجام این کار با به کارگیری این سیستم‌ها بسیار آسان و ساده خواهد شد. این دسته از سیستم‌های حسابداری و مالی به نحوی طراحی و تولید می‌شوند که بتوانند تمامی امکانات مورد نیاز حسابدار را به شکل کاملا دیجیتال برای وی فراهم نمایند. بنابراین حسابدار، دیگر نیازی به استفاده از دفاتر مالی و حسابداری نخواهد داشت.

از طرف دیگر، این نرم افزارها شامل تمامی استانداردهای نهادهای نظارتی و مالیاتی نیز هستند. لازم به ذکر است که مدیران مالی از طریق به کارگیری نرم افزارهای حسابداری، می‌توانند با سهولت بیشتری گزارش‌ها و صورت‌های مالی و اسناد شرکت و یا فروشگاه و یا واحد تولیدی خود را دریافت نمایند. در حقیقت می‌توان گفت هدف از طراحی و تولید این سیستم‌های حسابداری، سازماندهی معاملات و صورت‌های مالی و نظم بخشی به آن‌ها و هم‌چنین افزایش دقت در روند ثبت این اسناد مالی است.

بهترین نرم افزار حسابداری چه قابلیت‌هایی دارد؟

بهترین نرم افزار حسابداری، دارای چند ویژگی مهم است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کاربری ساده و محیط مناسب آن اشاره کرد تا از این طریق، بهترین کارکرد نیز برای آن، فراهم گردد. چنین نرم افزاری دارای داشبوردی کامل و جامع است. بنابراین به کارگیری آن موجب می‌شود تا دسترسی به منابع و اسناد مالی به سرعت و به آسانی انجام گیرد. بهترین برنامه حسابداری هوشمند نوین، به نحوی طراحی و تولید شده که امکان شخصی سازی آن با توجه به تمایلات کسب و کارهای مختلف وجود دارد و می‌توان این سیستم را به روز رسانی کرد و از خدمات پشتیبانی آن نیز بهره مند شد.

امکان گسترش این نرم افزار و هم‌چنین نصب ماژول‌های مختلف نیز از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار حسابداری است. بنابراین با استفاده از سیستم حسابداری هوشمند نوین می‌توانید تمامی قابلیت‌های مورد نیاز حسابداری را در اختیار داشته باشید چرا که این سیستم، سیستمی یکپارچه است و امنیت بالایی در برابر حوادثی مانند هک شدن دارد.

چرا استفاده از سیستم حسابداری برای کسب و کارها ضروری است؟

استفاده از نرم افزارهای حسابداری شرکتی، فروشگاهی و تولیدی و هم‌چنین نرم افزار حسابداری چند شرکتی باعث می‌شود تا سرعت و دقت بازبینی و نظارت بر اسناد و صورت‌های مالی این دسته از کسب و کارها سرعت بیشتری پیدا کند و با سهولت بیشتری انجام گیرد. این کار موجب می‌شود تا زمان و هزینه کم‌تری نیز صرف امور حسابداری و مالی گردد.

افزایش سرعت فرایندهای حسابداری و هم‌چنین دقت بیشتر انجام این امور و تسهیل دسترسی به اطلاعات مالی و سهولت گزارش گیری از جمله دلائلی است که نشان می‌دهد تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ نیاز به استفاده از نرم افزار حسابداری دارند. استفاده از نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری هوشمند نوین به صاحبان این دسته از مشاغل این امکان را می‌دهد تا بتوانند امنیت اسناد مالی خود را افزایش دهند و از طرف دیگر از میزان هزینه‌های خود کم کنند.

نرم افزار حسابداری پیشرفته چه امکاناتی را به کاربران خود می‌دهد؟

سیستم‌های حسابداری پیشرفته، دارای امکانات متعددی هستند. این دسته از نرم افزارها می‌توانند خلاصه حساب بدهکاران و گردش حساب مشتریان را به صاحبان کسب و کارهای مختلف نشان دهند. از طرف دیگر بدهکار و یا بستانکار بودن آن‌ها را مشخص نمایند. سود و زیان ترازنامه مالی کسب و کار به صورت گزرش ابلاغ در این سیستم‌ها تعیین می‌شود. هم‌چنین این نرم افزارها ارزش سهام گذاری را مشخص می‌کنند و به تجزیه و تحلیل فروش، محاسبه ارزش افزوده و عوارض به صورت کاملا اتوماتیک اقدام می‌نمایند. هم‌چنین این سیستم‌های مالی می‌توانند به گزارش تجزیه و تحلیل اشخاص و کالای انبار و تعریف حساب‌های مختلف در دوره‌های مالی متفاوت، روی بیاورند.

از طرف دیگر، امکان دریافت گزارش در سطوح مختلف دسترسی، برای آن فراهم شده است. به طور معمول، چنین نرم افزارهایی شامل چند زیر مجموعه هستند. از جمله این زیر مجموعه‌ها می‌توان نرم افزار مالی، انبار داری، سیستم خرید و فروش، چک و بانک و خزانه داری، حقوق و دستمزد، مدیریت ارتباط به مشتریان، دبیرخانه، اتوماسیون اداری و… را نام برد.

بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها به خرید و استفاده از نرم افزارهای حسابداری رایگان اقدام می‌کنند. لازم است بدانید که این دسته از سیستم‌های حسابداری نمی‌توانند بخشی از امکانات نرم افزارهای پیشرفته را در اختیار این دسته از مشاغل قرار دهند.

با نرم افزار حسابداری تحت وب (آنلاین) گام به گام با تکنولوژی

نرم افزارهای حسابداری تحت وب، انواع خاصی از نرم افزارهای سرور به شمار می‌روند. شیوه طراحی و هم‌چنین توسعه این سیستم‌های حسابداری، بسیار مدرن است. کاربران و صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند بدون نصب این نرم افزارها و تنها با استفاده از بروزرها، از قبیل گوگل کروم، فایر فاکس، اپرا و… به این دسته از نرم افزارها دسترسی داشته باشند. سرعت دسترسی به این نرم افزارها نیز بسیار مطلوب است و با استفاده از موبایل، تبلت، لپ تاپ و… می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت. این سیستم‌ها بسیار متنوع هستند و می‌توانند این امکان را فراهم کنند که تمامی عملیات عضویت، تراکنش‌های مالی، سفارشات، رزروها و… در یک محیط جمع شوند؛ بنابراین از طریق به کارگیری این نرم افزارهای حسابداری آنلاین، حساب‌های مالی پراکنده نخواهند شد و تکرار نیز نمی‌شوند.

نیازهای مالی خود را هوشمندانه مدیریت کنید

در حال حاضر تمامی کسب وکارها از جمله مشاغل تولیدی، فروشگاهی، چند شرکتی و… نیاز به استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری دارند تا از طریق آن بتوانند صورت‌ها و گزارش‌های مالی شرکت و کسب و کار خود را سامان دهند و از این طریق به امور مالی شرکت خود نظارت داشته باشند. بنابراین انتخاب بهترین سیستم حسابداری و استفاده از آن، از جمله نرم افزارهای حسابداری پیشرفته برای تمامی مشاغل ضرورت دارد.

منبع: مقالات معتبر گوگل

مریم احمدی بازدید : 28 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 زمان : 13:10 نظرات (0)

نرم افزار حسابداری دورکاری تحت وب چه میزان می‌تواند برای کسب وکارها مفید باشد؟ اجازه دهید پاسخ این سؤال را در این مطلب خدمتتان عرض کنیم. خیلی از افرادی که به شکل دورکاری حسابداری سازمان خود را انجام می‌دهند، دغدغه دور بودن از محیط کاری و عدم دسترسی به اطلاعات مورد نیاز کسب وکار خود را دارند. تیم هوشمند نوین یکی از معضلات بزرگ شما حسابداران عزیز و مدیران را حل کرده است.باتوجه به مشکلات موجود برای حسابدارانی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، تیم طراحی و تولید نرم افزار حسابداری هوشمند نوین راه‌حلی کاملاً کاربردی ارائه کرده است تا دیگر دغدغه‌ای جز حسابداری نداشته باشند و بدون هیچ استرسی و با اسودگی خاطر به فعالیت خود ادامه دهند. اگر شما نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید، حتما در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

راهکار نرم افزار حسابداری دورکاری تحت وب

حسابدار دورکار کیست؟

افرادی که از دانش حسابداری استفاده می‌کنند و خارج از محل کار و در زمان دلخواه مشغول به کسب درآمد هستند، دورکار محسوب می‌شوند. با نرم‌افزارهای مختلفی این امر امکان‌پذیر می‌باشد و شما با استفاده از این ابزار می‌توانید در صورت عدم حضور در محل کارتان نیز، به‌حساب‌های شرکت رسیدگی کنید. برای استخدام دورکاری در شرکت‌های مختلف می‌توانید رزومه خود را ارسال کنید و در صورت بررسی و موافقت مدیریت مجموعه، شما به‌عنوان حسابدار آن شرکت یا پروژه تنها با استفاده از سیستم های حسابداری تحت وب، شروع به فعالیت خواهید کرد.

مشکلات حسابداری به‌صورت دورکاری

اگر حسابدار خبره‌ای هستید و به‌صورت دورکاری کسب درآمد می‌کنید پس با معضلات این کار آشنایی دارید. بعضی از این مشکلات را با هم مرور می‌کنیم.

– حساسیت زیاد

هرچند که از محل کار دورباشید و کارتان را در خانه انجام دهید اما همچنان حساسیت کار زیاد و سنگینی کارها به دوش شماست و ممکن است استرس زیادی داشته باشید.

– رقابت با فریلنسرها

اگر به‌صورت پروژه‌ای مشغول به کار باشید و دورکاری کنید به شما فریلنسر می‌گویند. همان‌طور که شما به دنبال گرفتن پروژه هستید، رقبای شما نیز به دنبال کسب درآمد هستند که ممکن است پروژه‌ها را با هزینه کمتری قبول کنند و این چالشی جدی برای شما به حساب بیاید.

– همگام با تکنولوژی

باتوجه به اینکه به‌صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستید، باید با تکنولوژی همراه باشید تا در صورت لزوم با استفاده از نرم‌افزارهای مربوط، به سیستم شرکت و یا مشتری خود دسترسی داشته باشید. فایل‌ها را بدون وقفه ارسال کنید و داده‌های مالی خود را بررسی و جمع‌بندی نمایید. استفاده از یک نرم افزار حسابداری تحت وب می‌تواند بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکلاتتان باشد.

– هزینه به‌روزرسانی نرم‌افزارها

هزینه‌های به‌روزرسانی نرم‌افزارهای حسابداری را باید از جیب خود خرج کنید؛ زیرا خارج از محیط شرکت مشغول به کار هستید و صرفاً پروژه‌ها و رسیدگی به امور مالی را برعهده دارید. راه حلی که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب رایگان است که هزینه‌ای برای شما ندارد بلکه راحتی شما را نیز فراهم می‌کند.

– اشغال حافظه دستگاه

داده‌های پروژه‌ها، حجم زیادی از فضای سیستم شما را اشغال می‌کند که آن‌چنان خوشایند نیست. شاید شما دوست داشته باشید برای فایل‌های شخصی فضای بیشتری داشته باشید و اطلاعات کاری و شخصی، از یکدیگر تفکیک شوند.

 حسابدار دورکار

مشکلات نرم‌افزارهای حسابداری

باتوجه به حیطه کاری‌تان، احتمالاً با نرم ‌افزار حسابداری شرکتی و یا دیگر سیستم‌های حسابداری سروکار داشته‌اید و از آنها استفاده کرده‌اید. بسیاری از نرم‌افزارهای حسابداری مشکلات فراوانی دارند که به‌ناچار باید با آنها کنار بیایید. شاید برای بعضی افراد این سؤال مطرح شده باشد که نرم افزار حسابداری چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت به‌نوعی از نرم‌افزارهای کاربردی گفته می‌شود که امکانات موردنیاز یک حسابدار را در دسترس آن قرار می‌دهند تا به‌خوبی به حساب‌های شرکت رسیدگی کند و سرعت کار خود را افزایش دهد.

– هنگ کردن نرم‌افزار

یکی از بارزترین مشکلات نرم‌افزارهای حسابداری هنگ کردن آن است، به‌طوری‌که شما قادر نیستید کار دیگری انجام دهید و عملیات خودتان را به پایان برسانید. اکنون فرض کنید روز شنبه است و برای شروع کار پشت میز کارتان در خانه هستید. برنامه حسابداری را باز می‌کنید و شروع به بررسی حساب‌ها می‌کنید. بعد از چند دقیقه کارکردن، سیستم نرم‌افزار به طور کامل هنگ می‌کند و نمی‌توانید کار دیگری انجام دهید. راه‌حل چیست؟ بهترین راه حل برای این معضل بزرگ، استفاده از نرم ‌افزار حسابداری آنلاین است. حسابداری تحت وب آرزوی شما را برآورده می‌کند. با استفاده از نسخه‌های تحت وب هیچ مشکلی حیطه کاری شما را تهدید نمی‌کند.

– به‌روزرسانی نشدن نرم‌افزار

بعد از مدتی کارکردن با نرم‌افزارهای حسابداری، نیاز به امکانات بیشتر و کامل‌تری دارید؛ البته اگر تیم پشتیبانی به فکر آپدیت کردن نرم‌افزار باشد. اگر به‌روزرسانی برای سیستم نرم‌افزاری‌شان تهیه نکرده باشند پس شما باید این آرزو را با خود به گور ببرید چون هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید و همیشه در جایگاهی که هستید درجا خواهید زد.

– کاربری سخت و دشوار

از مهم‌ترین مشکلات نرم‌افزارهای حسابداری پیچیدگی آن‌هاست. این امر باعث شده تا شرکت‌های ارائه‌کننده نرم‌افزار، ویدیو آموزشی و عکس منتشر کنند تا کار با این نرم‌افزارها را آموزش دهند. بعضی از نرم‌افزارهای حسابداری کسل کننده‌اند و پس از مدتی کارکردن با آنها خسته می‌شوید و دست از کار می‌کشید. ما در تیم هوشمند نوین سعی کرده‌ایم تا از این قبیل مشکلات که موجب آزار کاربران می‌شود دوری کنیم با این حال به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید یک سیستم حسابداری خوب، به مشاهده‌ی نسخه دموی رایگان نرم افزارها بپردازید.

بهترین راه‌حل برای مشکلات دورکاری چیست؟

بهترین راهکار استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب هوشمند نوین است. این سیستم حسابداری تحت وب شما را قادر می‌سازد تا بهترین بازدهی را از فعالیت خود داشته باشید و فقط با استفاده از اینترنت به سیستم حسابداری شرکت‌ها متصل شوید. زمان آن رسیده که از شما بپرسم چرا از برنامه حسابداری تحت وب و حسابداری مالی تحت وب استفاده نمی‌کنید؟ بیشترین لطفی که می‌توانید در حق خودتان انجام دهید، استفاده از نرم افزار حسابداری دورکاری تحت وب است. بیشترین استفاده را در کمترین زمان ممکن داشته باشید و بدون استرس و نگرانی مشغول به کار شوید.

 

کلام آخر
بهترین راهکار برای برطرف‌کردن مشکلات کسانی که حسابدار هستند و به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند را معرفی کردیم. امیدوارم با خواندن مقاله باری را از روی دوشتان برداشته باشیم و با استفاده از نرم افزار حسابداری دورکاری تحت وب هوشمند نوین بهترین لحظات کاری‌تان را داشته باشید.

                               منبع:                         https://www.hnovin.com/web-teleworking-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 67 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 زمان : 11:49 نظرات (0)

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری چیست؟ سیستم حسابداری نوعی نرم افزار کاربردی است که معاملات حسابداری را در ماژول‌های مختلف مانند حساب‌های پرداختنی، حساب‌های دریافتنی، دفتر کل، حقوق و دستمزد و ... ثبت و پردازش‌ می‌کند. امروزه تعداد و تنوع زیادی در این برنامه‌های محاسبات مالی وجود دارد که هر شرکتی‌می‌بایست مطابق نیاز خود یکی را انتخاب کند. نرم افزار حسابداری ممکن است تحت وب (انلاین) باشد و یا نرم افزار حسابداری رایگان در اینترنت در دسترس عموم باشد که البته برای استفاده از هرکدام باید به دستورالعمل‌ها و شرایط نصب هر یک و قابلیت‌ها و ویژگی‌های انان توجه شود. نرم افزار حسابداری انلاین که نسل به روز سیستم‌های حسابداری است، در هر مکان، هر زمان و با هر دستگاهی که اینترنت فعال داشته باشد ، به شما کمک‌ می‌کند. این سیستم‌ها همچنین از نظر پیچیدگی و هزینه نیز بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

 

چگونه یک نرم افزار حسابداری متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

نرم افزار حسابداری ساده دارای یک مجموعه ویژگی های ساده از نیازمندی های کسب و کارهای کوچک می باشد. ایجاد یک تعادل نسبی در ویژگی های نرم افزار حسابداری باعث می شود تا کسب و کارهایی که دارای کارمندان کمتری نسبت به کسب و کارهای دیگر هستند به راحتی با جریان کاری نرم افزار حسابداری ارتباط برقرار کنند. سادگی در طراحی و توسعه نرم افزار حسابداری منجر به سادگی در کاربری نرم افزار حسابداری می شود. توجه کافی به نیازمندی های کسب و کارهای کوچک در تولید نرم افزار حسابداری میتواند مزایای بسیاری برای آن کسب و کار داشته باشد. انتخاب نرم افزار حسابداری برای کسب و کار شما نیازمند دانستن نیازهای اساسی کسب و کار شما می باشد، به راحتی میتوان با تهیه یک لیست از نیازهای ضروری و الویت بندی شده کسب و کار خود؛ بهترین نرم افزار حسابداری مناسب را تهیه کرد. بسیاری از نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار بر اساس کسب و کارهای متوسط و بزرگ تولید شده اند لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است که قبل از انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری، ویژگی ها و جنبه های برتری آن نرم افزار حسابداری را نسبت به سایر نرم افزارهای حسابداری رقبا بسنجیم.

بهترین نرم افزار حسابداری

استفاده از یک نرم افزار حسابداری خوب می‌تواند نقش زیادی در درستی و بی‌خطا بودن محاسبات ما داشته باشد. اما تمام نیازهای حسابداری به جمع و تفریق و ثبت خرید و فروش ختم نمی‌شود. ثبت اسناد، حساب ها، مغایرت‌های بانکی، انواع گزارشات مالیاتی، ترازنامه و گزارشات نقدینگی ما را بی‌نیاز از ثبت‌های دستی و ضرایب خطا را به صفر می‌رساند. بی شک اطلاعات مالی در هر شرکت جزو مهمترین اطلاعات مربوط به آن کسب و کار است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که برای این اطلاعات مشکلی پیش آید کسب و کار دچار خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد. نرم افزار حسابداری دارای امنیت بالایی بوده و به راحتی مورد حمله ویروس‌هایی که از طریق اینترنت منتشر می‌شوند قرار نمی‌گیرند. امنیت نرم افزار یکی از آیتم‌های بسیار مهم در خرید نرم افزار حسابداری است. پس بهتر این است که در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود زمان بگذارید و دقت زیادی صرف نمایید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی ندارید، اما زمانی که بخواهید موجودی کالاهای خود را چک کنید و در ازدیاد حجم مشتریان نیاز به ثبت کالا و اجناس خود به صورت آسان‎‌تر و بعضا به صورت خودکار داشته باشید متوجه لزوم استفاده از این سیستم‌های حسابداری خواهید شد. در صورت استفاده از نرم افزار حسابداری، شما سوابق دقیق‌‎تری خواهید داشت. حتی به صورت منظم می‎‌توانید به مدیریت موجودی کالاها، ردیابی فروش، مدیریت مخاطبین و مشتریان و… دسترسی داشته باشید. قابلیت اتصال به دستگاه بارکدخوان و دستگاه پوز بانکی و چاپ فاکتورهای هشت سانتی فروشگاهی، درج کد محصول، نام جنس و درصد تخفیف و همچنین درج شماره صندوق و نام صندوقدار از جمله ویژگی‎‌هایی است که در نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی خدمت مشتریان ارائه شده است.

نرم افزار حسابداری صنعتی

با گذشت زمان، دامنه حسابداری چنان وسعت یافته است که ارائه تمام خدمات آن تحت عنوان یک نرم افزار حسابداری امکان پذیر نیست. ما در نرم افزار حسابداری صنعتی‌ سعی در ارائه نرم افزاری یکپارچه داشته‌ایم، که بتواند در حوزه‌های مختلف حسابداری اعم از صنعتی، بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و … به طور جامع بخش قابل توجهی از نیاز کاربران را در برگیرد. در چرخه اقتصادی این روزها و برای حفظ، تداوم و گردش مشاغل، علاوه بر استفاده از تکنولوژی پیشرفته، بازاریابی قوی و سرمایه کافی، باید اطلاعات کافی و دقیقی از مسائل مالی و نحوه طبقه بندی، ثبت و گزارش آن‌ها داشته باشیم.

نرم افزار حسابداری شرکتی

نرم‌افزار حسابداری شرکتی دارای فرآیندهایی از قبیل تهیه صورت‌های گردش پول، سوابق مالی، ترازنامه و موارد دیگر است که می‌توان از آن برای رسیدگی به فرآیندهای تجاری منحصر به فرد شرکتی مانند جذب، ادغام و ایجاد اسناد تلفیقی استفاده نمود. حسابداران پس از نصب سیستم حسابداری، حساب‌های جداگانه ای را برای رسیدگی به عناصر تجاری مانند سهام، دارایی ها، درآمد، بدهی‌ها و هزینه‌ها ایجاد می‌کنند. با انجام این کار، آن‌ها هر حساب را با کدهای مربوط در دفترچه راهنما منطبق کرده و سیستم کلی را تنظیم می‌کنند تا معاملات خاص را به طور خودکار در حساب تطبیق و ثبت کند.

نرم افزار حسابداری تحت وب

نرم‌افزارهای حسابداری بر پایه مفاهیم حسابداری طراحی شده و راحتی حسابدار شما را به ارمغان می‌آورند. از اصلی‌ترین اهداف این نرم‌افزارها می‌توان به نظم دادن، بالابردن دقت و سازماندهی یک کسب و کار موفق اشاره کرد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد آن هستیم که حسابداری نیز به این عرصه پا گذاشته و با تکنولوژی همراه شده است به طوری که شما تنها با انجام چند مرحله می‌توانید بدون حضور در محل کار خود وارد بخش حسابداری شرکتتان شوید و حساب‌هایتان را مورد بررسی قرار دهید. برای استفاده از نرم ‌افزار حسابداری تحت وب باید آن را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید. علاوه بر نسخه پولی این نرم‌افزارها، نرم‌‌ افزار حسابداری تحت وب رایگان نیز در دسترس عموم قرار دارد. نرم‌افزارهای حسابداری تحت ویندوز، سال‌های زیادی است که در بازار مورداستفاده قرار گرفته‌اند و افراد با مشکلات این نرم‌افزارها کنار آمده‌اند. اکنون که راه چاره مقابل آنهاست، ولی تصورات غلطی از این موضوع جدید یعنی حسابداری تحت وب دارند که مانع پیشرفت آنها خواهد شد. روز به روز باید با فناوری همراه بود تا از آن استفاده کرد و نیازهایمان را توسط آن برطرف کنیم.

نرم افزار حسابداری بازرگانی

نرم افزار حسابداری بازرگانی، به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا با ثبت منظم، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه اطلاعات مالی، تعهدات مربوط به انطباق خود را برآورده کنند، همچنین به آنها کمک می‌کند تا با پول خود تصمیماتی هوشمندانه بگیرند. شرکت‌ها از لحاظ نوع فعالیت به سه دستۀ خدماتی، بازرگانی و تولیدی تقسیم می‌شوند. هر شرکتی که به خرید و فروش کالا بپردازد در شمار شرکت‌های بازرگانی قرار می‌گیرد. شرکت‌های بازرگانی شامل بازرگانی داخلی، خارجی، فرعی، کسبه جزئی و دیگر شرکت‌ها می‌باشند. فعالیت اصلی اینگونه شرکت‌ها خرید انواع مواد خام، فراورده‌ها، کالاهای ساخته شده از تولیدکننده و یا عمده فروش و عرضۀ آن به خریدار است. این گونه شرکت‌ها اغلب در شکل و محتوای کالاهایی که خریداری و به فروش می‌رسانند تغییری ایجاد نمی‌کنند، بلکه کالاها را خریداری، حمل و انبار نموده و به مشتریان تحویل می‌دهند.

نرم افزار حسابداری خزانه داری

خزانه داری، جایگاه ویژه‌ای در نظام بودجه و دارایی دارد که در آن پول یا فلزات گرانبها نگهداری می‌شوند. مدیریت گردش وجوه نقد و نقدینگی سازمان از جمله مهمترین دغدغه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها است که خزانه‌داری به عنوان یکی از واحدهای مهم در دخل و خرج سازمان این دغدغه را برطرف می‌کند؛ همچنین خزانه‌داری، علاوه بر تمرکز و پرداخت وجوه نقد می‌بایست دریافت‌ها و پرداخت‌ها را از نظر زمانی با استفاده از مجموعه‌ای از کنترل‌های مالی هماهنگ کند. نرم افزار حسابداری خزانه داری، فرایند مدیریت عملیات مالی کسب و کارها را خودکار می‌کند. این کار به شرکت‌ها کمک می‌کند به طور خودکار فعالیت‌های مالی خود، از جمله پول نقد، دارایی‌ها و سرمایه‌هایشان را مدیریت کنند. چیزی که قبلاً هفته‌ها طول می‌کشد، اکنون می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد.

نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد همانطور که از نامش مشخص است یک برنامه کامپیوتری است که به مدیریت فرایندهای حقوق و دستمزد می‌پردازد. محاسبات حقوق و دستمزد در ایران، به عنوان یکی از سخت‌ترین و چالشی‌ترین محاسبات به حساب می‌آید. سیستم حسابداری حقوق و دستمزد به دلیل انجام محاسبات دقیق و جز به جز هر فرد ازکارکنان شرکت‌ها، بر اساس میزان کارکرد‌ها محاسبات بیمه‌ای و مالیاتی و… می‌تواند نقش مهمی را در کسب وکارها ایفا کند. مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد این است که کارمندان حسابداری را از بسیاری از وظایف بسیار وقت‌گیر رها می‌سازد. همچنین نمونه خطاهای ناشی از خطای انسانی را کاهش می‌دهد. شرکت‌هایی که تعداد زیادی کارمند دارند به شدت به نرم افزار حقوق و دستمزد و ویژگی‌های آن احتیاج دارند.

نرم افزار حسابداری ارایشی و بهداشتی

ما برای سهولت در عملکرد فروشندگان گرامی در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی این محصول را طراحی کرده ایم. در فروشگاه‌های سنتی در صورت ازدحام خریداران وقت زیادی را می‌بایست برای محاسبات ذهنی و استفاده از ماشین حساب صرف کرد و علی‌الخصوص در صورت داشتن تخفیفات، جداگانه هر یک زمان بیشتری را از فروشندگان می‌گیرد. اما با استفاده از این نرم افزار سیستم فروش شما به صورت مکانیزه، کالاها را از طریق بارکد‌خوان اسکن کرده و پس از ثبت، فاکتور را توسط دستگاه فیش پرینت چاپ می‌کند. استفاده از نرم افزار حسابداری ارایشی و بهداشتی می‌تواند موجب بهبود کسب وکار یک فروشگاه آرایشی شود.

نرم افزار حسابداری رستوران

حسابداری رستورانی دارای بخشی از حسابداری تولید، نگهداری و قیمت تمام شده است که به اختصار جزئی از حسابداری صنعتی نیز بشمار می‌رود. نرم افزار حسابداری رستوران با هدف ارائه راهکارهای هوشمندانه و نوین و به منظور مدیریت رستوران‌ها و بهبود در روند ثبت و سفارش این کسب و کارها طراحی و ارائه شده است. نرم افزار حسابداری ویژه رستوران برای سهولت عملکرد کاربران این صنف و دسترسی آن‌ها به منوها طراحی شده است. این نرم افزار تمامی خرید و فروش، عملیات حسابداری، انبارداری، چک و بانک را انجام می‌دهد. رستوران‌داران باید همواره نگاهی به لیست درآمدهای رستوران و هزینه‌های خود بیاندازند تا این توانایی را داشته باشند که آگاهانه داده‌های مالی را بررسی کنند و برای آن‌ها تصمیم‌گیری نمایند. برای اینکه رستورانی که با سرمایه‌های کم یا زیاد خود می‌سازید در آینده موفق شود و با مشکلات مختلف روبرو نشود، بهتر است از نرم افزار مناسب رستوران استفاده نمایید.

نرم افزار حسابداری تولیدی

حسابداری تولیدی به منظور رفع نیازهای واحدهای تولیدی، برای محاسبه هزینه‌های تولید کالا و فروش محصولات، مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در کسب وکارها، حسابداری از اهمیت زیادی برخوردار بوده و لازم است که در بخش‌های مختلف صنعت از این دانش به درستی استفاده شود.‌ هزینه‌ مواد اولیه که با عنوان هزینه‌های مواد خام هم شناخته‌می‌شوند، در کارگاه‌ها به منظور تولید محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نرم افزار به تولید‌کنندگان کمک می‌کنند تا هزینه‌های واقعی پروژه را از طریق مواد، تجهیزات و نیروی کار ردیابی کنند و با مقایسه هزینه‌های واقعی با هزینه‌های برآورد شده، تفاوت هزینه‌ها را تعیین کنند. نرم افزار حسابداری تولیدی برای یک کارگاه یا واحد تولیدی، با ارزیابی میزان موجودی کالا، هزینه کالاهای خرید و فروخته شده سروکار دارد. ارزیابی موجودی یک شرکت تولیدی باید، بخشی از مواد مستقیم و مواد غیر مستقیم، دستمزد و سربار، فرایند کار و کالاهای نهایی را به عنوان بخشی از فرآیندهای تولید خود استفاده کند.

نرم افزار حسابداری تجهیزات پزشکی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی، مدیریت انبار و انبارداری است. در این جنس شرکت‌ها، اطلاع از میزان موجودی هر کالا و برنامه‌ریزی برای مدیریت انبار نقش مهمی در حیات کسب و کار دارد. نرم افزار حسابداری تجهیزات پزشکی به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با تعریف دسته‌بندی‌های مختلف به راحتی این فرآیند را مدیریت کنید.

از آنجاکه ممکن است یک شرکت انبارهای متعددی داشته باشد، نرم افزار حسابداری تجهیزات به گونه‌ای طراحی شده که امکان مشاهده میزان موجودی انبارهای مختلف و تبدلات بین هر انبار کاملاً مشخص شده باشد.

یکی دیگر از امکانات جذاب نرم افزار حسابداری تجهیزات پزشکی، امکان مشاهده کالاهای کنترل‌شده کیفیت، ردشده و ضایعات انبار است. به این ترتیب می‌توان صحت سلامت کیفی کالاها را مشاهده و برندها یا دستگاه‌هایی که بیشتر برگشت می‌خورند را مشاهده کرد.

نرم افزار حسابداری استارتاپی

استارت آپ‌ها شرکت‌هایی نوظهور و نوپا هستند که توسط افرادی خلاق، فعال و ایده پرداز تشکیل شده است. توسعه دهندگان این گونه کسب‌وکارها، در جهت رفع نیازهای جامعه، به فکر تولید محصولات و عرصه خدماتی جدید و کارآمد به بازار افتاده‌اند.
این شرکت‌ها معمولاً در ابتدا از منابع مالی که توسط سرمایه‌گذاران کارآفرینی ایجاد شده تغذیه می‌کنند؛ چرا که، در حال تلاش برای توسعه محصول یا خدماتی هستند که، به عقیده آنها تقاضا برای استفاده از آن‌ها زیاد است. استفاده از نرم افزار حسابداری استارتاپی می‌تواند به شما در ثبت دقیق هزینه‌ها و حفظ سرمایه‌های استارتاپ کمک نماید.

نرم افزار حسابداری پیمانکاری

نقش اصلی حسابداری، حفظ سوابق مالی به صورت منظم، دقیق و کامل از کلیه معاملات یک تجارت است. این سوابق ستون سیستم حسابداری هستند. صاحبان مشاغل باید بتوانند معاملات را در هر زمان که لازم باشد بازیابی و بررسی کنند. نرم افزار حسابداری پیمانکاری، به شما به منظور صرفه‌جویی در زمان برای ثبت صورتحساب‌ها و گزارش‌ها کمک می‌کند و شما زمان کمتری را برای انجام کارهای کاغذی و زمان بیشتری را برای رسیدگی به مسئولیت‌های محل کارخود خواهید داشت. در نرم افزارهای حسابداری، امکان مدیریت یک یا چند پروژه، ثبت اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به هر پروژه یا قرارداد با صرف کمترین زمان و به شکلی ساده و دقیق به مشاوران و پیمانکاران ارائه می‌گردد.

نرم افزار حسابداری خدماتی

همه مشاغل برای انجام موارد مربوط به انطباق مالیاتی و گزارش‌گیری و همچنین وام و روابط بانکی نیاز به حسابداری دارند. امروزه محاسبات مالی و همچنین ثبت اسناد مالی همه شرکت‌ها با استفاده از نرم افزار حسابداری انجام می‌گردد که این امر موجب می‌شود حسابداری بسیار آسان‌تر، سریع‌تر و اصولی‌تر انجام شود. شرکت‌های خدماتی اغلب بدون نیاز به ماده اولیه و تنها با صرف هزینه به منظور خرید و تهیه وسایل مورد نیاز نیروهای خدماتی، ارائه خدمت نموده و سود حاصل را به دست می‌آورند. نرم افزار حسابداری خدماتی مقیاس‌پذیر بوده و امکان بسط نرم ‌افزار و اضافه‌کردن جزئیات مورد نظر را مطابق با نیازهای کاربران و صاحبان کسب و کار فراهم می‌کند.

نرم افزار حسابداری بین المللی

نرم افزار حسابداری‌ نقش مهمی را در حفظ واستحکام مشاغل اعم از کسب و کارهای کوچک و بزرگ ایفا‌می‌کند. استفاده از سیستم نرم افزاری اطلاعات کاملی در باب امور مالی در اختیار صاحبان مشاغل قرار می‌دهد. مهمترین مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری بین المللی، مدیریت جریان نقدی و ارائه گزارش هایی است که منجر به ایجاد سود در تجارت می‌گردد. با استفاده از نرم افزار حسابداری بین المللی با اطمینان از عملکردی قوی‌ می‌توانید به برطرف کردن نیازهای مشتریان خود و افزایش بهروه وری و توسعه شرکت خود بپردازید.

نرم افزار حسابداری طلا فروشی

نرم افزار حسابداری نه تنها می‌تواند امور مالی شما را دقیق‌تر کند بلکه می‌تواند سود شما را هم بیشتر کند و یک بار مالی سنگین‌ترین با خود به همراه داشته باشید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که از نرم‌افزار حسابداری استفاده کنید تا متوجه شوید روند فروش محصولات شما چقدر تغییر کرده است. نرم افزار حسابداری طلا فروشی در کل خیلی پر‌کاربرد است و اگر شما بتوانید به نحو درستی از آنها استفاده کنید امور مالی و حسابداری خوبی هم خواهید داشت و دیگر نیاز نیست درگیر یک حسابدار خوب باشید و یا حساب‌‌های خود را به صورت دستی بنویسید، همانطور که گفتیم چون طلا فروشی‌‌ها حجم مالی سنگینی دارند یا حتما یک متخصص حسابداری نیاز دارند و یا حتما باید یک نرم افزار حسابداری داشته باشند این نرم‌ افزار‌‌ها ویژگی‌‌های زیادی نسبت به متخصص‌‌های حسابداری دارند، برای مثال نرم افزار‌‌های حسابداری نیاز به قیمت زیادی ندارند و همیشه هم در دسترس شما خواهند بود.

مریم احمدی بازدید : 20 سه شنبه 17 فروردین 1400 زمان : 12:21 نظرات (0)

نرم افزار حسابداری تولیدی ساده هوشمند نوین به نحوی طراحی شده است که می‌تواند نیازهای مالی یک شرکت تولیدی را به طور کامل مورد محاسبه و بررسی قرار دهد و رویدادهای مالی یک شرکت را ثبت و ضبط نماید. به طور کلی برای شرکت در بین رقبای موجود در بازار و پیروز شدن بر آنان، لازم است تا از فناوری‌های نوین برای دستیابی به این منظور استفاده کنیم تا از این طریق به توسعه کسب و کار خود نیز مدد رسانیم.

سیستم حسابداری تولیدی ساده این قابلیت را دارد که در برطرف نمودن نیازهای کارگاه‌های تولیدی کوچک، موثر واقع شود و با در نظر گرفتن دریافت‌ها و پرداخت‌های آنان، به آن‌ها کمک کند. این نرم افزار، دارای چندین ویژگی است. در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین خواهیم پرداخت.
ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین

1- ترکیب و یا تجزیه مواد با استفاده از نرم افزار حسابداری کارگاه تولیدی (شرکت تولیدی)

نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین دارای چند ویژگی اساسی است. یکی از ویژگی‌های این سیستم که برای رفع نیازهای مالی شرکت‌های تولیدی و ثبت و ضبط آن‌ها، تهیه شده، این است که این نرم افزار به دو شکل ترکیب و یا تجزیه مواد، طراحی شده است. در این سیستم، به راحتی می‌توان انبارهای مختلف واحد تولیدی مورد نظر از قبیل مواد اولیه موجود در انبار، ضایعات آن، محصولات نهایی شرکت تولیدی و… را تفکیک و جداسازی نمود. از طرف دیگر با استفاده از تعریف فرمول تولید و میزان ترکیب مواد با یکدیگر، هزینه‌های سربار و مستقیم در کلیه مراحل کار، محاسبه می‌شوند و از طرف دیگر صاحبان کسب وکار تولیدی، با استفاده از این سیستم نرم افزاری قادر خواهند بود تا بتوانند بهای تمام شده محصولات را به صورت کاملا اتوماتیک و به راحتی دریافت نمایند.

2- برطرف کردن نیازهای واحدهای تولیدی

یکی از ویژگی‌های کاربردی نرم افزار حسابداری تولیدی رایگان هوشمند نوین این است که از طریق کاربرد آن می‌توانید نسبت به رفع نیازهای واحدهای تولیدی، اقدام نمایید. از جمله این نرم افزار می‌تواند در زمینه محاسبه هزینه‌های تولید کالا و فروش محصولات شرکت، مورد استفاده صاحبان کسب و کار و مشاغل تولیدی قرار بگیرد.

3- ارزیابی موجودی‌های شرکت تولیدی

نرم افزار حسابداری تولیدی ساده هوشمند نوین می‌تواند با ارزیابی میزان موجودی کالاهای شرکت و محاسبه هزینه‌های کالاهای خریداری شده و یا فروخته شده، به صاحبان مشاغل تولیدی، کمک کند. ارزیابی یک کارگاه تولیدی و یا شرکت کوچک، باید هزینه مواد مستقیم و غیر مستقیم، دستمزدها و سربار، فرایند تولید کالاهای نهایی و… را به عنوان بخشی از هزینه تولید، در نظر بگیرد.برطرف کردن نیازهای واحدهای تولیدی

4- ثبت دقیق صورت‌های مالی شرکت تولیدی

دانلود نرم افزار حسابداری تولیدی رایگان هوشمند نوین به صاحبان مشاغل تولیدی و کارگاه‌های کوچک، کمک خواهد کرد تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز شرکت خود را به صورت کاملا دقیق ثبت و ضبط نمایند. در حقیقت می‌توان گفت در تمامی واحدهای تولیدی از جمله تولیدی‌های پوشاک، مصالح ساختمانی و… لازم است تا تمامی ثبت‌ها و صورت‌های مالی به صورت دقیق نوشته شوند تا صاحبان اینگونه مشاغل بتوانند به راحتی و در پایان سال، با توجه به نوع فرایند و حجم کاری خود، گزارشات صحیح و قابل استنادی به دست بیاورند. در واقع صاحبان این کسب و کارهای کوچک تولیدی و اقتصادی، می‌توانند با استفاده از این گزارش‌های مالی، استراتژی‌های کلان مالی خود را به انجام برسانند و در نهایت، به سرمایه‌گذاری مناسب و مطلوب اقدام کنند.

5- محاسبه هزینه‌های مواد خام و اولیه

یکی از ویژگی‌های بسیار موثر و مهم که در نرم افزارهای حسابداری تولیدی ما به چشم می‌خورد این است که این نرم افزار به صاحبان مشاغل تولیدی این امکان را می‌دهد که آن‌ها بتوانند کلیه هزینه‌های جاری و هم‌چنین هزینه‌های آینده مواد اولیه مورد نیاز کارگاه تولیدی خود را بر اساس داده‌های تاریخی، طراحی و مرتب نمایند. به طور کلی، هزینه‌های مواد اولیه، با نام هزینه‌های مواد خام نیز شناخته می‌شوند. از این عامل در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک به منظور تولید محصول جدید استفاده می‌شود.

6- محاسبه هزینه‌های مستقیم تولید شرکت

نرم افزار حسابداری تولیدی خوب باید این قابلیت را داشته باشد تا بتواند هزینه‌های مستقیم در کارگاه تولیدی مورد نظر را محاسبه نماید؛ چراکه این هزینه‌ها جزء موارد بسیار حیاتی و مهم در این مجموعه‌های تولیدی به شمار می‌روند و تاثیری بسیار مهم در روند تولیدات دارند؛ بنابراین از طریق بکارگیری نرم افزار حسابداری ساده تولیدی هوشمند نوین، این امکان وجود دارد تا بتوان به محاسبه مواد اولیه پرداخت و میزان مصرف آن‌ها را نیز برآورد نمود؛ هم‌چنین اعلام کسری‌های مربوط به مواد مصرفی، قبل از اتمام موجودی آن‌ها ضرورت دارد. از طرف دیگر لازم است تا این نرم افزار، هزینه‌های مربوط به خرید اجناس را نیز در بر بگیرد؛ بنابراین با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین می‌توانید به تمامی این امکانات دسترسی داشته باشید.

7- محاسبه هزینه‌های غیر مستقیم تولید

هزینه‌های غیر مستقیم تولیدی، همان‌طور که از نامشان نیز مشخص است، هزینه‌هایی هستند که به طور مستقیم نمی‌توانند در فرایند تولید محصولات، نقش موثر داشته باشند. اما این عوامل و هزینه‌ها می‌توانند در فرایند ساخت این محصولات، اثرگذار باشند. برای نمونه، از جمله این هزینه‌ها می‌توان هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری وسائل و تجهیزات را نام برد؛ بنابراین با استفاده از نرم افزار تولیدی ساده هوشمند نوین می‌توانید تمامی هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم و جزئی و کلی واحد تولیدی خود را ثبت نمایید.محاسبه هزینه‌های غیر مستقیم تولید

8- محاسبه هزینه‌های سفارش کارگاه تولیدی

هزینه‌های مربوط به سفارش کار، از جمله هزینه‌هایی هستند که برای نوع خاصی از کسب وکارهای تولیدی مورد استفاده و محاسبه قرار می‌گیرند. در حقیقت از این نوع از سیستم حسابداری می‌توان برای کارگاه‌هایی استفاده کرد که دسته خاصی از محصولات و یا انواع مختلفی از آن کالاها را تولید می‌نمایند. با استفاده از نرم‌ افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین، صاحبان این کسب وکارها می‌توانند هزینه‌های مربوط به مواد اولیه شرکت تولیدی خود را مورد ارزیابی قرار دهند و سرمایه خود را تعیین و مشخص کنند. 

کلام آخر

نرم افزار حسابداری تولیدی ساده هوشمند نوین، می‌تواند به صاحبان مشاغل تولیدی کمک کند تا کلیه پرداخت‌ها و دریافت‌های خود را به صورت کامل و بدون نقص، مورد بررسی، ارزیابی و پیگیری قرار دهند. با استفاده ار سیستم‌های حسابداری هوشمندنوین می‌توانید به سادگی بر اصل کسب وکار خود تمرکز کنید.

منبع:
https://www.hnovin.com/simple-manufacturing-accounting-software/
مریم احمدی بازدید : 28 چهارشنبه 27 اسفند 1399 زمان : 13:18 نظرات (0)

ویژگی‌های ایده‌آل نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای کسب‌وکارهاکرونا به طرز وحشتناکی کسب‌وکارهای مختلف را دگرگون کرد و از این میان مشاغلی که توانسته بودند، مدیریت بهتری روی کسب‌وکار خود داشته باشند، توانستند نه‌تنها با این مشکل بزرگ کنار بیایند، بلکه کسب‌و‌کار خودشان را نیز رشد دادند. بیایید سال جدید را جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر شروع کنیم.

در این میان تیم برنامه‌نویسی هوشمند نوین به‌طور دائم با بهره‌گیری از نیازهای خاص مشتریان به رفع نیازهای مالی آن‌ها‌ می‌پردازد. گروه نرم‌افزاری هوشمند نوین همواره سعی داشته است تا با ارائه نرم‌افزار‌های حسابداری قابل اعتماد و کارآمد در سراسر کشور، اطمینان مشتریان خود را جلب و سبب رشد کسب‌و‌کار آن‌ها شود.

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری حرفه‌ای قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار‌ می‌دهد که موجب آسان شدن عملکردهای حسابداری و محاسبات سریع و دقیق‌ می‌شود. در اینجا ما قصد داریم به بخشی از مزایا و امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی و نسخه تحت وب آن اشاره کنیم.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی از قدیم تا نوین

نرم‌افزار‌‌‌های حسابداری به‌منظور طبقه‌بندی و انجام محاسبات پیچیده مالی به‌صورت ساده و همچنین خودکار کردن بسیاری از عملیات و فرایند‌‌‌های مالی طراحی و ارائه شده‌اند. شرکت نرم‌افزاری هوشمند نوین، از سال ۱۳۷۰ تا به الان به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید انواع نرم‌افزارهای حسابداری شروع به فعالیت کرد.

هوشمند نوین با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع سیستم‌های حسابداری، در صدد این بوده است تا بتواند بخش وسیعی از نیازهای حسابداران و کسب‌وکارها را برطرف کند. نرم‌افزارهای هدفمند حسابداری هوشمند‌ نوین، با ارائه راهکارهایی حرفه‌ای و آسان و ماژول‌‌‌های مختلف حسابداری، به کسب‌و‌کار شما در انجام محاسبات و حسابرسی سریع برندتان کمک کرده و موجب عملکرد بهتری در مدت‌زمان کمتری می‌شود.

سعی شرکت نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین همواره بر این بوده است تا با ایجاد قابلیت‌‌‌های متفاوت و اثربخش در نرم‌افزار، بتوانیم نقشی در پیشرفت کسب‌وکار شما داشته باشیم. نرم‌افزارهای حسابداری هوشمند نوین، برای آسانی در کارکرد مشتریان خود، کسب‌و‌کار‌‌ها‌‌ مختلف را طبقه‌بندی کرده و اقدام به ساختن نرم‌افزارهای تخصصی جداگانه، متناسب با نیاز مشتریان در زمینه‌‌‌های شغلی متفاوت کرده است.

امکانات فوق‌العاده نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

امکاناتی از قبیل آلارم تاریخ انقضا محصولات، تعيين چند قيمت براي يك كالا، چاپ اتيكت قيمت براي تمام كالاها، قيمت‌گذاري اتوماتيك و دستي، گزارش‌ها سريع و متنوع، امكان تعريف و چاپ باركد به‌صورت كاملا اتوماتيك، امكان فروش منفي و اصلاح موجودي به‌صورت اتوماتيك، تعيين سقف سفارش، ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به‌صورت خودکار، صدور فاكتورهای خرید و فروش و مرجوعی‌ها، نمایش موجودی و گردش کالا، لینک با دستگاه کارت‌خوان و سیستم پوز، تهيه پرينت فاكتور به‌صورت فيش و ... از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین هستند.

فضای رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها امروزه بسیار متفاوت از گذشته است.‌‌ تنوع کالاها بالا رفته و مشتریان گزینه‌های بیشتری پیش رو دارند و این باعث افزایش رقابت در بین فروشگاه‌ها شده است.‌‌ با افزایش تنوع محصولات و مجموعاً افزایش محصول، دیگر نمی‌توان مانند گذشته به‌راحتی قیمت و تاریخ تولید و انقضای محصولات را حفظ نمود، ضمن اینکه در صورت انتخاب محصولات زیاد توسط مشتریان نیز، نمی‌توان به‌صورت دستی یک به یک قیمت‌ها را توسط ماشین‌حساب محاسبه کرد چرا که زمان در عصر امروزی بسیار بااهمیت است و سرعت عمل نقش بسزایی در جذب مشتریان دارد.‌‌ تلاش برای درک تقاضای مشتریان و بهبود عملکردهای فروشگاهی، شما را به سمت استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی سوق می‌دهد.‌

وظایف یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ایده‌آل

کامل بودن نرم‌افزار حسابداری از این رو که تمامی زیرشاخه‌های حسابداری اعم از حسابداری مالی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری انبار، حسابداری دریافت و پرداخت و همچنین حسابداری فروش و ... در قالب یک برنامه کامل حسابداری گنجانده شده باشد و تمامی داده‌های واردشده در زیرشاخه‌‌‌های مختلف بتوانند با هم در ارتباط باشند و به‌نوعی یکدیگر را حمایت کنند و بسته به نیاز حسابدار هر کدام از زیرشاخه را بتواند فعال یا غیرفعال کند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین ۱

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ایده‌آل باید آینده‌نگری کسب‌و‌کارانه داشته باشد که اگر نیاز به یک زیرشاخه یا ماژولی بود، بتواند آن را درون خود نرم‌افزار فعال‌سازی کند. حتی ‌اکنون نرم ‌افزار حسابداری تحت وب کار را به‌مرور راحت‌تر از قبل کرده است و کارکنان به‌راحتی می‌توانند در هر کجای این دنیای پهناور وجود داشته باشند، حسابرسی‌ها و وظایف خود را به‌راحتی و حتی در منزل انجام دهند.

یکی از موارد فوق‌العاده مهم در بحث حسابداری مربوط به خروجی گرفتن یا گزارش‌گیری حرفه‌ای و قابل درک برای عموم است یعنی اگر شرکتی اقدام به استخدام نیروی حسابدار می‌کند صرفا جهت گزارش‌گیری است. این گزارش‌ها در مرحله اول برای مدیرعامل مفید است، از این جهت که می‌خواهد آنالیز کند که شرکت سودهی یا زیان دارد حساب شرکت‌‌‌های طرف قرارداد چقدر میزان است چه میزان طلبکار و چه میزان بدهکار هستند. در مرحله دوم گزارش‌ها حسابداری برای سهام‌داران شرکت مفید بوده و وضعیت مالی یک شرکت را در طول یک سال مالی (برحسب تعداد روزهایی که شرکت مشخص می‌کند) نشان می‌دهد.

نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین، به‌صورت خودکار به ثبت اسناد خرید و فروش و جریان‌های حسابداری و مالی کسب‌و‌کار شما می‌پردازد و با اتصال به دستگاه‌های بارکد خوان و همچنین اتصال به دستگاه‌های پوز فروشگاهی و کارت‌خوان بانکی، موجب سهولت کارکرد، افزایش عملکرد و بالا رفتن سرعت توسعه کسب‌وکار شما می‌گردد. نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی شرکت نرم‌افزاری هوشمند نوین با دارا بودن ماژول‌های کاربردی و حرفه‌ای مناسب با همه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ طراحی و به شما کمک‌ می‌کند تا در مدت‌زمان کوتاه‌تر، با هزینه کمتر و بدون خطا، به سوددهی کسب‌وکارتان بپردازید.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آفلاین یا آنلاین؟

 در فروشگاه‌ها، مکان فروش شما کجاست؟‌‌ آیا محصولات یا خدمات شما به‌صورت آنلاین فروخته می‌شود یا صرفا فروش فیزیکی و آفلاین دارید؟ فرقی ندارد؛ حتی فروشگاه‌های آنلاین نیز نیاز به یک نرم‌افزار حسابداری، جهت ثبت و نگه‌داری فاکتورها و دیگر داده‌های فروش آنلاین دارند.‌‌ نرم‌افزارهای فروشگاهی هوشمند نوین این قابلیت را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید فروش‌هایی که از سایت شما انجام شده را نیز به‌صورت آنی ثبت و بررسی کنید.‌‌ در سرویس حسابداری آنلاین هوشمند نوین با انتخاب محصول مورد نظر مشتری و خرید آن، به‌صورت خودکار محصول از سیستم انبار شما حذف و به قسمت فروش منتقل خواهد شد که این امر، از بروز خطاهای موجودی کالا و دیگر مسائل جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ایده‌آل

صاحبان فروشگاه‌ها به راه‌حل‌های کامل و ساده در حوزه حسابداری علاقه‌مند هستند. راه‌حل‌هایی جامع و کامل که نرم‌افزار حسابداری بتواند به همه سؤالات آن‌ها، مانند انبارداری و موجودی، اعلام تاریخ‌های تولید و انقضا، سفارش محصولات، پیش‌بینی عادات خرید مشتریان و ارسال پیامک‌های جذب‌کننده تخفیف و جشنواره‌ها و … کمک کند.‌‌ از میان این سیستم‌‌های کاربردی‌‌ می‌توان به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، نرم‌افزار حسابداری طلا و جوهرات، نرم‌افزار حسابداری سوپرمارکت، نرم‌افزار حسابداری خیاطی، نرم‌افزار حسابداری آشپزخانه و نرم‌افزار حسابداری رستوران هوشمند نوین اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین ۲

حال باید بدانیم که نرم‌افزار‌های فروشگاهی چگونه و با چه ویژگی‌هایی منحصربه‌فردی به رشد و موفقیت کسب‌و‌کار شما کمک می‌کنند.‌ در اینجا چند ویژگی ایده‌آل در ساختار‌ نرم‌افزارهای فروشگاهی را به‌اختصار توضیح می‌دهیم:

مدیریت ارتباط با مشتری فروشگاه

با استفاده از نرم‌افزار‌های حسابداری، سیستم و مدیریت ارتباط با مشتریان نیز به نحوی برای شما فراهم می‌شود.‌‌ این امر به شما کمک می‌کند تا مشتریان و پرسونای خرید آن‌ها، چگونگی برقراری ارتباط و آنچه را که خریداری می‌کنند، با مشاهده گزارش‌ها موجود در سیستم می‌توانید به‌راحتی پیش‌بینی کنید.‌‌ نرم‌افزارهای مناسب فروشگاه‌ها، راهکارهایی عالی برای اتصال معاملات درون فروشگاهی و آنلاین با استراتژی‌های بازاریابی و فروش بزرگ‌تر است.

چاپ بارکد و چاپ چک فروشگاه

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، امکان چاپ بارکد برای مشاغل فروشگاهی را مهیا کرده است تا بتوانند به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن عملیات فروش خود را انجام دهند.

مدیریت زنجیره تأمین فروشگاه

هر فروشگاه آنلاین یا آفلاین از ابزارهایی برای مدیریت زنجیره تأمین استفاده می‌کند که شامل مدیریت سفارش‌ها، مدیریت انبارها و سایر کارکردها است.‌‌ با استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ایده‌آل می‌توانید، به‌سادگی تمامی این امکانات را باهم در یک جا داشته و انبارها و موجودی‌های فروشگاه‌های مختلف خود را در یک سیستم ثبت و بررسی کنید ضمن اینکه با نگه‌داشتن همه داده‌ها و اسناد مالی در یک سیستم، در صرف زمان و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید و عملکرد خود را سرعت می‌بخشید.‌‌ بررسی و‌ مدیریت انبارها به شما کمک می‌کند تا زمانی‌که محصولات کم هستند آن‌ها را به‌موقع شناسایی کنید.‌

کنترل موجودی فروشگاه

راه‌های متفاوتی برای فروش محصولات و خدمات وجود دارد و برای اینکه از موجودی محصولات و خدمات باخبر شویم؛ نیاز به راه حلی داریم که به‌صورت لحظه‌ای بتواند مطابق با نیازهای منحصر‌به‌فرد فروشندگان باشد.‌‌ ممکن است یک فروشگاه، چندین مکان یا انبار برای محصولات خود داشته باشد.‌‌ برای بهبود سودآوری، افزایش محصول و کاهش هزینه‌های سربار بهتر است تا از یک راه‌حل حسابداری قوی که بتواند موجودی‌هایتان را نیز ردیابی کند، استفاده کنید.‌

ارائه گزارش‌ ساماندهی‌شده

در برخی مواقع داده‌ها می‌توانند باارزش‌ترین منابع بیزنس ما باشند.‌‌ برای مدیران و صاحبان فروشگاهی یا کسانی که مایل به شناسایی بهتر روند کاری خود هستند، تجزیه‌وتحلیل و ابزارهای گزارش دهی می‌تواند، در جهت سودآوری و تشخیص نقاط ضعف و قدرت فروشگاه، نقش بسزایی داشته باشد.‌‌

اگر به‌دنبال نرم‌افزاری جهت مدیریت و ثبت داده‌های مالی و حسابداری فروشگاه خود هستید؛ فهرستی براساس نیازهای کسب‌و‌کار حرفه‌ای خود تهیه کنید و به‌دنبال سیستم جامعی باشید که حتما شامل حسابداری فروش، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت انبارها، مدیریت زنجیره تأمین، کنترل موجودی و ارائه گزارش‌ها مختلف باشد.‌‌ راه‌حل‌های حسابداری شما باید آسان باشد، نیاز به زمان کمی برای یادگیری داشته باشد و به کسب‌وکار شما کمک کند تا بتوانید رضایت مشتریان خود را به‌خوبی جلب کنید.‌‌ شرکت هوشمند نوین با ارائه ماژول‌های تخصصی در قالب نرم‌افزارهای جامع حسابداری به شما کمک می‌کند تا بتوانید به رشد کسب‌وکار خود کمک کنید و سایر امکانات یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی که در زیر لیست شده‌اند را با هم مرور می‌کنیم: 

  • آلارم تاریخ انقضا محصولات
  • تعیین چند قیمت برای یک کالا
  • چاپ اتیکت قیمت برای تمام کالاها
  • قیمت‌گذاری خودکار و دستی
  • گزارش‌ها سریع و متنوع
  • امکان چاپ بارکد به‌صورت خودکار
  • امکان فروش و اصلاح موجودی به‌صورت خودکار
  • تعیین سقف سفارش
  • نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا
  • لینک با دستگاه کارت‌خوان و سیستم پوز
  • تهیه پرینت فاکتور به‌صورت فیش پرینت
  • ارائه انواع تخفیف
  • فروش سریع کالاهای بدون بارکد
  • ثبت تمام عملکرد صندوقداران

 

حال که خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ایده‌آل را کشف کردید، وقت آن رسیده است که با مراجعه به وب‌سایت نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین اقدام به خرید نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی مخصوص کسب‌وکار خود بکنید.

منبع:

https://hnoviniha.blogsky.com/1399/12/27/post-21/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d8%a2%d9%84-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%86%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8%e2%80%8c%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7

مریم احمدی بازدید : 40 پنجشنبه 14 اسفند 1399 زمان : 12:09 نظرات (0)

یکی از مهمترین موضوعاتی که شرکت‌ها با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند، حقوق و دستمزد هر ماه کارمندها و عیدی سالانه آنهاست. بیایید یک بار برای همیشه این مشکل بزرگ را حل کنیم.

در اینجا شرکت نرم افزاری هوشمند نوین قصد دارد نرم افزار حسابداری را معرفی کند که، شما را برای همیشه از دست حساب و کتاب دستی داده‌های مالی کارمندان‌تان راحت کند.

علاوه بر حقوق و دستمزد کارکنان، سرمایه گذاری نیز یک اولویت مهم در شرکت‌ها محسوب می‌‌شود و در مقابل آن، نگهداری، مدیریت اموال‌ و ‌دارایی‌های ثابت و برآورد کردن ارزش آن‌ها، جز مواردی است که برای هر سرمایه‌گذار مهم است. نرم افزار اموال و دارایی هوشمند نوین که زیرمجموعه‌ای از نرم افزار حسابداری شرکتی است؛ با ثبت این اطلاعات، کاربر را در جهت محاسبه ارزش و شناسایی هزینه استهلاک اموال همراهی می‌کند.

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برنامه‌ای است که به منظور ساده‌سازی، حفظ اطلاعات مالی، تهیه صورت‌های نهایی آن‌ها، صورت‌های وام‌های نقدی، تجزیه، تحلیل و تفسیر نتایج مالی شرکت‌ها و حسابداری برای وقایع خاص مانند ادغام و جذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا همه شرکت‌‌‌ها به نرم افزارهای شرکتی احتیاج دارند؟

نرم افزار حسابداری هوشمند نوین دارای فرآیندهایی از جمله: سوابق مالی، ترازنامه‌ها، تهیه صورت‌های گردش پول شرکت می‌باشد. این نرم افزار دارای موارد بسیار جذاب دیگری است که می‌توان از آنها برای رسیدگی به فرآیندهای تجاری مخصوص به فرد شرکتی مثل: ترکیب، ایجاد اسناد تلفیقی و جذب استفاده کرد.

حسابداران پس از نصب نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، حساب‌های جداگانه‌ای را برای رسیدگی به عناصر تجاری مانند سهام، دارایی‌‌ها، درآمد، بدهی‌‌ها و هزینه‌‌ها ایجاد می‌کنند.

حسابدارها بعد از نصب نرم افزار، می‌توانند حساب‌های جداگانه‌ای برای پیگیری و رسیدگی به عناوین تجاری مثل: دارایی‌‌ها، سهام، بدهی‌ها، درآمد و هزینه‌‌ها ایجاد کنند.

در ادامه، این تیم حساب‌های مختلف را با کدهای مربوط، داخل دفترچه راهنما انطباق می‌دهد و تنظیمات سیستم کلی را انجام می‌دهند تا معامله‌های خاص به صورت خودکار در حساب ثبت و تطبیق پیدا کند. علاوه بر این مورد، حسابداری پیشرفته کمک می‌کند تا انواع گزارش‌‌هایی که در داخل شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، نظم داشته باشند. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به سادگی گزارشاتی از جزئیات صورت‌های مالی و حساب‌های شرکت ایجاد کند و برای تأیید، شما امکان ارسال این گزارشات را به نهادهای نظارتی دارید.

نرم افزار حسابداری شرکتی پاسخگوی همه جانبه حساب و کتاب شما

عدم وجود نرم افزار مالی و حسابداری مناسب،‌ می‌تواند یک آژیر هشدار برای عدم موفقیت کسب و ‌کار شما باشد. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ممکن است موجب شکست کسب و کارتان گردد، در محاسبات و داده‌های مالی است. اگر چه امروزه نرم افزارهای حسابداری زیادی توسط شرکت‌های مختلف ارائه ‌می‌گردد؛ اما انتخاب نرم افزاری که همه جانبه بتواند نیازهای شما را برطرف کند کمی سخت و غیر قابل اعتماد است. شرکت‌ها و کسب و کارها باید قبل از خرید نرم افزار حسابداری، تمامی نیازهای خود را لیست کنند.

این نیازها مشمول نیازهای مالی عمومی است که همه کسب و کارها و شرکت‌ها با آن سروکار دارند و بیشتر در برنامه‌های حسابداری ارائه‌ می‌شود، نیازهای تخصصی معمولاً در مشاغل مختلف شغلی، متفاوت است. در کسب و کارهای مختلف عملکردها متفاوت از هم است. هر کسب و کاری نیازهای مختلفی از یک نرم ‌افزار حسابداری دارد و ممکن است یک نرم افزار حسابداری عمومی نتواند تمامی نیازهای یک صنف کاری خاص را برآورده کند.

به عنوان مثال شرکت‌هایی که در حوزه بازرگانی و بین الملل مشغول هستند، با ارزهای متفاوتی در داد و ستدهای خود سروکار دارند؛ بنابراین این مشاغل نیازمند ابزار‌های ارزی هستند. شرکت هوشمند نوین با انجام تحقیقات پیرامون نیازمندی‌های شرکت‌‌ها، سعی بر این داشته است تا سیستم‌های جامع و کاملی را در حوزه‌های مختلف شغلی خدمت مشتریان خود ارائه دهد.

در انتخاب یک نرم افزار حسابداری شرکتی مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بهتر است در هنگام انتخاب یک نرم ‌افزار حسابداری، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

آیا نرم افزار حسابداری، کلیه الزامات حقوق و دستمزد مانند میزان کارکرد کارمندان، ریز ترددها، محاسبه وام و مساعده و … را محاسبه‌ می‌کند؟

آیا نرم افزار قادر به مدیریت چندین حساب بانکی، چندین ارز و یا به طور کلی چندین شرکت خواهد بود؟ آیا نرم افزار سوابق مالی جداگانه‌ای را برای هر یک از مشاغل یا بخش‌های موجود در تجارت ردیابی‌ می‌کند؟ آیا این نرم افزار سوابق مفصلی را در مورد مشتریان، از جمله محصولات خریداری شده، تعداد دفعات خرید ارائه‌ می‌دهد؟ طور کلی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دارد؟ یا خیر؟

چرا استفاده از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد پیشنهاد می‌شود؟

همانطور که از نام نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد مشخص است، به مدیریت فرآیندهای حقوق و دستمزد مربوط می‌شود که روی کامپیوتر نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حساب و کتاب حقوق و دستمزد در ایران، به عنوان یکی از سخت‌ترین و چالشی‌ترین محاسبات به حساب می‌آید. سیستم حسابداری حقوق و دستمزد به دلیل انجام محاسبات دقیق و جز به جز هر فرد ازکارکنان شرکت‌ها، بر اساس میزان کارکرد‌ها محاسبات بیمه‌ای و مالیاتی و… می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کسب و کارها اجرا کند.

برای اینکه بتوانید در این انبوه نرم افزار‌های حسابداری، محصول مورد نظر خود را پیدا کنید، بهتر است نیازهای شرکت خود را بررسی و بهترین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد را برای رفع نیازهایتان انتخاب نمایید.

ویژگی ‌های نرم‌ افزار حسابداری حقوق و دستمزد هوشمند نوین

  • زمان در حقوق و دستمزد

کارمندان حسابداری با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد می‌توانند از وظایفی که زمان زیادی را از آنها می‌گیرد، رهایی پیدا کنند. همچنین خطاهایی که ممکن است از جانب کارمند ایجاد شود را کاهش می‌دهد. شرکت‌‌هایی که کارمندان بسیار زیادی در آن مشغول به کار هستند، به شدت به نرم افزار حقوق و دستمزد و امکانات آن نیاز دارند.

ثبت کردن زمان در لیست حقوق و دستمزد فوق‌العاده ارزشمند است؛ چرا که بعضی از کارمندان به شکل روزانه یا ساعتی حقوق می‌گیرند. با بررسی زمان در این لیست می‌‌توانید از میزان دریافت حقوق کارمندان نسبت به زمان انجام وظیفه آنها اطمینان حاصل کنید.

  • نحوه محاسبه حقوق و دستمزد

دستمزد ناخالص یک ساعته کارمندان، با چند برابر کردن تعداد ساعات کار با دستمزد ساعتی محاسبه می‌شود. یک سیستم حقوق و دستمزد مناسب، علاوه بر سادگی‌های کاربری باید بتواند محاسبات پیچیده‌ حقوق کارمندان را به تفکیک انجام دهد و انجام این محاسبات امری زمانبر است ضمن اینکه امکان خطا را در محاسبات بسیار بالا می‌برد.

  • کسر حقوق و دستمزد

کسر حقوق و دستمزد شامل موارد مختلفی می‌شود، به عنوان مثال:

بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، مالیات بر درآمد، مرخصی‌های اضافی، میزان تاخیرات و … ساعت تاخیر کارمندان و مواردی که شرکت‌ها به آن نیاز دارند، می‌تواند شامل هزینه‌های کسر حقوق و دستمزد گردد.

  • پردازش حقوق و دستمزد

پردازش حقوق و دستمزد به شیوه دستی انتخابی ارزان قیمت است ولی می‌تواند سخت باشد. حقوق و دستمزد باید به طور مکرر پردازش شود و هر بار باید دقیق‌تر باشد. همانطور که می‌دانید حقوق و دستمزد جزو مواردی هستند که هزینه‌های زیادی برای اکثر شرکت‌‌هادارند.

بسیار اهمیت دارد که حقوق و دستمزد به روشی کارآمد و قبل اطمینان، مورد پردازش قرار گیرد. انتخاب‌های گوناگونی برای پردازش حقوق و دستمزد وجود دارد، اما گزینه‌ای که بدون هیچ خطایی کارکند و بهترین و دقیق‌ترین راهکار باشد، استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد است.

وظایف نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد در یک شرکت چیست؟

همانطور که گفته شد، پردازش حقوق و دستمزد یک عملکرد بسیار مهم در همه مشاغل است و مستلزم درک مقررات جاری در کشور، حق بیمه و دانش دقیق مالیاتی برای مطمئن شدن از پرداخت دقیق حقوق کارمندان در یک سیستم، بسیار سازمان یافته است. نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد برای مدیریت، پرداخت حقوق به کارمندان و ساده‌تر کردن روند حساب استفاده می‌شود.

شرکت‌های مختلف از این نرم افزار به منظور همگام سازی محاسبه مواردی مانند: مالیات، محاسبه بیمه، پرداختی‌‌ها و واریز حقوق ماهیانه به حساب بانکی کارمندان، استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد هوشمند نوین

نرم‌افزار حسابداری حقوق و دستمزد شرکت هوشمند نوین وظایف زیادی دارد که به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جمع‌آوری اطلاعات کارکرد پرسنل از قبیل ساعات کارکرد عادی، ساعت کاری‌های موردی، ماموریت‌‌ها، کسور حضور و اضافه‌کاری‌ها، امکان ذخیره اطلاعات محاسباتی پرسنل شامل ساعت کارکرد و اعداد ناخالص و خالص قابل پرداخت، محاسبه حقوق و دستمزد هر فرد، خروجی گزارش حقوق و دستمزد هر شخص، ذخیره‌سازی اطلاعات سنواتی پرسنل، امکان تعریف انواع شیفت (ثابت-چرخشی) از جمله ویژگی‌هایست که این نرم افزار قادر به جمع‌آوری آن است.

در ادامه قصد داریم یک نرم افزار دیگری که برای فروشگاه‌های خرید و فروش لوازم آرایشی استفاده می‌شود را خدمت شما معرفی کنیم، چرا که با وجود اجناس زیاد و مختلفی که در این فروشگاه‌‌هاوجود دارد، احتمال خطای نیروی انسانی زیاد است.

نرم افزار حسابداری آرایشی و بهداشتی، دستیار قدرتمند و دقیق شما در فروش

نرم افزار حسابداری آرایشی و بهداشتی هوشمند نوین با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز طراحی و ساخته شده است. ما تمام تلاش خود را برای طراحی رابط کاربری ساده و آسان کرده‌ایم تا این امکان را در اختیارتان قرار داده و شما بدون داشتن اطلاعات مالی و حسابداری، قادر به استفاده از این نرم افزار باشید؛ همچنین، با یک‌سال پشتیبانی رایگان و آموزش نرم افزار، هر کاربری با هر دانشی می‌تواند در کسب وکار خود از نرم افزار ما استفاده نماید.

حسابداری سنتی یا استفاده از نرم افزار حسابداری!

ما برای سهولت در عملکرد فروشندگان گرامی در فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی این محصول را طراحی کرده ایم. در فروشگاه‌‌هایی که فروش به روش سنتی در حال انجام است ازدحام مشتریان باعث می‌شود فروشنده زمان زیادی را برای محاسبه با ماشین حساب صرف کند مخصوصاً اگر اجناس دارای تخفیف باشند، فروشنده زمان بیشتری برای محاسبه احتیاج دارد.

اما با استفاده از این نرم افزار سیستم فروش شما به صورت مکانیزه، کالاها را از طریق بارکد‌خوان اسکن کرده و پس از ثبت، فاکتور را توسط دستگاه فیش پرینت چاپ می‌کند.

امکانات تخصصی نرم افزار هوشمند نوین ویژه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی

  • جستجوی کالا از طریق بارکد خوان و در صورت نیاز به صورت دستی
  • امکان چاپ فاکتور‌ها با کوتاه‌ترین زمان
  • تعیین حداقل و حداکثر موجودی کالا در انبار
  • چاپ فاکتور به صورت A4-A5 یا فیش ۸ سانت
  • ارائه انواع تخفیفات
  • تنظیم بخش‌های مختلف برنامه
  • تعیین چند قیمت برای یک کالا
  • چاپ بارکد و اتیکت قیمت برای تمام کالاها
  • قیمت گذاری اتوماتیک و دستی
  • ثبت هر کالا با مشخصات فنی محصول
  • ضمیمه کردن عکس هریک از محصولات
  • امکان ثبت هر کالا با تاریخ انقضا و آلارم اتمام تاریخ محصولات
  • امکان نمایش موجودی‌ها به صورت تعدادی، ریالی و گردش کالاها
  • ارائه منوی فروش سریع با قابل استفاده در مانیتورهای لمسی
  • درج حواله بین انبارها جهت انتقال کالاها از انبار به مغازه و بالعکس
  • ارائه گزارش سود در بازه‌های زمانی مختلف، بدهکاری و بستانکاری اشخاص
  • ارائه قابلیت جستجوی پیش فاکتورها بر اساس نام مشتری، تاریخ ثبت و شماره فاکتور
  • آسان و امکانات کاربردی مناسب فروشگاه‌های بزرگ و کوچک
  • امکان پشتیبان‌گیری اطلاعات به صورت اتومات و دستی
  • امکان معرفی صندوق‌ها به تعداد نامحدود
  • امکان ثبت مشخصات اشخاص و کالاها به صورت کامل
  • امکان معرفی کاربران به تعداد نامحدود
  • امکان انتقال کالاها بین انبارها
  • امکان ثبت انبار امانی، خروج و ورود امانی
  • امکان صدور فاکتورهای خرید و فروش و مرجوعی‌ها
  • امکان نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا
  • امکان ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک
  • امکان لینک با دستگاه کارت خوان و سیستم پوز
  • امکان تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت
  • امکان ارائه دسترسی‌های دلخواه مدیران و کاربران
  • مدیریت انبار‌‌هاو معرفی به تعداد نامحدود
  • امکان تعیین حداقل و حداکثر قیمت هر کالا
  • امکان سطح دسترسی برای کاربران
  • گزارشات مورد نیاز انبار
  • ارسال پیامک‌های عمومی شامل پیام‌های تبلیغاتی، ‌تبریک ،تخفیفات و…
  • ارسال پیامک به مشتریان جهت اطلاع از آخرین مانده حساب
  • اعلام سررسید چک
  • قابلیت استفاده چند کاربر هم زمان
  • امکان ارائه گزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی به همراه گزارشات متنوع و جامع
  • ارائه انواع تخفیفات
  • تنظیم بخش‌های مختلف برنامه
  • تعیین چند قیمت برای یک کالا
  • چاپ اتیکت قیمت برای تمام کالاها
  • قیمت گذاری اتوماتیک و دستی

شرکت نرم افزاری هوشمند نوین با بیش از ۳۰ سال تجربه در ساخت نرم افزارهای مالی توانسته برای تمامی حوزه‌ها، مشاغل و اصناف کاری به شگل جزئی، نرم افزار مخصوصی طراحی و ارائه نماید. در این مطلب به توضیحاتی من‌باب نرم افزار حسابداری شرکتی، حقوق و دستمزد و آرایشی و بهداشتی پرداخته ایم اما همواره سعی ما بر این بوده است تا مطابق با نیازهای هر کسب‌وکاری، نرم افزاری را ارائه دهیم تا از اتلاف زمان در رسیدگی به مسائل مالی شما جلوگیری شود. برای آشنایی بیشتر با نرم افزار‌های ما بهتر است تا به مشاهده دموی محصولات حسابداری هوشمند نوین به آدرس www.hnovin.com مراجعه کنید.

 

منبع:

http://hnoviniha.blog.ir/post/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

 
مریم احمدی بازدید : 24 یکشنبه 10 اسفند 1399 زمان : 16:38 نظرات (0)

قانون مالیات مستقیمقانون مالیات مستقیم

قانون مالیات مستقیم (Direct Tax Law) چیست؟ مالیات علاوه بر آنکه یک نوع هزینه‌ی اجتماعی باشد، به عبارتی بهای تمدنی است که شهروندان به منظور اداره‌ی امور جامعه، و رشد و توسعه کشور می‌پردازند؛ این امر ابزار اصلی دولت‌ها در جهت‌گیری نظام اقتصادی به شمار می‌رود. قانون مالیات های مستقیم جزو مالیات بر ثروت/درآمد تلقی می‌شوند که شهروندان با توجه به میزان ثروت و درآمد خود آن را محاسبه و پرداخت می‌نمایند. هرچند در دنیا نظام مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر مصرف یا مالیات غیرمستقیم) در حال گسترش سریع است اما مشکلات و معایب مالیات‌های غیرمستقیم از جمله نزولی‌بودن (پرداخت یکسان توسط فقیر و غنی) و غیرمعین بودن، باعث ایجاد مشکلاتی برای دولت‌ها می‌شود که می‌توان با استفاده از مالیات‌های مستقیم آنها را پوشش داد. ما در سایت هوشمند نوین سعی داشته‌ایم تا مختصری به این موضوع بپردازیم.

مالیات مستقیم چیست؟

مالیات مستقیم نوعی مالیات است که فرد می‌پردازد و مستقیم به دولت پرداخت می‌شود، مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر درآمد اجاره، مالیات بر درآمد کشاورزی، مالیات بر درآمد مشاغل، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی (از جمله مالیات بر درآمد شرکتها)و … . مالیات‌های مستقیم بر اساس توانایی مودیان در پرداخت محاسبه می‌شود، به این معنی که هرچه توانایی پرداخت آنها بالاتر باشد، مالیات آنها نیز بالاتر است.

مالیات بر درآمد
مالیات بر درآمد

به عنوان مثال، در مورد مالیات بر درآمد، فردی که درآمد بیشتری دارد مالیات بیشتری می‌پردازد. به عنوان درصدی از کل درآمد محاسبه می‌شود. بعلاوه، مالیات‌های مستقیم به عهده خود شخص است و هیچکس دیگری به جز او نباید آن را انجام دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، یک مثال خوب در مورد مالیات‌های مستقیم، مالیات بر درآمد یک شخص است. معمولاً مالیات بر درآمد سالانه ثبت می‌شود. بالاترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی (۲۵ درصد) در ایران به اندازه قابل توجهی نسبت به سایر کشورها کمتر است که باعث می‌شود کسب و کار به صورت شخص حقوقی (شرکت) ثبت نشوند.

 

تاریخچه قانون مالیات های مستقیم به زبان ساده

اولین پی‌ریزی‌ها در زمینه تدوین قانون‌های مالیاتی به دوران مشروطه برمی‌گردد اما این قوانین به صورت جدی در سال 1345 در ایران به تصویب رسیدند که روز به روز و در گذر زمان دست خوش تحولات و تغییرات زیادی قرار گرفتند. این قوانین هرچند وقت یکبار مورد بررسی و اصلاح قرار می‌گیرند. تدوین قوانین مالیاتی از جهات مختلف اهمیت دارد؛ از طرفی چهارچوبی امن برای مهیا شدن منابع مالی کشور هستند و از طرف دیگر به سازمان‌دهی امور اقتصادی منجر می‌شوند؛ بنابراین در مجموع هدف نهایی قانون مالیات‌های مستقیم رشد اقتصادی کشور است. البته نباید اهداف دیگر قانون مالیات‌های مستقیم همچون مساوات در توزیع ثروت بین اقشار جامعه و عدالت اجتماعی را نادیده بگیریم.

 

آشنایی با قانون مالیات های مستقیم

پرداخت مالیات بر ثروت و درآمد برای ایجاد نظامی ‌‌منصفانه در توزیع درآمدهای کشور همواره مدنظر دولتمردان و اقتصاددانان بوده است‌ در این نوع مالیات‌ها، اشخاص متناسب با درآمد و ثروت خود مالیات می‌پردازند، لذا باعث می‌شود افراد غنی مالیات بیشتر و افراد فقیر مالیات کمتری بپردازند، و این پرداخت در برخی از کشورها با افزایش درآمد یا ثروت به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد (مثلا شخصی با درآمد یک میلیون ریال اگر یکصد هزار ریال یا 10% مالیات می‌پردازد، همان شخص با پنج میلیون ریال درآمد بایستی بیشتر از10% مالیات بپردازد) لذا در بلند مدت باعث نزدیک شدن خط درآمدی افراد جامعه و پرشدن شکاف طبقاتی می‌گردد. پرداخت مالیات در صورتی که مطابق با قانون و با اجرای صحیح و یکنواخت قانون برای تمامی ‌‌افراد جامعه صورت پذیرد، باعث ایجاد توانایی در اقتصاد کشور برای بازسازی خود و حفظ زیرساخت‌های اساسی و راهبردی می‌شود.

مزایا مالیات ‌های مستقیم
مزایای مالیات ‌های مستقیم

مزایای مالیات ‌های مستقیم

اگرچه این دقیقاً در مورد هر شخصی که شرایط معافیت را نداشته باشد اعمال می‌شود، در واقع پرداخت مستقیم مالیات مزایای بی‌شماری دارد. آنها عبارتند از:

  • برابری را تقویت می‌کند

از آنجا که مالیات مستقیم بر اساس دارایی شخص پرداخت می‌شود، موجب ایجاد تساوی حقوق پرداخت کنندگان و شهروندان می‌شود. هر شخص بسته به میزان درآمد خود مبلغ مشخصی پرداخت می‌کند.

  • اطمینان را ارتقا می‌دهد

حسن مالیات مستقیم این است که قبل از پرداخت نهایی می‌شود. در مورد مالیات بر درآمد، مالیات سالانه هر سال یکسان است به شرطی که حقوق تغییر نکند.

  • باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود

مالیات درآمد دولت است. دولت نیازی به هزینه برای جمع آوری مالیات ندارد زیرا آنها از قبل در منبع درآمد قرار گرفته اند. برخی از شرکت‌ها از نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد جهت کسر خودکار مالیات، استفاده می‌کنند که به آنها در صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک می‌کند.

انواع قوانین مالیات ‌های مستقیم

  • مالیات بر درآمد

1. مالیات بر درآمد املاک

2. مالیات بر درآمد حقوق

3. مالیات بر درآمد مشاغل

4. مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

5. مالیات بر درآمد اتفاقی

 

انواع قوانین مالیات ‌های مستقیم

  • مالیات بر ثروت

1. مالیات بر ارث

2. مالیات بر تمبر

3. مالیات بر اراضی بایر

4. مالیات سالانه املاک

5. مالیات مستغلات مسکونی خالی از سکنه

 

در ایران نیز مجموعه قوانین مالیات‌های مستقیم که آخرین اصلاحات آن در سال 1380 صورت گرفت اجرا می‌شود (لازم به ذکر است هم اکنون این قانون در حال بازنگری اساسی است و حتی موادی از آن از جمله مالیات حقوق ابلاغ و اجرا شده است). این قانون مشتمل بر پنج باب (بخش) شامل:

باب اول: اشخاص مشمول مالیات

باب دوم : مالیات بر دارایی

باب سوم : مالیات بر درآمد

باب چهارم : در مقررات مختلفه

باب پنجم : سازمان تشخیص و مراجع مالیاتی و نیز شامل 273 ماده است. در این قانون انواع درآمدهای اشخاص حقیقی و حقوقی، نحوه ی محاسبه مالیات ایشان، نحوه ی وصول مالیات و برخورد با تخطی گران از قانون و نیز انواع معافیت‌های مالیاتی ذکر شده است.

چندی از انواع مالیات‌های مستقیم

  • مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد بر اساس درآمد یک شخص است. بسته به میزان درآمد وی، درصد معینی از حقوق کارگر گرفته می‌شود. نکته خوب این است که دولت همچنین مشتاقانه در لیست اعتبارات و کسرهایی است که به کاهش بدهی‌های مالیاتی فرد کمک می‌کند.

  • مالیات بر املاک و دارایی

مالیات بر املاک میزان پولی است که از دارایی و ثروت شخص مؤدی مالیات دریافت می‌کنند. رایج‌ترین شکل مالیات نقل و انتقال، مالیات بر املاک است. مالیات بر املاک از املاکی مانند زمین و ساختمان گرفته می‌شود و برای حفظ خدمات عمومی مانند پلیس و آتش نشانی، مدارس و کتابخانه‌ها و همچنین جاده‌‌ها استفاده می‌شود.

  • مالیات بر درآمد حقوق

هر گاه یک شخص حقیقی برای شخص دیگری کار کند و در مقابل حقوقی دریافت نماید، مشمول مالیات بر درآمد حقوق می‌‌گردد. این نوع مالیات بخش مهمی از درآمد‌های دولت را تشکیل می‌‌دهد. پرداخت این نوع از مالیات بر‌عهده‌‌ی کارفرما و به هزینه‌ی حقوق ‌بگیران است.

مالیات غیر مستقیم
مالیات غیر مستقیم

مالیات مستقیم در مقابل مالیات غیر مستقیم

اساساً دو نوع مالیات وجود دارد - مالیات مستقیم و غیرمستقیم. موارد زیر تفاوت این دو مورد است:

مالیات مستقیم به مالیاتی گفته می‌شود که توسط شخصی به طور مستقیم به دولت پرداخت و پرداخت می‌شود. از طرف دیگر مالیات‌های غیر مستقیم مالیاتی هستند که می‌توانند به نهاد دیگری منتقل شوند. بنابراین می‌توان بار پرداخت آنها را به دوش شخص دیگری انداخت. در صورت عدم مدیریت مناسب، می‌توان از مالیات مستقیم فرار کرد اما از مالیات غیر مستقیم نمی توان فرار کرد زیرا این هزینه‌ها به طور خودکار از کالاها و خدمات دریافت می‌شود. مالیات‌های مستقیم می‌توانند به رفع تورم کمک کنند در حالی که مالیات‌های غیر مستقیم می‌توانند منجر به تورم شوند. مالیات مستقیم فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که به گروه‌های مختلفی از درآمد تعلق دارند. از طرف دیگر، مالیات غیرمستقیم برای همه کسانی که کالا خریداری می‌کنند و از خدمات استفاده می‌کنند، قابل احساس است.

قانون مالیات های مستقیم نه تنها برای تمامی ‌‌حسابداران و حقوق‌دانان الزامی‌‌است؛ بلکه برای تک تک افراد جامعه لازم و ضروری است و تمامی افراد جامعه در طول زندگی خود با این مجموعه قوانین درگیر خواهند بود. اهمیت این موضوع در حال حاضر که دولت برای تامین هزینه‌های خود اقدام به گسترش درآمدهای مالیاتی نموده و کم کم، تک تک افراد ملزم به ارائه اظهارنامه مالیاتی هستند، در حال افزایش می‌یابد. این قانون پوشش دهنده تمامی درآمدهای مستقیم افراد اعم از حقوق، سود سهام، سودهای بانکی و احیانا ارث است و لازم است. افراد جهت تعیین دقیق مالیات خود، به این قانون تسلط کافی داشته باشند. شما می‌توانید برای مشاهده مطالب بیشتر در باب مالیات و دیگر مسائل مرتبط، به قسمت بلاگ هوشمند نوین مراجعه نمایید.

 

منبع:

https://www.hnovin.com/hnovin-direct-tax-law/

مریم احمدی بازدید : 30 یکشنبه 10 اسفند 1399 زمان : 16:06 نظرات (0)

مالیات بر حقوق چیست؟ مالیات حقوق یکی از انواع مالیات است که در دسته بندی مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرد؛ بنابر آنچه در ماده‌ی یک مالیات‌های مستقیم ذکر شده است، مالیات بر حقوق بر عهده‌ی تمام کسانی است که چه در داخل چه در خارج از کشور، به فعالیت‌های اقتصادی، خدماتی یا هر نوع فعالیت دیگری می‌پردازند که به کسب درآمد منتهی می‌شود. اگر شما صاحب کسب‌ وکاری هستید و پرداخت حقوق کارکنان بر عهده‌ی شماست، پس این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد. اما آنچه بیش از این مقاله می‌تواند برایتان مفید باشد، همراهی تیم هوشمند نوین در کنار شماست. ما شما را تنها نمی‌گذاریم. شما نیز همراه ما باشید.

تیم هوشمند نوین، که همیشه در امور حسابداری در کنارتان ایستاده است، این بار شما را که صاحب کسب‌وکار هستید، با نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد همراهی خواهد کرد و برایتان این امکان را فراهم می‌نماید که با فراغ بال و بدون نگرانی بتوانید، هر ماه به موقع و عادلانه، سهم هر کارمند خود را پرداخت کنید. اما فراموش نکنید که کافی بودن اطلاعاتتان در زمینه حقوق، علی‌الخصوص مالیات بر حقوق می‌تواند شما را بیش از پیش همراهی نماید و به کمک‌تان بیاید. ما شما را با این مقوله نیز آشنا می‌نماییم.

مالیات بر حقوق چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه‌ی مالیات برحقوق از دو روش تجمیعی و عادی استفاده می‌شود. در روش محاسبه‌ی عادی، بخشی از درآمد فرد که مشمول مالیات می‌شود در جدول محاسباتی مالیات قرار می‌گیرد و خروجی به عنوان مالیات بر حقوق پرداخت می‌شود. در نحوه‌ی محاسبه تجمیعی، ابتدا میزان دریافتی فرد از آغاز سال تا ماهی که قصد پرداخت مالیات را دارید، محاسبه و در جدول قرار می‌گیرد. مبلغ به دست آمده در تعداد ماه‌ها ضرب می‌شود. این عدد با عدد مبلغ مالیات فرد که تاکنون پرداخت کرده، مقایسه می‌شود. اگر مالیات محاسبه شده کمتر باشد، مبلغ مالیات صفر می‌شود، اما چنانچه بیشتر باشد، ما به ازاء آن پرداخت می‌شود.

مالیات بر حقوق

مالیات بر حقوق

هر کارفرما موظف است تا میزان مالیات هر کدام از کارکنان خود را محاسبه نموده و پس از کسر مالیات، حقوق را پرداخت می‌نماید. میزان مالیات تعلق گرفته به هر فرد، بر اساس قوانین مشخصی صورت می‌گیرد که هر سال توسط دولت مشخص و اعلام می‌گردد. نرم‌افزار محاسبه‌ی حقوق و دستمزد هوشمند نوین، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که با توجه به بروز بودن قانون مالیات کشور، به سادگی محاسبات مالیاتی کسب وکارتان را تعیین نمایید و علاوه بر آن از آنجا که شامل آیتم‌ها و موارد گوناگون است این قابلیت ایجاد می‌شود که زاوایای دیگر کاری خود را نیز، از جمله محاسبه نهایی حقوق ماهانه، میزان سنوات، بیمه و حتی عیدی کارکنان را با جزئیات دقیق در دست گیرید. اینکه بتوانید به سادگی میزان عیدی هر یک از کارکنان را در انتهای هر سال با جزئیات کامل در دست داشته باشید خود یک قدم مثبت در شلوغی جمع‌بندی اسناد اخر سال است.

مالیات بر حقوق به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مالیات بر حقوق، جزو انواع مالیات‌هایی است که هر فردی باید پرداخت نماید که در ازای انجام کار یا ارائه‌ی خدمتی که برای شخص حقیقی یا حقوقی دیگری انجام می‌دهد، مبلغی را دریافت می‌کند. پرداخت این مالیات بر عهده‌ی شخص کارفرماست که پس از قرار دادن حقوق هر فرد در جدولی که اداره‌ی دارایی هر سال منتشر می‌نماید، کسر کرده و به حساب اداره‌ی دارایی و اقتصاد می‌پردازد. مالیات بر حقوق و دستمزد زیر مجموعه مالیات‌های تکلیفی و مستقیم محسوب می‌شود. از آن روی که تکلیف محاسبه‌ی مالیات حقوق کارمندان، بر عهده‌ی کارفرمایان است در دسته‌ی مالیات‌های تکلیفی قرار می‌گیرد و از آن‌جهت که مالیات، مستقیما از دستمزد کسر می‌شود در راسته‌ی مالیات‌های مستقیم قرار می‌گیرد.

بنابر ماده 82 قانون مالیات‌های مستقیم، افرادی ملزم به پرداخت مالیات بر حقوق هستند که شخص حقیقی در خدمت شخص دیگری باشد و در ازای واگذاری نیروی کار خود (که براساس زمان انجام کار یا خروجی کار محاسبه می‌شود) مبلغی را به صورت نقدی یا غیر نقدی دریافت می‌کند.

متن دقیق ماده قانونی که در سال 1394 اصلاح شده است به شرح زیر است:

 

مالیات حقوق و دستمزد در واقع در مورد افرادی صدق می‌کند که دارای حقوق هستند و بیمه تامین اجتماعی به آنها تعلق گرفته است. در این صورت کارفرمایان این افراد باید میزان مالیات بر حقوق آنها را محاسبه نمایند و این مبلغ را به حساب وزارت امور اقتصاد و دارایی پرداخت کنند.

نکته‌ی مهم دیگری که باید به عنوان کارفرما مدنظر قرار دهید این است که هرچند سقف درآمدی هر فرد، تعیین‌کننده‌ی میزان مالیات است، اما عواملی مانند تورم، شرایط اقتصادی، وضعیت شغلی و … می‌توانند بسیار موثر باشند. با این حال، نرم افزار محاسبه‌ی حقوق هوشمند نوین، حقوق پرداختی کارمندانتان را به سهولت محاسبه می‌نماید و شما می‌توانید به سادگی و با اطمینان از صحت محاسبه، به پرداخت حقوق بپردازید.

مالیات بر درامد

مالیات بر درامد

به طور کلی، و برمبنای جدول مالیاتی که اداره دارایی آن را تنظیم کرده است، تمام بخش‌های دریافت حقوق، به غیر از حق ماموریت، شامل پرداخت مالیات می‌شود.

در هر سال، مواردی هستند که از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. این موارد عبارتند از:

  • ماموریت
  • هزینه‌ی درمان
  • دو هفته بیمه سهم کارگر
  • سنوات خدمت و مرخصی بازنشستگی
  • سخن پایانی

 

هر سال دولت، نحوه‌ی محاسبه‌ی مالیات سال بعد را تعیین و منتشر می‌نماید. مواردی مانند هزینه‌های درمانی پرسنل، ماموریت، سنوات خدمت و مرخصی هنگام بازنشستگی و دو هفته بیمه سهم کارگر از پرداخت مالیات بر حقوق معاف می‌باشند. اما هوشمند نوین، که همیشه در امور حسابداری، همراه و هم‌پای کارفرمایان است، این‌بار نیز آنان را تنها نگذاشته است و با ارائه‌ی نرم‌افزار هوشمند محاسبه‌ی حقوق و دستمزد به آنان کمک کرده است تا بتوانند به سهولت، با در نظر گرفتن مواردی مانند میزان مرخصی‌ها و یا ساعات کاری یا درنظر گرفتن میزان خدمت ارائه شده، به محاسبه‌ی حقوق و محاسبه عیدی پایان سال هر فرد بپردازند و به کارفرما کمک می‌کند تا با محاسبه مالیات بتواند به عدالت حقوق هر فرد را پرداخت نماید. هوشمند نوین، همیشه با شماست و امور حسابداری، تخصص این مجموعه است؛ نرم‌افزارهای حسابداری هوشمند نوین یک کلیک با شما فاصله دارند، کافیست انتخاب کنید!

 

منبع:

https://www.hnovin.com/salary-tax/

 
مریم احمدی بازدید : 32 شنبه 09 اسفند 1399 زمان : 10:50 نظرات (0)

هدف اصلی استفاده از نرم ‌افزارهای حسابداری‌‌، آسان سازی فرایندهای مالی و حسابداری‌‌، صرفه‌جویی در زمان، هزینه و ایجاد بینش بهتر در حوزه کسب و کاری است؛ بنابراین زمان انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت‌های بازرگانی فرا رسیده است اما چگونه‌ می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید؟ تیم نرم افزاری هوشمند نوین اینجاست تا شما را به بهترین نحو ممکن یاری رساند، پس با ما همراه باشید تا کسب و کارتان را رشد دهید. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین‌‌، ابزارهای مدیریت مالی و حسابداری را اغلب‌‌، در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و شرکت ها با توجه به نیاز‌های متفاوتی که دارند، پکیج‌های مختلفی را درخواست می‌دهند. مواردی از قبیل امکان انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی، ثبت اسناد مالی مرتبط به صورت خودکار، امکان گزارش سود و زیان عملیات بازرگانی، امکان ارائه دسترسی‌های دلخواه مدیران و کاربران، امکان ثبت مالیات بر ارزش افزوده و غیره از ویژگی‌های سیستم حسابداری بازرگانی است.

نرم افزار حسابداری بازرگانی هوشمند نوین به کاربران اجازه می‌دهد تا تمامی معاملات بانکی خود را به راحتی ثبت و رمزگذاری کند؛ همچنین‌‌، نرم افزار با پشتیبانی از حسابداری چندارزی سعی در سهولت عملیات ارزی دارد. حسابداران در بخش ارزی‌ می‌توانند با ثبت سند تسعیر نرخ ارز، گزارشات جامعی از سود و زیان و نوسات نرخ ارز به دست آورند.

 با نرم افزار حسابداری بازرگانی بیشتر رشد کنید 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کسب وکارهای کوچک چگونه به بیزنسی بزرگ و بین‌المللی تبدیل می‌شوند؟ شرکت‌‌‌های بازرگانی، جز بزرگ‌ترین و سودآوران کسب و کارهای شغلی محسوب می‌شوند، که نقش بسزایی در اقتصاد جامعه نیز ایفا‌ می‌کنند. استفاده از منابع سازمان‌ها برای بقا و رشد در این بازار ضروری است. این ضرورت برای شرکت‌‌‌های کوچک ملموس‌تر است. در این میان بهره‌گیری از سیستم‌‌‌های حسابداری مخصوص شرکت‌‌‌های بازرگانی و اجرای خودکار فرآیندهای بازرگانی، کمک شایانی به واحد مالی و حسابداری جهت اجرای عملیات دوره‌ای می‌کند. با مکانیزه‌ کردن امور مالی و مدیریت هزینه‌‌ها‌‌، اتکا به گزارش‌‌‌های تحلیلی و اتخاذ تصمیم‌‌‌های راهبردی، می‌توانید انرژی سازمان را معطوف به توسعه کرده و سهم خود را در بازار افزایش دهید.

آیا نرم افزار حسابداری بازرگانی جوابگوی همه نیازهای یک شرکت است؟

در نرم افزار حسابداری هوشمند نوین امکان گزارش سود و زیان، استعلام، قرارداد و تعدیلات خرید، ثبت فاکتور، امکان ثبت مالیات بر ارزش افزوده، ارسال تمامی فرم‌‌ها‌‌ و گزارشات به سیستم اتوماسیون اداری، امکان انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی و ثبت اسناد مالی مرتبط به صورت خودکار و غیره فراهم آمده است.

انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری بازرگانی

یکی از ارکان اقتصادی کشور، شرکت‌های بازرگانی و تجاری هستند. در شرکت‌های بازرگانی گردش‌های مالی زیادی در جریان است. به همین دلیل موضوعات مربوط به حسابداری، موضوعی مهم و حیاتی به حساب می‌‌‌‌‌‌آید. نرم افزار حسابداری بازرگانی هوشمند نوین، به صاحبان مشاغل کمک می‌‌‌‌‌‌کند تا با ثبت منظم فاکتور‌ها و داده‌های خریدو فروش، تجزیه و تحلیل، تفسیر و ارائه اطلاعات مالی، نیازهای خود را برطرف نمایند؛ همچنین به آنها کمک می‌‌‌‌‌‌کند تا برای سرمایه‌های خود تصمیماتی هوشمندانه بگیرند.

هدف از حسابداری در شرکت‌های بازرگانی اغلب محاسبات سود و زیان، کنترل مانده حساب‌های ارزی و ثبت تسعیر نرخ ارز است. شرکت‌های بازرگانی به خرید و فروش کالا یا خدمات می‌پردازند و معمولاً در کالاهای خریداری شده تغییری ایجاد نمی‌کنند و یا تغییرات آنها قابل چشم‌پوشی‌کردن است، به همین خاطر نوع ثبت حسابداری در شرکت‌های بازرگانی با حسابداری در شرکت‌های تولیدی متفاوت است و ما به این گونه شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنیم حتما بهترین نرم افزار حسابداری را برای رشد کسب وکارشان انتخاب کنند.

نرم افزار حسابداری بازرگانی، چقدر تجارت من را رشد می‌دهد؟ 

اگر به تازگی وارد حوزه بازرگانی و تجارت شده‌اید و یا از گذشته در این کسب وکار مشغول هستید، ضروری است که به خوبی منابع مالی و حسابداری خود را تحت کنترل داشته و حفظ نمایید. برای اینکه فاکتورهای خود را به سادگی بررسی کنید و ساعت‌ها وقت خود را برای گشتن در میان داده‌های کاغذی نگذرانید و ایراد‌ها و خطاهای غیر قابل جبرانی ایجاد نکنید، ممکن است به یک ابزار پشتیبانی نیاز داشته باشید.! نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا در هنگام تهیه فاکتورها، تخفیفات، مالیات، هزینه‌های حمل ونقل و سایر صورتحساب‌های قابل استفاده دچار سردرگمی نشوید.

این نرم افزار حسابداری به شما در پرداخت به موقع مالیات‌ها کمک می‌کند و می‌تواند جزئیات صورت حساب‌های مالی خود را به صورت کامل تضمین کند. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین برای رشد و پایداری تجارت شما بسیار مناسب است. این یک راه حل همه جانبه برای حسابداری برندتان است که تمام نیازهای شما را مانند ایجاد فاکتورهای حرفه ای، ارائه گزارشات جامع و کاربردی و ثبت تمام هزینه‌های شغلی تان را برطرف می‌کند. استفاده از نرم افزارهای تخصصی، دید بهتری را برای کمک به شما در مدیریت امور مالی و حسابداری کسب و کارتان فراهم می‌کند.

بایدها و نبایدهای نرم ‌افزار حسابداری بازرگانی

نرم ‌افزار حسابداری یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای هر کسب‌ وکار است. این سیستم‌ها نه تنها به شما در مدیریت امور مالی یاری می‌رساند؛ بلکه به شما در روند افزایش سوددهی نیز کمک می‌کند. شاید بپرسید که چرا‌ و چگونه نرم ‌افزار حسابداری می‌تواند سود را افزایش دهد؟ در اینجا به سه عملکردی که سیستم حسابداری را قادر به افزایش سوددهی کسب‌وکارتان می‌کند، اشاره می‌کنیم:

  • سوددهی در گرو دید همه‌ جانبه

نرم ‌افزارهای حسابداری یک امکان فوق العاده به شما‌ می‌دهند و آن اینکه شما می‌توانید پرفروش‌ترین محصولاتی که افراد را ترغیب به خرید می‌کند را به راحتی شناسایی و به فکر رشد و ارتقا کسب و کار خود باشید. نرم ‌افزار حسابداری همچنین، ردیابی موجودی را ارائه می‌دهد؛ از این‌ رو درباره محصولاتی که فروش خوبی ندارند نیز، اطلاعاتی کسب و خط تولید آن را برای رسیدن به سوددهی و سرمایه‌گذاری بر روی پرفروش‌ترین‌ها‌‌، کاهش می‌دهید؛ بنابراین، می‌توانید تصمیم بگیرید که در دوره بعدی چه محصولاتی را بیشتر یا کمتر تولید کنید تا سود خود را افزایش دهید.

  • مشاهده ریز عملکرد با یک کلیک

چه کسی به شما گفته است که تهیه گزارشات مالی دقیق و به روز‌‌، تنها مزایای نرم افزار حسابداری است؟! یکی از مهم‌ترین فواید نرم افزارهای حسابداری، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شماست. با صرفه‌جویی در وقت کارکنان، شما روی موارد دیگر از جمله بهبود کیفیت محصولات تولیدی و سرعت بالا تولیدات متمرکز می‌شوید.

سیستم حسابداری، بانک اطلاعاتی جامعی را درباره میزان مواد اولیه، موجودی انبارها، میزان تولیدات در روز، ماه و سال و سایر موارد دیگر را ثبت می‌کند که می‌توانید هر زمان که نیاز داشته باشید، آن را به طور کامل بررسی و در اختیار مدیران قرار دهید.

  • تصمیم‌گیری‌‌های خرج کردن و تحلیل ریسک

شاید شما برای رشد و بهبود کسب و کارتان بخواهید مواد اولیه بیشتری برای افزایش تولید خود سفارش دهید یا محصولات جدید و نوآورانه‌ای را در چرخه تولیدتان قرار دهید؛ شاید در نظر داشته باشید تا تعداد کارمندان خود را در کارگاه تولیدی‌تان بیافزایید؛ اما، قبل از انجام هر یک از این کارها، باید وضعیت مالی کارگاه خود را در نظر بگیرید و آن را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا بودجه لازم را برای انجام تصمیمات خود دارید؟ آیا تصمیم شما بر روند کسب‌وکارتان تأثیرگذار است؟ با بررسی گزارش‌‌های مالی می‌توانید به راحتی نیازهای خود را پیش‌بینی و اهداف آینده خود را موشکافی کنید.

بهترین نرم افزار حسابداری مخصوص خزانه داری

نرم افزار حسابداری خزانه داری هوشمند نوین یک سیستم پرکاربرد و ساده است که حجم زیادی از اسناد حسابداری، به صورت اتوماتیک توسط آن صادر می‌شود. این نرم افزار را می‌توان زیر مجموعه‌ای از نرم افزار حسابداری ارزی دانست. نرم افزار خزانه داری هوشمند نوین برگرفته از قواعدی از پیش تعریف شده با سایر سیستم‌های حسابداری مانند فروش و تدارکات و… مرتبط بوده و گردش‌هایمالی بین زیر سیستم‌ها را کنترل می‌کند. وصول به موقع مطالبات، تأمین منابع نقدینگی، پاسخگویی به تعهدات و جمع‌آوری اطلاعات خزانه‌داری از جمله نیازهای اساسی شرکت‌ها بوده و انجام درست این عملکردها از ویژگی‌های بارز نرم افزار خزانه داری می‌باشد.

نرم افزار خزانه داری هوشمند نوین یک برنامه نرم افزاری است که فرایند مدیریت عملیات مالی یک شرکت را خودکار می‌کند. این کار کمک می‌کند تا شرکت‌ها به طور خودکار فعالیت‌هایمالی خود، از جمله پول نقد، دارایی ها و سرمایه هایشان را مدیریت کنند. چیزی که قبلاً هفته ها طول می‌کشد، اکنون می‌تواند ساعت ها طول بکشد. کنترل کردن اسناد دریافتی، کنترل کردن اسناد پرداختی و نگهداری سوابق پیشین، خصوصا در سازمان‌هایی که با حجمی بالا از اطلاعات سروکار دارند، اهمیت به‌ سزایی داشته و کلیه این موارد به راحتی و با اطمینان با نرم افزار حسابداری خزانه داری هوشمند نوین انجام پذیر است.

قابلیت‌های نرم افزار حسابداری خزانه داری

  • امکان تقسیم دریافت و پرداخت به چند خزانه و صندوق مستقل و کنترل ارتباطات داخلی و بین صندوق‌ها
  • امکان معرفی و کنترل موجودی صندوق‌ها
  • امکان رسیدهای دریافت و پرداخت جهت کنترل دقیق سیستمی و برقراری ارتباط با سایر منابع سیستم
  • امکان ثبت انتقال بین بانکی جهت جا به جایی وجوه از یک حساب بانکی به حساب‌های دیگر
  • امکان ثبت و مدیریت انتقال بین اشخاص و تأثیرات آن در صورتحساب اشخاص
  • امکان ثبت و صدور رسید برای کلیه مراحل عملیات دریافت و پرداخت
  • امکان کنترل تاریخ در ثبت اسناد
  • امکان کنترل بر روی ثبت دریافت‌های نقدی برای جلوگیری از خطا‌های کاربری
  • امکان نسبت دادن فرم پرداخت به سند حسابداری
  • امکان نمایش ردیف‌هایبانکی در نسبت دادن پرداخت به سند‌های حسابداری
  • امکان نمایش آخرین وضعیت و محل چک‌ها به صورت اتوماتیک و لحظه‌ای
  • امکان مشاهده تاریخچه چک از فرم اسناد و عملیات‌ها
  • امکان ارتباط با زیر مجموعه‌های دیگر از قبیل فروش، خرید و کنترل قرارداد
  • امکان صدور اتوماتیک رسید وصول پرداخت‌های روز
  • امکان تغییر تاریخ سرسید‌هایچک‌هایپرداخت و ذخیره تاریخ تغییر
  • امکان صدور سندهای پرداخت و دریافت با یک یا چندین حساب
  • امکان تغییر وضعیت اسناد دریافتنی
  • امکان عودت دادن چک واگذار شده
  • امکان تغییر وضعیت اسناد پرداختنی
  • امکان در جریان وصول گذاشتن گروهی چک‌ها
  • امکان دریافت اسناد پرداختنی عودت یافته
  • امکان پرداخت اسناد دریافتنی وصول نشده
  • امکان دریافت وپرداخت گروهی چک‌ها
  • امکان دریافت و پرداخت چک ارزی
  • امکان به حساب گذاشتن گروهی چک‌ها، به تفکیک تاریخ
  • امکان تسویه فاکتورها به وسیله یک چک یا وجه نقد
  • کنترل شماره چک‌های هر دسته چک
  • کنترل تاریخ و شماره دریافت و پرداخت نقدی
  • امکان جلوگیری از اصلاح وضعیت چک‌های انتقالی از دوره مالی قبل
  • امکان جلوگیری از ثبت چک پرداختی با شماره تکراری
  • امکان جلوگیری از وصول و پاس کردن چک قبل از سررسید
  • امکان جلوگیری از استفاده شماره چک‌های استفاده شده
  • امکان جلوگیری از ابطال چک‌های استفاده شده
  • امکان مدیریت دسترسی گروه‌های کاربران و...

اگر برای اولین بار می‌خواهید اقدام به خرید نرم افزار حسابداری کنید؛ بهتر است بدانید که هر نرم‌افزار حسابداری دارای کاربرهای متفاوتی است و نیازهای گروه صنفی خاصی را فراهم‌ می‌کند. به عنوان مثال نرم ‌افزار حسابداری بازرگانی‌‌، شرکتی‌‌، فروشگاهی‌‌، خدماتی و … هرکدام دارای ماژول‌های خاصی برای رفع نیاز کسب‌ وکارها هستند. شما با مراجعه به سایت هوشمند نوین، به آدرس www.hnovin.com می‌توانید ماژول‌های مورد نیاز خود را به صورت جداگانه درخواست داده و اطلاعات کاملی از دیگر نرم افزارهای هوشمند به دست آورید. به عنوان مثال بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل بین المللی می‌بایست حتی کوچکترین تراکنش‌های مالی روزانه را ثبت کند. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در استفاده از نرم‌افزار حسابداری باید مورد توجه قرار گیرد‌‌، ثبت موارد اقتصادی به عنوان دارایی‌ها‌‌، تعهدات اقتصادی به عنوان بدهی‌‌ها و ایجاد صورت‌های سود و زیان در یک کسب وکار است.

منبع:

https://digiato.com/promoted/1375326/

 
مریم احمدی بازدید : 31 دوشنبه 15 دی 1399 زمان : 12:38 نظرات (0)

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای کسب و کار شما چیست؟ اگر به عنوان صاحب فروشگاه این مقاله را مطالعه می‌کنید، از نظر شما بهترین نرم افزار حسابداری چه نوع نرم افزاری است؟ به طور کلی نرم افزارهای حسابداری مجموعه‌ای از قابلیت‌های حسابداری را جهت مدیریت بهتر فروشگاه، در اختیار شما قرار می‌دهد. انتخاب یک سیستم حسابداری فروشگاهی ساده فقط و فقط به نوع نیاز و استفاده کسب و کار شما بستگی دارد؛ یعنی این که باید با توجه به ویژگی‌هایی که فروشگاه به آن‌ها احتیاج دارد نرم افزار مناسب را انتخاب کنیم.

برای مثال ویژگی‌هایی چون افزایش دقت و صرفه جویی در زمان هنگام انجام امور مالی و صورتحساب، ارائه گزارشات مالی و… . شرکت هوشمند نوین با ارائه نرم افزارهای جامع و کامل متناسب با نیازهای تمامی اصناف، به شما کمک می‌کند تا نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکار خود را به سادگی بیابید.

 
هوشمند نوین بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز داریم؟

در قدم اول باید مطمئن شوید که فروشگاه شما به چه دلیلی به نرم افزار حسابداری فروشگاهی احتیاج دارد و یا این که فروشگاه شما چه ویژگی‌های مشترکی با این نرم افزار می‌تواند داشته باشد؛ چرا که اگر نرم افزاری را بدون بررسی و تحقیق راجع به ارتباط آن با فروشگاهتان تهیه کنید، احتمال این که دچار هدر دادن پولتان بشوید زیاد است. نکته بعدی که باید در اولویت قرار دهید این است که تا چه میزانی حاضر به پرداخت هزینه برای خرید نرم افزار هستید؟ قیمت هر نرم افزار حسابداری بسته به ویژگی‌ها و کاربردهای گوناگونی که برای کسب و کارهای مختلف دارند، متفاوت است. تعدادی از این نرم افزارها هم به دلیل داشتن امکانات پایه و ساده رایگان خدمت مشتریان عرضه می‌شوند.

خصوصیات و کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

• کاهش خطا در محاسبات

هیچگاه احتمال خطا و اشتباهات در این نرم افزارها به صفر درصد نمی‌رسد حتی اگر از نرم افزار بزرگ‌ترین شرکت‌ها باشند اما نرم افزارهای خوب این خطاها را کاهش می‌رسانند و رابط کاربری خوب و ساده کمک می‌کند تا حسابداران بهتر بتوانند بر روی محاسبات و ثبت داده‌ها تمرکز کنند. شرکت‌های تولیدکننده این نرم افزارها هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی‌های متعددی را جهت برطرف خطاهای احتمالی و پیش رو ارائه می‌دهند. درواقع خطاهای کوچکی که به حساب مالی فروشگاه شما ضرری وارد نکند را می‌توان در نظر نگرفت تا نسخه بعدی با رفع اشکلات موجود به دستتان برسد؛ اما در صورتی که در محسابه‌های فروشگاهتان خطا ایجاد شود، امکان به وجود آمدن خسارت و ضررهای جبران ناپذیری به شما وارد کند.

• قابلیت به‌روزرسانی و توسعه مداوم

یکی از مهم‌ترین خصوصیات نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین، قابلیت به‌روزرسانی و توسعه مداوم آن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم فناوری شاهد تغییرات بسیاری در دنیا هستیم. از این رو نرم افزار مورد نیاز ما نرم افزاری است که قابلیت به‌روزرسانی و توسعه یافتن را داشته باشد تا هم بتواند از امکانات جدید سیستم‌ها پشتیبانی کند و هم این که امکانات جدیدی در صورت تغییرات نیازهای جامعه را فراهم سازد.

• افزایش سرعت کار

استفاده از این نرم افزار سرعت شما را در انجام امور حسابداری افزایش می‌دهد و سبب سازمان دهی بیشتر و سریع‌تری می‌شوند. خیال نداشته باشید که اگر نرم افزار حسابداری گران قیمتی را تهیه کنید، دارای هرجور امکاناتی خواهید بود؛ ممکن است نرم افزاری قیمت بالایی داشته باشد اما از لحاظ سرعت تعریف چندانی نذاشته باشد و همواره میان انجام فعالیت‌ها هنگ کند و سرعتتان را پایین بیاورد. پس برای ایجاد نظم و هماهنگی برای محاسبه‌ها و سرعت بخشیدن به کارهایتان این نکته را در نظر بگیرید.

 
خصوصیات و کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

• ارائه آموزش‌های اولیه و متنوع

تنها خرید نرم افزار حسابداری بدون دانستن نحوه کار کردن با آن هیچ‌گونه فایده‌ای نخواهد داشت و حتی ممکن است ضررها و زیان‌هایی به فروشگاه شما وارد شود. یادگیری آموزش‌های پایه عملی ضروری می‌باشد. یادگیری این آموزش‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند. در ادامه با سه مورد از این روش‌ها آشنا خواهید شد:

با ارائه آموزش آنلاین، شما در هر زمانی و در هر کجای دنیا که باشید می‌توانید از طریق اینترنت به آموزش آنلاین دسترسی داشته باشید. با این روش نه تنها هیچ کم و کسری در یادگیری ندارید، بلکه حتی از آموزش حضوری هم بهتر آن را فرا می‌گیرید.

ارائه فیلم های آموزشی جزء روش دوم یادگیری است و شما به راحتی می‌توانید با تماشای ویدیوهای آموزشی از قبل ضبط شده به یادگیری کامل نحوه کار با نرم افزار را یاد بگیرید؛ اما توجه داشته باشید که در شرایط شما به دقت و تمرکز بیشتری نیاز دارید، زیرا ممکن است با یک حواس‌پرتی کوچک، بخش مهم فیلم را از دست بدهید؛ و روش آخر ارائه آموزش تصویری و یا کتاب الکترونیکی می‌باشد که نیاز آنچنانی به دقت و تمرکز بالا ندارد. با این حال باید به متن‌های علامت گذاری شده دقت کنید تا توضیحات را بهتر متوجه شوید و مبادا موضوع مهمی را از قلم بیندازید.

• ارائه انواع گزارشات

یک نرم افزار حسابداری مناسب باید از پس تجزیه و تحلیل گزارشات مفید و دقیقی، آن هم به صورت خودکار باشد. ارائه انواع گزارشاتی مثل وضعیت خرید و فروش، سود و زیان فروشگاه به شما امکان ارزیابی و تخمین این اطلاعات را می‌دهند.

• تعیین دسترسی کاربران

این قابلیت یکی دیگر از مهم‌ترین و ضروری‌ترین خصوصیات بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شمار می‌آید. اگر شما بخواهد بخش‌های مهمی از اطلاعاتی مثل گزارشات سود و زیان، خرید و فروش و جمع کل دارایی‌های فروشگاه را محفوظ داشته باشید تا به دست افراد فرصت طلب و سودجو نرسد، حتما نیاز به بررسی کاملی برای این قضیه دارید.

کلام آخر

دیدید که تهیه و برگزیدن نرم افزار حسابداری فروشگاهی که دارای ویژگی‌های خاص فروشگاه شما باشد آنقدرها هم کار آسانی نیست و به تحقیق و بررسی‌هایی نیاز دارد؛ بنابراین سعی کنید که با در نظر گرفتن نکات بیان شده در این مقاله به انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی بپردازید.

منبع:

https://www.hnovin.com/best-store-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 25 یکشنبه 30 آذر 1399 زمان : 12:27 نظرات (0)

یکی از پرکاربردترین ابزارها و سیستم‌هایی که در دنیای امروز با توجه به پیشرفت‌هایی که حاصل شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد، نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان است. در واقع سیستماتیک شدن فرآیندها در سازمان‌ها و شرکت‌ها باعث شده تا کسب وکارها روش های سنتی حساب و کتاب را کنار گذاشته و به سمت سیستماتیک شدن قدم بردارند. اصلی‌ترین دلیل آن را نیز می‌توان زمانبر و هزینه‌بردار بودن، عدم رعایت دقت کافی و همچنین عدم کنترل و بررسی دقیق دانست؛ همانطور که ‌می‌دانید هرگونه اشتباه در امور مالی می‌تواند آینده یک کسب وکار را دستخوش تغییرات گسترده نماید.علاوه بر این موارد، چه ویژگیهای دیگری وجود دارد که باعث شده کسب وکارها شیوه سنتی و قدیمی خود را کنار گذاشته و به سراغ نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی بروند؟ شرکت هوشمند نوین در نظر دارد تا توضیحاتی در این زمینه، خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهد. با ما همراه باشید.

اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان

قبل از اینکه به سراغ ویژگی‌های نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی رایگان برویم، بیایید کمی از اهمیت آن آگاه شوید. همانطور که در جریان هستید، مهم‌ترین بخش هر تجارت، حسابداری است. حتی اگر تمامی محصولاتی را که با درصد سود مشخص به مشتری می‌فروشید و یا اگر تنها یک محصول با قیمتی مشخص در فروشگاه دارید و به صورت نقدی آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهید و هیچگونه مالیات هم پرداخت نمی‌کنید. باز هم برای محاسبه هزینه‌هایی نظیر پرداخت قبض، اجاره، حقوق پرسنل و… به یک نرم افزار حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد. اینجاست که استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان اهمیت پیدا می‌کند.

بسیاری بر این عقیده اند که می‌توانند با استفاده از نرم افزار اکسل و وارد‌کردن بستانکاری، بدهکاری، حساب‌ها و سایر هزینه‌ها نیاز خود را برآورده سازند. اما باید بدانید اکسل تا زمانی می‌توانند نتیجه بخش باشد که میزان فروش و توسعه کسب وکارتان پایین باشد. زمانی که فروش افزایش پیدا می‌کند، ادامه این روند غیرممکن خواهد بود؛زیرا صرف نظر از مشکلات وارد کردن و محاسبه اطلاعات، انجام این کار، زمان زیادی را از شما یا پرسنل‌‌تان خواهد گرفت.

اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان
اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان هوشمند نوین

درصورتی که می‌توانید از این زمان برای انجام کارهای مهم‌تری مانند تبلیغات، سئو، برنامه‌های توسعه و … استفاده نمائید؛ پس بهترین گزینه برای شما استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان می‌باشد. در حال حاضر با توجه به تغییرات و تحولاتی که در جهان رخ داده، شاهد انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی هستیم. اما چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که به سراغ استفاده از آنها برویم؟

اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان

به طور کلی تا زمانی که یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان، مزایایی را با خود به همراه نداشته باشد، افراد به سراغ بهره‌گیری و استفاده از آن نمی‌روند. مهم‌ترین کاری که این نوع از نرم افزارهای حسابداری انجام می‌دهند، ساده‌کردن امور مرتبط با حسابداری است. در واقع حتی آن دسته از افرادی که هیچ تحصیلات و پیش‌زمینه از حسابداری ندارند نیز می‌توانند به راحتی یک فروشگاه کوچک را مدیریت نمایند.

این نرم‌افزارها باعث می‌شوند تا دیگر زمان خود را به وارد‌کردن فاکتورهای فروشگاهی آن هم به صورت دستی اختصاص ندهید. استفاده این کار نه تنها خطاهای انسانی را به حداقل می‌رساند بلکه از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

-حتی از تاخیر بروزرسانی‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آورد

به عبارت ساده‌تر اگر صاحبان فروشگاه ‌ها از یک صندوق مکانیزه فروش و یک سیستم رایانه‌‌ای برخوردار باشند به راحتی می‌توانند از این نرم‌افزار بهره گیرند. اما مسئله اینجاست که این نرم افزارها از چه ویژگی‌هایی برخوردارند که باعث شده روش حسابداری سنتی فراموش شود؟ این ویژگی‌ها عبارتند از:

-ثبت اطلاعات سرعت بالایی پیدا می کند

به طور کلی فروشگاه‌ها حجم زیادی از خریدها؛ اطلاعات و عملیات‌ها را دارا می‌باشند. از همین رو یکی از مهم‌ترین موارد، افزایش سرعت وارد کردن اطلاعات است. نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی کمک می‌کنند تا در ارسال اطلاعات و به ثبت رساندن آنها از سرعت بالا و قابل قبولی برخوردار باشید.

-گزارشات مفید و دقیقی را ارائه می دهد

اصلی‌ترین هدفی که باعث می‌شود یک فروشگاه، شرکت یا یک کسب وکار به سراغ سیستم حسابداری فروشگاهی برود، دریافت گزارشات مالی است. این مسئله ارتباط مستقیمی بر عملکرد و حتی تصمیمات صاحبان مشاغل دارد.

علاوه بر این، گزارشات ارائه شده توسط نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی؛ گزارشات مانده کالا، گردش کالا، گزارشات کالاهای پر فروش، کالاهای کم گردش، کالاهای پر سود و… را شامل می‌شود. حتی می‌توان برای اصناف مرتبط با سوپرمارکت‌ها نیز کالاهای تاریخ مصرف گذشته و گزارشات حسابداری مانده حساب مشتریان و تامین‌کنندگان را نیز به نمایش درآورد.

نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه هوشمند نوین
نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه هوشمند نوین

-از پشتیبانی دقیقی برخوردار است

از جمله مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود کسب وکارها به سراغ نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاهشان بروند، خدمات پشتیبانی و خدمات پس ‌از‌ فروش آن است. به طور کلی در زمان نصب تا آموزش و حتی در حین استفاده از این نرم افزار، نیاز به پشتیبانی احساس می‌شود. زمانی که یک نرم افزار از تیم پشتیبانی متعهد، پاسخگویی به موقع و حتی بروزرسانی مطابق با نیاز کاربران همراه باشد، می‌توان گفت که یک نرم افزار قابل قبول بوده و بهره‌گیری از آن بدون استرس است.

کلام آخر

در این محتوا تا حد امکان در رابطه با نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه، توضیحاتی خدمت شما ارائه داده ایم. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

منبع:

https://www.hnovin.com/features-store-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 25 شنبه 29 آذر 1399 زمان : 13:00 نظرات (0)

خودتان را به عنوان حسابدار یک فروشگاه که به تازگی شروع به کار کرده است، تصور کنید؛ آیا هیچگونه ایده و یا اطلاعاتی از محاسبه‌ها و کارهایی که باید انجام بدهید دارید؟ هنگامی که خرید و فروش کالاها از طرف فروشگاه صورت بگیرد، به ثبت چه نوع مدارک و یا اطلاعاتی نیاز خواهید داشت؟ چگونه به عوامل موثر در ایجاد سود برای فروش کالاها پی خواهید برد؟ به طور کلی در فروشگاه‌هایی که کالایی را خرید و فروش می‌کنند، همیشه نیاز به استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی حس می‌شود.

فعالیت و هدف اصلی فروشگاه‌ها از خرید انواع محصولات و کالاهای تولیدکنندگان و عمده‌فروشان، فروش بیشتر و تحویل به مشتریان است. در ادامه این محتوا ضمن پاسخ به تمامی این سوال‌ها به نحوه حسابداری فروشگاهی می‌پردازیم. با هوشمند نوین همراه باشید.

انواع روش های خرید و فروش کالاها

برای خرید و فروش انواع محصولات و کالاها از روش‌های مختلفی در حسابداری فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. از نمونه توافقاتی که بین خریداران و فروشنده‌ها صورت می‌گیرد:

  • خرید و فروش نقدی

در این نوع معامله‌ها زمان معینی برای پرداخت هزینه در آینده تعیین نمی‌شود. خریدار کل مبلغ را یک جا و نقد پرداخت و فروشنده در همان لحظه کالا را تحویل می‌دهد. استفاده از این روش اکثرا در فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان رایج است. معمولا ثبت معامله‌های نقدی در دفتر روزنامه دریافت‌های نقدی صورت می‌گیرد.

  • خرید و فروش نسیه‌ای

کالا به خریدار تحویل داده می‌شود اما مبلغ در همان لحظه پرداخت نخواهد شد؛ بلکه بعد از توافق هر دو طرف، به خریدار مهلتی تا پرداخت مبلغ داده می‌شود. زمانش که فرا برسد، نحوه پرداخت آن می‌تواند با چک و یا نقدی باشد؛ همچنین ثبت فروش‌های نسیه‌ای نیز به سادگی در نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین انجام می‌گردد.

  • خرید و فروش اقساطی

در این روش، خریدار بخشی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت، می‌پردازد. سپس باقی مانده آن را به شکل دوره‌ای پرداخت می‌کند.

  • خرید و فروش امانی

فروشنده و یا صاحب کالا(آمر)، کالای خود را به فرد دیگری که به آن حق‌العمل کار گفته می‌شود می‌سپارد تا حق‌العمل کار کالاها را به فروش برساند. در نتیجه آمر مبلغی حاصل از فروش آن کالا را به عنوان کارمزد به او می‌دهد. این عملیات نیز به سادگی در سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین قابل دسترسی است که موجب مب شود کار شما ساده‌تر گردد.

انواع روش های خرید و فروش کالاها


انواع روش‌ های خرید و فروش کالاها با نرم افزار هوشمند نوین
انواع روش‌ های خرید و فروش کالاها با نرم افزار هوشمند نوین

در بخش حسابداری هرگونه عملیاتی که برای خرید و فروش کالاها صورت بگیرد، باید سندی هم برای فروشگاه خریدار و هم برای فروشگاه فروشنده به ثبت برسد؛ به همین دلیل است که استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی یک نیاز مهم محسوب می‌شود.

  • حساب فروش کالا

درآمد این نوع فروشگاه‌ها از طریق خریدو فروش کالاها و محصولات به دست می‌آید. پس درواقع حساب فروش نقشی همانند درآمد دارد و افزایش آن بستانکار و کاهش آن بدهکار می‌شود. این حساب‌ها موقتی هستند و در آخر سال مالی به حساب سود و زیان بسته می‌شود.

  • حساب برگشت کالا بعد از فروش

بعد از به فروش رسیدن کالا و اتمام معامله، امکان این که خریدار بخواهد کالاها را به فروشنده برگرداند به دلایل مختلفی وجود دارد. در برخی موارد کالای ارسال شده با آن چه که در فاکتور خرید ثبت شده است یکی نیست و یا آسیب دیده و مشکلی دارد، حتی ممکن است فروشنده به اشتباه تعدادی بیشتر از خواست خریدار فرستاده باشد. اگر کالایی بعد از فروخته شدن برگشت بخورد، به جای بدهکار کردن حساب فروش، حساب سرگشت از فروش بدهکار می‌شود. این حساب دقیقا برعکس حساب فروش کار می‌کند و باعث کاهش فروش می‌شود.

  • حساب تخفیفات به صورت نقدی

اینگونه تخفیف‌ها توسط فروشنده به خریدار داده می‌شوند که در دفاتر فروشگاه فروشنده در نرم افزار حسابداری فروشگاهی آن، به عنوان تخفیفات نقدی فروش، به ثبت می‌رسد. این حساب در نحوه حسابداری فروشگاهی همانند حساب برگشت از فروش مانده عادی آن بدهکار می‌شود.

  • هزینه حمل کالای خریداری شده

کالای خریداری شده در فروشگاه به خریدار تحویل داده می‌شود. پس هزینه حمل آن را خود خریدار باید پرداخت کند.

  • هزینه حمل کالای به فروش رسیده

در بعضی از شرایط فروشنده هزینه ارسال کالا به فروشگاه خریدار را پرداخت می‌کند. آن هم به این دلیل که هزینه حمل آن کالا از قبل با مبلغ تمام شده، جمع و محاسبه شده است. این در صورتی است که خریدار هزینه حمل را جدا از مبلغ تمام شده پرداخت کرده است که یعنی هزینه حمل دو بار پرداخت شده است در نتیجه فروشنده خود باید هزینه اضافی که برای حمل کالا دریافت کرده است را برگرداند.

کلام آخر

در این محتوا تا حد امکان در مورد نحوه و چگونگی برخی محاسبات در نرم افزار حسابداری فروشگاهی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. این که چگونه باید به ثبت مدارک و سند‌ها بپردازید و از راه و روش انواع حساب های مالی فروشگاه باخبر باشید. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به قسمت مشاهده دموی رایگان نرم افزار حسابداری هوشمند نوین مراجعه کنید و یا در قسمت تمام با ما اطلاعات خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. در نهایت از توجه شما سپاسگزاریم.

منبع:

https://www.hnovin.com/how-store-accounting/

 
مریم احمدی بازدید : 41 پنجشنبه 27 آذر 1399 زمان : 11:42 نظرات (0)

اغلب حسابداران هنگام کار کردن با نرم افزار‌های پیچیده به مشکلاتی بر می‌خورند که مطمئنا خسته کننده است. حتی کاربرانی هستند که از کار با این قبیل نرم افزار‌های پیچیده منصرف می‌شوند. صاحبان فروشگاه‌های کوچک و بزرگ جهت خرید‌های جزئی و کوچک و یا خرید‌های کلی و یک‌جا، به نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده‌ نیاز دارند.

با استفاده از این نرم افزارها قادر به محاسبه هزینه‌های اصلی، ارزش افزوده، تخفیفات، تعداد کالای خریداری شده و یا پرداخت سایر هزینه‌ها خواهد شد؛ زیرا، صدور صورتحساب و فاکتور فروش واجب است.

شرکت هوشمند نوین با ارائه نرم افزارهایی با محیطی ساده و کاربردی، به شما این امکان را می‌دهد تا کسب و کار فروشگاهی‌تان را به نحوه کامل و بهتری مدیریت کنید. برای مثال باعث می‌شود تا برای ارائه گزارش‌های دقیق و لحظه به لحظه از اسناد ثبت شده، کالاها، مشتریان و کارمندان مدت زمان کمتری صرف شود.

اگر می‌خواهید بدانید این نرم افزارها در چه مواردی کارایی بهتری از خود بروز می‌دهد، توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. نکاتی را خدمت شما شرح خواهیم داد.

استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده جهت مدیریت فروش بهتر

امروزه در تمامی کسب و کارهای فروشگاهی از نرم افزار حسابداری استفاده می‌شود. استفاده از این نرم افزار با اهدافی مانند مدیریت فروش بهتر و همچنین ساده‌تر و دقیق‌تر شدن فرایند انجام کارها و سرعت بخشیدن به آن، صورت می‌گیرد. برای رسیدن به اهداف می‌بایستی در انتخاب سیستم مناسب فروشگاهتان دقت کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد و از آن بهره ببرید.

مزایای استفاده از نرم افزار ساده حسابداری فروشگاهی

شما به طور کلی می‌توانید با استفاده از سیستم حسابداری فروشگاهی ساده، به بهبود وضعیت فروش فروشگاه و انجام روند حسابداری به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر کمک بزرگی کنید. از نمونه امکانات و مزایایی که این نرم افزار در اختیار حسابداران قرارمی‌دهد:

• انجام سریع‌تر محاسبات

اگر می‌خواهید پروسه محاسبه هزینه‌ها با سرعت بیشتری انجام گیرد، قطعا چاره راه شما نرم افزار حسابداری است. استفاده از این روش باعث شده تا به مشتریان بیشتری در لحظه رسیدگی شود. در نتیجه این مزیت با کاهش زمان خواسته شده از شما باعث صرفه جویی و حتی سود فروشگاه می‌شود.

• انجام دقیق‌تر محاسبات

کار با این نرم افزار میزان دقت را بسیار بالا برده و احتمال ایجاد اشتباه و خطا را در صورت درست وارد کردن اطلاعات، به صفر درصد می‌رساند؛ حتی دیگر نیاز به بررسی مجدد آنها نخواهید داشت. از این رو نه تنها در سرعت، بلکه در دقت محاسبه هم پیشرفت خواهید کرد.

مزایای استفاده از نرم افزار ساده حسابداری فروشگاهی هوشمندنوین

• به‌روزرسانی اطلاعات

یکی‌دیگر از قابلیت‌های سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین آن است که به طور خودکار و از پیش برنامه ریزی شده، اطلاعات و سوابق حسابداری شما را به‌روزرسانی می‌کند؛ بنابراین باقی‌مانده حساب‌ها، برای مثال حساب مشتری‌ها خودکار به‌روزرسانی می‌شوند.

• قابلیت رد ‌و بدل کردن ارز‌های مختلف

اکثر سیستم‌های حسابداری فروشگاهی به حسابداران این امکان را می‌دهند تا به سادگی کالاهای موجود در فروشگاه را با ارز‌های مختلف در بازار محاسبه کنند.

• شمارش کالا توسط بارکد خوان

ارتباط بین نرم افزار حسابداری با دستگاه بارکد‌خوان باعث شده تا در فرایند صدور فاکتور برای جست‌وجوی کالا سرعت ایجاد شود و همچنین شمارش تعداد کالای مشابه به هم نیز، آسان‌تر گردد.

کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده
کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

یک نرم افزار حسابداری مناسب، باید توانایی انجام تمامی امور حسابداری مانند کالا و موجودی انبار، نوع بانک و چک، تولید و امانی، اشخاص و … را با در نظر گرفتن اصول حسابداری و مطابق قوانین مالیاتی برای کاربران به صورت مکانیزه انجام دهد و گزارشات مورد نیاز آن‌ها را به صورت دقیق و کاملی ارائه دهد.

از نمونه کاربردهای یک برنامه حسابداری فروشگاهی مناسب که در جهت بهبود مدیریت فروش، به صاحبان فروشگاه کمک می‌کند:

• وارد کردن و چاپ همزمان اطلاعات فاکتور بر روی کاغذ

• به‌روزرسانی خودکار و از پیش برنامه ریزی شده حساب مشتریان در دفاتر مختلف حسابداری

• به‌روزرسانی خودکار و از پیش برنامه ریزی شده حساب‌های معین، تفضیلی و کل

• مدیریت و بررسی چک‌های پرداختنی و دریافتنی مشتریان

• گزارش حساب سود و زیان صورت وضعیت مالی

• ارائه گزارشات تجزیه و تحلیل میزان فروش در بازه‌های زمانی مختلف

• محاسبه ارزش افزوده، عوارض و تخفیفات برای مشتریان و یا کالاهای خاص

• صدور انواع فاکتورها به مشتریان مختلف

• قابلیت ارئه گزارشات مورد نیاز دارایی و مالیات به صورت مکانیزه

• بررسی فروش و کارکرد کالاهای خاص

• بررسی موجودی انبار و کالاها

• انجام امور حسابداری و ثبت اسناد و اطلاعات به صورت مکانیزه

 

کلام آخر

در این مطلب، ما در تیم محتوای هوشمند نوین تا حد امکان در مورد کارایی نرم افزار حسابداری فروشگاهی و مورد استفاده بودن آن در روند کارها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه داده نمودیم. با این وجود، برای بهبود وضعیت فروش فروشگاه با انتخاب نرم افزار حسابداری ساده مناسب می‌توانید بهترین استفاده از آن را ببرید. اگر سوالی ذهنتان را در این زمینه به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به بخش مشاهده دمو رایگان نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین و یا قسمت تماس باما مراجعه نمائید. کارشناسان ما اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع:

https://www.hnovin.com/need-store-accounting-software/

 
مریم احمدی بازدید : 29 سه شنبه 25 آذر 1399 زمان : 17:02 نظرات (0)

در دنیای امروزی اطلاعاتی مانند اطلاعات مالی، جزء منابع پرقدرت هر فروشگاهی به شمار می‌آید. با وجود رقابت‌های سنگینی که میان فروشگاه‌ها شکل گرفته است، قابلیت محاسبه و تعیین این اطلاعات و تخمین سود و زیان نقش مهمی دارند. در این میان، نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده با ثبت، دسته بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز می‌تواند به صورت دقیق و سریع به محاسبه و برآورد سود و زیان فروشگاه‌ها بپردازد. در نتیجه صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند رتبه و عملکرد فروشگاه خود را در بازار‌های مختلف ارزیابی کنند. یک نرم افزار حسابداری خوب، نرم افزاری است که بتواند به بهترین نحو ممکن نیاز‌های شما را جهت مدیریت فروش بهتر برطرف کند. مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که یک نرم افزار حسابداری نمی‌تواند به تنهایی به انجام کلیه فعالیت‌ها بپردازد. تیم محتوای شرکت هوشمند نوین در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون این موضوع خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

اگر به دنبال خرید یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده مناسب برای فرروشگاهتان می‌باشید، باید آگاه باشید که نرم افزارهای حسابداری جهت برطرف نیازهای خاصی تولید می‌شوند و هرکدام کاربردهای خود را دارند. برخی از نرم افزارها برای حسابداری پایه هستند. به این معنا؛ کارهای معمولی و اولیه را مدیریت و بررسی می‌کنند. برای مثال مدیریت حساب‌های بانکی، بررسی ضمانت نامه‌های بانکی برای پروژه‌های مختلف، مدیریت و بررسی چک‌های پرداختنی و دریافتنی و ثبت اسناد و اطلاعات همگی هسته یک سیستم حسابداری را تشکیل می‌دهند. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های حسابداری مدیریت و صدور فاکتور و صورتحساب است. چه فروشگاه‌های بزرگ و چه فروشگاه‌های خرده فروشی، همه به این نوع نرم افزار نیاز دارند. نرم افزار مدیریت و صدور فاکتور با بررسی و محاسبه هزینه پرداخت مشتریان، سبب کاهش به وجود آمدن خطاهای انسانی و افزایش سرعت در روند کار می‌شود.

سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین
سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

سیستم حسابداری فروشگاهی نوعی دیگر از نرم افزارهای حسابداری به شمار می‌آیند که نباید کاربردهای آن را دست کم گرفت. این نرم افزار با پیش‌بینی و بررسی هزینه‌های آینده فروشگاه باعث می‌شوند تا شما با انتخاب تصمیم بهتری به افزایش سود و فروش فروشگاه کمک کنید. این سیستم در کسب‌وکارهایی که پیش‌بینی‌های مختلف را با بودجه‌ جهت تصمیم‌گیری بهتر برای آینده ترکیب می‌کند، به کار می‌آید. بخش دیگری از نرم‌افزارهای حسابداری هستند که به بررسی دارایی ثابت فروشگاه می‌پردازند. این سیستم حسابداری، دارایی و اطلاعات مالی ثابت فروشگاه را بررسی می‌کنند و گزارشاتی را ارائه می‌دهند. این نوع نرم افزار خود به تنهایی موجب دسته‌بندی تمامی اطلاعات به‌طور کامل در کمترین زمان می‌شوند. نوع دیگری از نرم‌افزارهای حسابداری وجود دارد که درواقع، فیش حقوقی را صادر می‌کند. این نرم‌افزار که جزء رایجترین‌ نرم‌افزارهای حسابداری بوده، حقوق و دستمزد کارمندان را مدیریت می‌کند و به محاسبه ارزش افزوده، عوارض، تخفیفات برای کالاهای خاص و حق بیمه پرسنل می‌پردازد.

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی

  • وارد کردن اطلاعات

ورود اطلاعات فروشگاه به نرم افزار به سادگی و در مدت زمان کمی امکان پذیر است و دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات نیست؛ زیرا با یک بار وارد کردنشان در نرم افزار، تمامی اطلاعات ثبت می‌شوند و محاسبات مختلف بر روی آن انجام می‌شود.

  • ثبت دقیق اطلاعات

همان‌طور که باید بدانید کسب و کارهای بزرگ و کوچک فروشگاهی نیاز به نگه داشتن اطلاعات دقیقی از سوابق گردش مالی دارند. نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی ساده به راحتی این اطلاعات مهم را ثبت و محفوظ نگه می‌دارند.

  • ارائه و تحلیل خودکار گزارشات

نرم افزار‌های حسابداری اطلاعات مهمی را چون سود و زیان فروشگاه، وضعیت فروش، میزان موجودی اجناس و… را ثبت و مشاهده کرد. بنابراین این نرم افزارها با تهیه و ارائه گزارشات به صورت خودکار به عملکرد فروشگاه کمک می‌کنند.

  • افزایش دقت و کاهش خطا

شما جهت استفاده و وارد کردن اطلاعات درست در این‌گونه نرم افزارها می‌توانید از بروز اشتباهات جلوگیری کنید. هرچند که تصحیح اشتباه به وجود آمده در این نرم افزارها راحت است.

  • صرفه جویی در زمان

این سیستم‌ها با انجام فعالیت‌های مالی فروشگاه در مدت زمان کمی باعث جلو افتادن امور حسابداری و صرفه جویی در زمان می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

نکات مهمی که باید در رابطه با انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاهتان را بدانید:

  • اهمیت بزرگ و یا کوچک بودن فروشگاه
  • دانستن چگونگی استفاده از سیستم حسابداری پیش از خرید
  • قابلیت اتصال برنامه حسابداری به نرم افزار و سخت افزارهای مختلف دیگر
  • قابلیت چند کاربره بودن و اجرا شدن در پلتفرم‌های مختلف
  • قابلیت به‌روزرسانی خودکار و سفارش سازی
  • داشتن امنیت بالا و غیر قابل هک بودن
  • مطمئن بودن از خدمات پشتیبانی و آموزش رایگان نرم افزار
  • گرفتن مشاوره از خدمات پشتیبانی نرم افزار جهت انتخاب نرم افزار مناسب

کلام آخر

امروزه بهره‌وری از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی ساده برای کسب و کار فروشگاهی رواج یافته است. استفاده از این نرم افزارها برای امور حسابداری مختلف در هر زمانی با سرعت و دقت بالا امکان پذیر می‌باشد و سبب مدیریت فروش بهتر فروشگاه‌ها می‌شوند.

منبع:

https://www.hnovin.com/simple-store-accounting-software/

 
مریم احمدی بازدید : 24 دوشنبه 24 آذر 1399 زمان : 17:18 نظرات (0)

حسابداری یکی از مهم‌ترین اصول هر کسب وکاری است که هر چقدر کاری گسترش پیدا کند و یا فروش محصولات بالا بروند، محاسبه اطلاعات و هزینه‌ها سخت‌تر می‌شوند و زمان خیلی بیشتری را از ما می‌گیرند. اما امروزه برای حسابداری فروشگاه اینترنتی، از نرم‌افزارهای مخصوص معرفی شده به دنیا استفاده می‌شود که به کارها دقت، نظم و سرعت بیشتری می‌بخشد.

پس اگر شما هم در محاسبه اطلاعات فروشگاه خود از جمله سود و ضرر، موجودی، بدهکاری، هزینه اجاره و حقوق کارمندان و کلی هزینه‌های دیگر به مشکل برخورده‌اید، نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین راه‌حل مشکلاتتان خواهد بود.

اما برای استفاده از نرم‌افزار حسابداری در فروشگاه‌های اینترنتی باید به چه نکاتی اهمیت دهیم؟ آشنایی با چه مواردی کمک می‌کند تا نتیجه مطلوب‌تری را دریافت کنیم؟ در ادامه با تیم هوشمند نوین همراه باشید تا توصیه‌هایی را خدمت شما ارائه دهیم.

نکاتی که قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید بدانید!

همان‌طور که گفته شد آگاهی از چگونگی استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند تا حسابرسی امور در مدت زمان کمتر و با دقت بالاتری انجام شود. اما چه نکاتی باید رعایت شود؟

نرم افزار مناسب فروشگاه‌تان را انتخاب کنید!

توصیه می‌شود برای خرید نرم‌افزار حسابداری مناسب کسب‌وکارتان از ویژگی‌های لازم نرم افزار مد نظرتان مطمئن باشید تا با توجه به آن ویژگی‌ها اقدامات لازم برای خرید را آغاز کنید. زیرا این امکان وجود دارد که فروشگاه‌ شما تنها به یک سری از محاسبات ساده نیاز داشته باشد. یا هزینه زیادی را نداشته باشد و یا برعکس. شاید نیاز باشد یک نرم‌افزار کامل با هزینه بیشتری خریداری کنید.

پس با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و هزینه مناسب برای فروشگاه اینترنتی‌تان نرم‌افزار مورد نیازتان را انتخاب کنید. اما اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید، می‌توانید با گرفتن مشاوره تخصصی از طریق خدمات پشتیبانی، نرم افزار مناسب را انتخاب و از ضررهای مالی جلوگیری کنید. در این راستا کارشناسان ما میتوانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

استفاده از نرم افزار را به خوبی بلد باشید!

فردی که این نرم‌افزار را مدیریت می‌کند باید با فضای آن آشنا و کار با آن را به خوبی بلد باشد تا بداند چگونه اطلاعات را وارد کند؛ زیرا در اختیار داشتن سیستم حسابداری به تنهایی با کسی که از کار با آن چیزی سر در نمی‌آورد و نمی‌داند چگونه اطلاعات را وارد نرم افزار کند و یا به چه روشی از آن اطلاعات استفاده کند، به هیچ وجه کارساز نیست.

از داشتن خدمات پس از فروش آن نرم افزار مطمئن شوید!

احتمالا با خود فکر کرده‌اید که اگر برای کار با نرم‌افزار به خوبی آموزش دیده باشید دیگر مشکلی سر راهتان نیست و می‌توانید به همه چیز رسیدگی کنید. اما باید بدانید حتی با وجود آموزش‌های کافی باز هم ممکن است هنگام نصب نرم افزار و یا هنگام کار با آن به اشکالات ریزی برخورد کنید. ایجاست که نیاز به بررسی دوباره و ایجاد تغییرات احساس خواهد شد. در نتیجه وجود خدمات پشتیبانی این نرم‌افزارها برای راهنمایی و پاسخ به مشتریان ضروری است.

نکاتی که بعد از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید بدانید!

نکات لازم قبل از خرید نرم‌افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی را خدمت شما شرح دادیم. شاید با خود فکر کنید که همه چیز تمام شده و حال می‌توانید از آنها استفاده کنید. باید بگوییم سخت در اشتباهید! پس از خرید نیز نکاتی وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه شوید.

با استفاده از این نرم افزار حسابداری سرعت کارتان را چند برابر می‌کنید.

کسی که کار با این نرم‌افزارها را بلد باشد و آموزش‌های کامل را دیده باشد، به خوبی به سرعت وارد و ثبت کردن اطلاعات آن پی ‌برد. همچنین سرعت ثبت این نرم‌افزارها در مقایسه با ثبت اطلاعات در نرم‌افزار اکسل و یا ثبت به روش دستی خیلی بیشتر است و کارهای شما را جلو می‌اندازد. شاید برایتان سوال شود که این نرم‌افزار چگونه سرعت کار را افزایش می‌دهد و یا این که به چه دلیلی سرعت عمل نرم‌افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی در مقایسه با نرم افزار اکسل بیشتر است؟

جواب سوال شما این است؛ نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانند بعضی از کارها را به صورت خودکار و از قبل برنامه‌ریزی انجام دهند. همان‌طور که فهمیدید به طور کلی شما تنها با وارد کردن اطلاعات در این نرم‌افزارها بخش‌هایی از محاسبه‌ها و گزارشات مالی فروشگاه را به صورت خودکار دریافت می‌کنید.

با استفاده از این نرم افزار حسابداری کارهایتان را دقیق‌تر انجام می‌دهید.

کار با این نوع نرم افزار دقت محاسبه را بالا می‌برند و شما دیگر نیازی به بررسی دوباره آن‌ها ندارید. اما فقط در صورتی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید. هرچند که درست کردن اشتباهات در این نرم‌افزار خیلی آسان و ساده‌تر است. با این حساب نرم‌افزارهای حسابداری نه تنها سرعت، بلکه دقت کارکردن را نیز بالا می‌برند.

سخن آخر
در این محتوا سعی داشتیم تا نکات مهم استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی هوشمندنوین را به طور کامل شرح دهیم. برای استفاده از این نوع نرم ‌افزارها در ابتدا باید از انتخاب نرم ‌افزار مورد نیاز فروشگاه خود با خدمات پشتیبانی مناسب مطمئن باشید تا به اشتباه هزینه اضافی را صرف خرید آن نکنید و برای سوال و یا مشکلات ایجاد شده از آن‌ها راهنمایی‌‍‌های لازم را دریافت کنید. با سپردن محاسبه‌ها و اطلاعات فروشگاه اینترنتی‌تان به این نرم افزار می‌توانید به روند کارکردن خود سرعت و دقت بدهید تا هم کار برای شما راحت‌تر شود و هم مشتریان‌ از شما راضی باشند.

منبع:

https://www.hnovin.com/online-store-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 27 شنبه 22 آذر 1399 زمان : 12:14 نظرات (0)

با اطمینان می توان گفت حسابداری از جمله مهمترین اصول هر کسب‌و‌کار است. هر برندی برای پیشرفت و برای گسترش فروش و درآمد خود باید به محاسبه اطلاعات و هزینه‌ها بپردازد.

مسلما هرچه فروش افزایش پیدا کند، بررسی تمامی اطلاعات و هزینه‌ها به‌صورت دستی امکان‌پذیر نخواهد بود و البته زمان بیشتری به خود اختصاص میدهد. از همین رو شرکت هوشمند نوین، بهره‌گیری از نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین را به‌عنوان بهترین راهکار پیشنهاد می دهد. این نرم‌افزار باعث می شود کارها با دقت، نظم و سرعت بیشتری پیش برود.

پس اگر شما هم در محاسبه اطلاعات فروشگاه خود از جمله سود و ضرر، موجودی، بدهکاری، هزینه اجاره و حقوق کارمندان و بسیاری هزینه‌های دیگر به مشکل برخورده‌اید، این نرم‌افزار‌ها راه‌ حل مشکلاتتان خواهد بود.

اما آیا فکر کرده اید برای بهره گیری از این نرم‌افزار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ آیا بهره گیری از آن با نتایج مطلوب همراه است؟ در ادامه در نظر داریم توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین

این مسئله بر هیچکس پوشیده نیست؛ تا زمانی‌که یک محصول یا خدمت، ویژگی مثبت و فوایدی برای افراد یا کسب و کارها به همراه نداشته باشد، افراد به سراغ بهره‌گیری از آن نمی روند. این مسئله در رابطه با نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین نیز صدق می کند. پس لازم است با ویژگی‌های آن آشنا شوید. این آشنایی و آگاهی کمک میکند تا کارها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و نتیجه به‌ مراتب بهتری را دریافت کنید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

-گزارش‌های تحلیلی و کاربردی ارائه میدهد

در دنیای پیشرفته امروزی، هیچ چیز را نمی توانید مهمترین ابزار برای رشد یک کسب‌و‌کار پیدا کنید. مدیران در تلاش‌اند تا با به‌کارگیری و تحلیل اطلاعات، تصمیم‌ گیری های خود را به بهترین شکل ممکن افزایش داده و دقیق‌تر و البته آگاهانه تر تصمیمات خود را اتخاذ کنند. براساس تحقیقات صورت‌گرفته، چیزی حدود ۷۰ درصد کسب و کارها در سال‌های اولیه راه‌اندازی کسب‌و‌کار خود به دلیل عدم در اختیار داشتن اطلاعات کافی در راستای حوزه کاریشان و همچنین عدم تحلیل صحیح داده و دستورالعمل‌های آن‌ها، دچار ورشکستگی شده‌اند و حتی کار خود را از دست داده‌اند.

از طرف دیگر، تمامی سازمان ها نیاز دارند تا گزارش‌ها قانونی خود اعم از گزارش‌ها خرید و فروش فصلی یا مالیات بر ارزش افزوده و همچنین اظهارنامه مالیاتی شان را به مراجع ذی‌نفع ارائه دهند. از همین رو نیاز است تا محاسبات سود و زیان آن‌ها به‌صورت دقیق و جز به جز محاسبه شود. مسلما انجام این کار به زمان بسیار زیادی نیاز دارد. پس به‌کارگیری نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین کاربردی و مناسب شما را قادر می سازد در مدت‌ زمانی کاملا مناسب، گزارش‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید و در راستای رشد سازمانی‌تان قدم هایی بلند بردارید. این ویژگی مثبت باعث شده تا کسب و کارهای زیادی به سراغ بهره گیری از این نرم‌افزارها بروند.

-اطلاعات مالی از امنیت بالایی برخوردار است

همان‌طور که گفته شد، داده ها و اطلاعات بخش مالی از جمله مهم ترین و حساس ترین اطلاعات یک سازمان به حساب می آیند. کوچک ترین اشتباه در آن یا عدم ثبت اطلاعات مالی یا دسترسی آسان آن برای افراد متفرقه می تواند آسیب‌های بسیار جدی را برای کسب و کارها به همراه آورد. اینجا است که نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین تهیه‌شده توسط برند هوشمند نوین وارد عمل می شود. شاید این نرم‌افزار همانند سایر ارائه‌دهندگان خدمات که اطلاعات شخصی را ذخیره میکنند عمل کند؛ اما در حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات عملکرد بسیار خوبی دارد. با توجه به اینکه این مسئله بخشی از اولویت‌های بخش حسابداری به حساب می آید، نرم‌افزار تهیه‌شده توسط هوشمند نوین بسیار کاربردی است.

همواره این مسئله را مورد توجه قرار دهید. اینکه امنیت اطلاعات از موارد قابل ‌توجه در تهیه‌ی اینگونه نرم‌افزارها است و باید حساسیت زیادی نسبت به آن داشت.

-از یکپارچگی قابل توجهی برخوردار است

اگر به‌عنوان حسابدار مشغول به کار هستید یا به‌تازگی از این رشته فارغ‌التحصیل شده اید. مطمئنا می دانید ثبت اسناد مالی در حسابداری به‌تنهایی برای یک سازمان نمی تواند کافی و مناسب باشد. سازمان ها با توجه به حوزه‌های کاری متفاوتی که دارند و با توجه به فعالیت‌های مختلف، به‌طور دائم باید عملیات‌های چک را کنترل نمایند. حساب‌های بانکی، انبارداری، مدیریت فروش، خرید از تأمین‌کنندگان، محاسبه دستمزد کارمندان و... را کنترل کنند. تمامی این اطلاعات در نهایت می تواند به موجودی‌های مالی در یک سازمان تبدیل شود.

سیستم‌ حسابداری هوشمند با توجه به یکپارچگی کاملی که در اختیار دارند به کسب و کارها کمک می کند تا اطلاعات خود را به شیوهای کاملا منسجم به ثبت برسانند و در نتیجه، از ایجاد دوباره‌‌کاری جلوگیری کنند و اطلاعات را به‌ شکلی کاملا سازمان‌‌یافته‌ تحویل ‌دهند.

-با کسب و کارها سازگارپذیر است

هر کسب‌ و‌کار با توجه به حوزه‌‌های فعالیت خود، از جمله بازرگانی، شرکتی، استارتاپی، خدماتی و... نیازمند راه‌‌حل‌‌ها و دستورالعمل‌‌هایی، ویژه‌‌ی آن کسب‌ و کار است. نرم‌ افزارهای حسابداری هم از این قاعده مستثنا نیستند. به‌عنوان مثال، یک شرکت فعال در حوزه‌ی مالی یا بین‌المللی نیازمند نرم‌‌افزاری است که بتواند موضوعات جاری این حوزه مانند قیمت ارزها، نرخ تبادلات بین‌المللی و حتی محاسبات vat در کشورهای خارجی و حتی ایران را به ‌لحاظ مالی مدیریت کند.

یکپارچگی نرم افزار حسابداری هوشمندنوین

-گسترش‌پذیر است

محال است کسب و کاری را راه‌اندازی کرده باشید و به ‌دنبال پیشرفت در آن نباشید. رشد یک شرکت یا سازمان نه‌تنها با افزایش تعداد کارمندان همراه است، بلکه افزایش گردش حساب و صورت‌های مالی و البته میزان خرید و فروش را با خود به همراه دارد. حال ممکن است یک سازمان دارای چهار پرسنل باشد و با یک سیستم حسابداری بتواند فعالیت‌های مالی خود را مدیریت کند. اما مطمئنا این تراکنش‌ها به مرور زمان افزایش پیدا خواهند کرد.

پس سازمان شما باید ماژول‌های دیگر از جمله دریافت، پرداخت و... را به نرم‌افزار ساده اضافه کند. نرم‌افزار حسابداری نوین، تهیه‌شده توسط تیم هوشمند نوین می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

درواقع این نرم‌افزار به شما یادآور می شود در طی چند سال گذشته همواره در حال پیشرفت بوده‌اید، همواره تلاش کرده‌اید تا به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهید و به تبع آن، فروش و درآمدتان را افزایش داده‌اید. در این مرحله باید توجه کنید نرم‌ افزاری که انتخاب می‌کنید صرفا پاسخگوی نیازهای فعلی کسب‌ وکار نباشد و در آینده‌ بتوانید این نرم‌ افزار را رشد کسب‌و‌کار، کنار گذاشته می‌شود.

در چنین وضعیتی، هزینه‌‌‌ درخور توجهی بابت خرید و آموزش نرم‌ افزار جدید باید تخصیص یابد. پس باید تولیدکننده‌‌ نرم‌ افزاری را انتخاب کرد که با سبد محصولی مناسب، پاسخگوی سازمان شما در گذر زمان باشد و حسابداران با گسترش کسب ‌و کار نگرانی تغییر نرم‌ افزار نداشته باشند.

-دارای ویژگی‌های ساده و جذاب است

حسابداری را باید فعالیتی متمرکز بدانید. فعالیتی که به‌طور مستقیم با آمار و ارقام در ارتباط بدانید. فعالیتی خشک که دائما با انواع نمودارها، چارت‌ها و جداول مختلف سروکار دارد و همین مسئله زمان و انرژی زیادی را از افراد می گیرد. هر چند که این نمودارها و آمار کمک می کند تا جذابیت بصری و گرافیکی بهتر و تحلیلاتی دقیق تری را به مدیران و صاحبان سرمایه نشان دهید. علاوه بر این موارد، نرم‌افزار دورکاری به‌عنوان بخشی از نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین شناخته میشود که کمک می کند افراد در چنین شرایط سخت، و درست زمانی‌که ویروس کرونا تمامی کسب و کارها را تحت تأثیر قرار داده و قرنطینه، این شرایط را دشوارتر کرده، به‌راحتی به انجام کارهایشان بپردازند.

گرافیکهای هر چند ساده در نرم‌افزارهای حسابداری باعث میشود، رابط کاربری آن برای مخاطبان جذاب شده و آن‌ها را از محیط کسل حسابداری، خسته نکند. متخصصان میتوانند گزارش‌های خود را در قالب تصویری مناسب به‌صورت نمودار و چارت فراهم آورند تا از این طریق درک شفاف‌تری از وضعیت مالی شرکت را به آن‌ها ارائه دهند. چه بسا که این نرم‌افزارها با فراهم آوردن چنین شرایطی، میان حسابداران و مدیران عالی روابط بهتری را به وجود میآورد.

نرم ‌افزار دورکاری
 هوشمندنوین
نرم ‌افزار دورکاری هوشمندنوین

-نرم‌افزار حسابداری دورکاری

این روزها با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل به‌صورت دورکاری به انجام کارهایشان می پردازند. پس استفاده از نرم‌افزار حسابداری دورکاری خیلی دور از ذهن نیست. نرم‌افزارهای حسابداری تحت ویندوز یا تحت وب به گونه‌ای هستند که به‌راحتی می‌توان در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. علت آن نیز امکانات و قابلیت‌های بسیار بالای آن می باشد. با کمک سیستم حسابداری هوشمند نوین شما این توانایی را دارید تا در منزل و به‌صورت دورکاری، به وضعیت مالی شرکت خود سر و سامان دهید.

این نرم‌افزار درواقع هیچ محدودیتی را در راستای دسترسی کاربران پیش روی آن‌ها قرار نمی‌دهد. در این شرایط نابسمان اقتصادی، دیگر نیازی به تهیه نسخه‌های متعدد نرم‌افزار نیست. شما می توانید به‌صورت هم‌زمان از تمام شعبات و انبارهای شرکت یا فروشگاه از یک نرم‌افزار حسابداری استفاده کنید.

همچنین به‌راحتی در سایر سیستم‌عامل‌ها همون اندروید و IOS و حتی از طریق مرورگر قابل اجرا می باشد. مدیریت بهتری را در اختیار کارفرماها قرار می دهد و البته می‌تواند راندمان کاری را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد. برای اینکه بتوانید از این نرم‌افزار استفاده کنید، توصیه می کنیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان هوشمند نوین می‌توانند اطلاعات دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

کمپین حسابدارِ بیست و پیشنهاد هوشمند نوین برای روز حسابدار

همان‌طور که می‌دانید، پانزدهم آذر در ایران به نام روز حسابدار شناخته می شود. این گردهمایی از سال ۱۳۸۶ بنا شده و همچنان ادامه دارد. درواقع پس از ۳۰ سال فعالیت فدراسیون بین‌المللی حسابداری، این سازمان در سال ۲۰۰۷ درنظر گرفت تا از تاریخ ۲ تا ۸ دسامبر را به‌عنوان هفته جهانی حسابداری معرفی کند. حال برند هوشمند نوین در نظر دارد نرم‌افزارهای حسابداری خود را در گردهمایی روز حسابدار در کمپینی تحت عنوان کمپین حسابدار 20 به مخاطبان و کاربران معرفی کند. هوشمند نوین قصد دارد تا در این کمپین بسیاری از مواردی که ذهن شما را در خصوص نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین به خود مشغول کرده برطرف سازد. پیشنهاد می‌کنیم تا شما با شرکت در مسابقه حسابدار بیست و با عضو شدن در شبکه‌های اجتماعی هوشمندنوین، جز برندگان خوش شانس کمپین ما باشید. در صورتی که سؤالی درباره کمپین و نحوه مسابقه دارید به وب‌سایت هوشمند نوین مراجعه کنید.

کلام آخر

به‌طور کلی حسابداری مالی موضوعی کاملا پیچیده و وقت‌گیر است؛ اما اگر بتوانید یک ابزار حسابداری کارآمد و حساب‌شده را که داده‌ها و ورودی شما را در کسری از ثانیه به خروجی تبدیل کند و تحویل دهد، مطمئنا گامی بزرگ برای پیشرفت برداشته‌اید. نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین که توسط برند هوشمند نوین به دنیا معرفی شده است، از کوچک‌ترین جزئیات گرفته تا بزرگ‌ترین آن‌ها را ردیابی می‌کند و در یک نمای کلی در معرض نمایش قرار می دهد. با توجه به این مسئله که نمی‌توان به تمامی نرم‌افزارهای موجود در بازار اعتماد کرد، نرم‌افزار حسابداری هوشمند شرکت هوشمند نوین با سابقه درخشان و تجربه بی‌نظیر خود توانسته این مشکل را به‌راحتی برطرف کند. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم به بخش تماس با ما یا در قسمت منو به مشاهده دموی رایگان وب‌سایت هوشمند نوین مراجعه کنید.

منبع:

https://www.zoomit.ir/pr/365599-hnovin-smart-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 31 سه شنبه 18 آذر 1399 زمان : 13:01 نظرات (0)

نرم افزار حسابداری میوه و تره بار، جز یکی از پرفروش‌ترین نرم افزارهای شرکت هوشمند نوین است و همه ساله کاربران بسیاری مدیریت مالی کسب وکارشان را به این سیستم می‌سپارند. میادین میوه و تره بار یکی از شبکه‌های گسترده توزیع محصولات کشاورزی هستند که با هدف تنظیم و عرضه محصولات کشاورزی به بازار و ایجاد دسترسی سریع‌تر و ارزان شهروندان به میوه و تره بار در کشور شکل گرفته است.

کاربردهای نرم افزار حسابداری مناسب میادین میوه و تره بار

نرم افزار حسابداری میوه تره بار هوشمند نوین بخشی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی است که به صورت تخصصی، برای انجام محاسبات مالی میادین تره‌بار طراحی شده است. در این نرم افزار قابلیت طراحی فاکتورها به صورت دلخواه شما، ثبت فاکتورهای خرید و فروش و مرجوعی، قیمت گذاری اتوماتیک، دستی و .‌.‌. برای کاربران فراهم شده است؛ همچنین نرم افزار حسابداری میادین فروش میوه هوشمند نوین این قابلیت را دارد که با اتصال به ترازو، پرینتر و بارکد‌خوان محاسبات و عملکرد شما را آسان‌تر نماید.

کاربردهای نرم افزار حسابداری مناسب میادین میوه و تره بار
کاربردهای نرم افزار حسابداری مناسب میادین میوه و تره بار

قابلیت‌های نرم افزار حسابداری میوه و تره بار هوشمند نوین

برنامه حسابداری میوه و تره بار هوشمند نوین با قابلیت گزارش‌گیری‌های دقیق و بدون اشتباه و قابلیت ذخیره‌سازی در اکسل، پی دی اف و دیگر فرمت‌ها می‌تواند خروجی گزارشات را مشخص کنید. نرم‌افزار حسابداری هوشمند با فرایندهای مختلف مالی از قبیل دریافت و وصول چک، ثبت چک‌های برگشتی و انواع حواله، ثبت و محاسبه بدهکاری‌ها و بستانکاری‌ها و…را دارا می‌باشد و دسته بندی انواع محصولات، دسته بندی بر اساس نام میوه‌ها، انبارگردانی، محصولات جدید را نیز .

نرم افزار حسابداری فروش میوه هوشمند نوین با استفاده از به روزترین اطلاعات مالی و مالیاتی ساخته شده است و با رابط کاربری آسان و عدم نیاز به حسابداری، با دانش حسابداری می‌تواند در کسب وکار شما دقت و رونق ایجاد کند. در ادامه می توانید تمام امکانات نرم افزار حسابداری هوشمند نوین را مشاهده کنید.

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری میوه و تره بار هوشمند نوین

• امکان اتصال باسکول به برنامه

• امکان لینک با دستگاه کارت خوان و سیستم پوز

• امکان محاسبه وزن جعبه و سبد میوه ومحاسبه وزن خالص

• معرفی کالا به صورت نامحدود در سه سطح

• آلارم تاریخ انقضا محصولات

• تعیین چند قیمت برای یک کالا

• قیمت گذاری اتوماتیک و دستی

• گزارشات سریع و متنوع

• ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک

• صدور فاکتورهای خرید و فروش و مرجوعی ها

• نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا

• تهیه پرینت فاکتور به صورت فیش پرینت

• اعلام سررسید چک

• قابلیت استفاده چند کاربر هم زمان

• ارائه گزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی به همراه گزارشات متنوع و جامع

• ثبت تمام عملکرد صندوقداران

• اخطار در مورد کالاهایی که با ضرر یا سود کم در حال فروش هستند

• جستجو هوشمند تمامی فاکتور های خریدو فروش به ازاء کالا، انبار، خریدار، کاربر صندوقدار و…..

• ثبت اسناد خرید, فروش و مرجوعی ها

• انبار، انبار داری و انبار گردانی

• ثبت انواع هزینه ها، در آمدها و ضایعات

• گزارش سود و زیان

• ثبت اسناد به دو حالت اتوماتیک و دستی

• ترازنامه منطبق با استانداردهای حسابداری و گزارشات امور مالی و حسابداری

• کاربری آسان بدون نیاز به دانش کامپیوتر و حسابداری

شرکت حسابداری هوشمند نوین با بیش از سه دهه تجربه در تولید نرم افزار‌های مالی و حسابداری توانسته است برای تمامی مشاغل و در اغلب حوزه‌های کسب و کار، نرم افزار حسابداری مخصوصی مطابق با نیازهای هر کسب کار ارائه دهد. این نرم افزار امکانات متفاوتی را از قبیل نرم افزار حسابداری انبار داری، خزانه داری، فروش، حقوق و دستمزد، محاسبات مالیات بر ارزش افزوده (vat) و غیره را بر اساس قوانین و مالیات‌های کشور ارائه داده است.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/fruit-vegetable-accounting-software/

مریم احمدی بازدید : 30 شنبه 15 آذر 1399 زمان : 13:27 نظرات (0)

مدیریت‌کردن و راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در جامعه امروزی، نیازمند ابزار و تجهیزاتی است که نه تنها به روز باشد بلکه با کاربری ساده و جذاب بتواند حجم زیادی از مشغله‌های فکری کارفرمایان را کاهش یابد. در شرکت‌های تولیدی و یا کسب‌وکارهایی که به طور مداوم با اعداد و ارقام خرید و فروش محصولات سر و‌کار دارند، یک نرم افزار حسابداری خوب می‌تواند، حجم زیادی از این قبیل مشکلات را بهبود بخشد. شرکت هوشمند نوین به صورت تخصصی نرم افزاری را تحت عنوان نرم افزار حسابداری کارگاه تولیدی به منظور رفع نیازهای شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی طراحی و تولید کرده است. نرم افزار حسابداری مخصوص کارگاه‌های تولیدی، زیرمجموعه‌ای از نرم افزار حسابداری تولیدی هوشمند نوین است که به صورت تخصصی مناسب برای همه کارگاه‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط تولیدی و به منظور سهولت کار این گروه‌های شغلی، طراحی و تولید شده است. گروه نرم‌افزاری هوشمند نوین، با پشتیبانی دقیق و به موقع، همچنین طراحی محیط کاربری نرم افزارها به صورت ساده و کاربر پسند، سعی بر این داشته است تا بتواند همواره رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

برطرف کردن نیاز کارگاه‌های تولیدی با نرم افزار حسابداری

در حال حاضر اکثر اصناف و کسب و کارها از فروشگاه‌های کوچک تا کارخانه‌‌های بزرگ تولیدی، ترجیح می‌دهند تا از یک نرم افزار مالی برای ثبت صورت‌های مالی و سهولت در محاسبات کسب وکار خود استفاده کنند؛ چرا که مزایای استفاده از سیستم‌های حسابداری بر هیچکس پوشیده نیست. بین کسب‌و‌کارها، در مشاغلی که به تولید محصولات می‌پردازند، نیاز به نرم افزار‌های حسابداری بیشتر حس می‌شود. خرید مواد اولیه و میزان استفاده از آن‌ها، حجم باقیمانده از مواد و ثبت به موقع تاریخ اتمام محصول، تنها قسمت کوچکی از نیازهایی است که این قبیل شرکت‌‌ها روزانه با آن سروکار دارند. کارگاه‌های تولیدی در میان مشاغل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در اینگونه کسب‌و‌کارها، به منظور سبک‌کردن فشار‌کاری روی افراد و اعمال سرعت و دقت بیشتر در انجام امور، استفاده از سیستم حسابداری خوب می‌تواند نقش حساس و کلیدی‌داشته باشد. شما می‌توانید با خرید نرم‌افزار حسابداری برای کارگاه تولیدی خود، به سادگی هزینه‌ها‌ و درآمدهایتان را محاسبه کرده و همزمان با دیگر بخش‌های کار جلو بروید. نبود نرم افزار حسابداری مناسب می‌تواند باعث ایجاد اختلالات زیادی در فرآیند کاری و در نهایت، منجر به ضررهای جبران‌ناپذیری در کسب‌و‌کارتان گردد.

قابلیت‌ نرم افزار حسابداری کارگاه تولیدی هوشمند نوین

• قابلیت آگاهی از انحراف مصرف مواد و محل ضایع شدن تولیدات به منظور کاهش اتلاف مواد اولیه

• قابلیت کنترل ورود محصولات به انبار و ثبت خروج مواد اولیه به منظور افزایش کنترل داخلی

• قابلیت ارائه موجودی انبار مواد اولیه به منظور برنامه‌ریزی دقیق خرید مواد اولیه مورد نیاز

• قابلیت پیش‌بینی تولید به منظور انتخاب بهینه‌ترین روش استفاده از موجودی مواد اولیه

• قابلیت ثبت هزینه‌های هر سفارش و محاسبه‌ هزینه‌های مواد اولیه به منظور محاسبه‌ی بهای تمام شده‌ محصولات

• قابلیت تعیین حداقل و حداکثر موجودی برای هر کالا به منظور مدیریت موجودی انبار

• قابلیت انبارگردانی و صدور تگ انبار به منظور شناسایی کسورات و کنترل موجودی

• قابلیت ثبت و بروزرسانی مشتری، پیمانکارو کارگر بصورت مجزا

• قابلیت ثبت فاکتورهای خرید و فروش و پیش فاکتورها برای مشتری

• قابلیت ارائه انواع گزارشات مالی متنوع، گردش حساب‌ها و ترازنامه

• قابلیت ثبت و مدیریت چک‌های صادر شده و اعلام سررسید چک

• قابلیت نمایش سررسید چک‌های صادره و دریافتی در صفحه اصلی

• قابلیت ثبت ورود و خروج پرسنل به همراه صدور صورت حساب و پرداختی‌ها به پرسنل

• قابلیت تنظیم کدهای پیش فرض بصورت دلخواه در سه سطح

• قابلیت گزارش از لیست کالا‌هایی همچون مانتو، شلوار، تیشرت و سایر کالاها و خروجی اکسل

• قابلیت بستن سال‌های مالی مختلف در زمان‌های دلخواه

• قابلیت ارائه گزارشات دقیق مورد نیاز حسابداران

• قابلیت استفاده بدون محدودیت چند کاربر هم زمان

 

نرم افزار حسابداری کارگاه‌های تولیدی هوشمند‌نوین، تمامی امکانات مورد نیاز کارگاه‌های تولیدی را در خود جای داده است. در تمامی کارگاه‌های تولیدی، مراحل مختلفی در تولید محصولات وجود دارد؛ که این مراحل، شامل تبدیل ماده اولیه به موادی دیگر و در نهایت تبدیل به یک محصول می‌باشد. این مراحل به طور کامل در نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین قابل ثبت و گزارش‌گیری می‌باشد. امکان ثبت و گزارش نویسی از انواع هزینه‌های خرید و فروش، پیش فاکتورهای مشتریان، بهای تمام شده محصولات نسبت به قیمت روز از جمله ویژگی‌هایی است که این نرم‌افزار را برای کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی مناسب می‌سازد.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/accounting-software-manufacturing-company/

مریم احمدی بازدید : 26 دوشنبه 03 آذر 1399 زمان : 11:12 نظرات (0)

در دنیای امروزی و با توجه به رشد علوم پزشکی در سراسر دنیا‌‌، داشتن یک نرم افزار حسابداری تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی خوب با عملکردهای کاربردی یک نیاز محسوب می‌شود‌.

با کمک نرم افزار حسابداری تجهیزات آزمایشگاهی هوشمند نوین‌، می‌توانید به دلخواه در هر لحظه‌، لیست نیازهای خود را از انبارها‌، کالاها و یا گزارشات لازم کسب وکار خود را تهیه نمایید‌. داشتن یک نرم افزار مناسب برای شرکت‌های تجهیزات پزشکی می‌تواند به شما در نگهداری و حفظ مواد اولیه و محصولات کمک کند‌. با توجه به اینکه مسئله تاریخ انقضاء داروها و مواد مصرفی پزشکی‌، امری مهم است‌، شما می‌توانید با داشتن گزارشاتی از لیست کالاها‌، لیست انبارها‌، لیست خرید و فروش اجناس و محصولات و لیست تاریخ خای تولید و انقضا و‌‌. ‌. ‌. مسلط‌تر و دقیق‌تر بر روی ‌کسب‌و‌کار خود تمرکز کنید

گروه نرم افزاری هوشمند نوین با ارائه سیستم‌های حسابداری تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی‌، در جهت رفع نیازمندی‌های این صنف و این قبیل کسب وکارها و شرکت‌ها‌‌، گا‌می‌‌بزرگ برداشته است‌.


چرا از نرم افزار حسابداری تجهیزات آزمایشگاهی استفاده کنیم؟

استفاده از نرم افزار حسابداری آزمایشگاهی‌، راهکار مناسبی برای مدیریت اطلاعات مالی‌، ارائه گزارشات مختلف و سازمان دهی ‌آن‌ها در آزمایشگاه‌ است‌. نرم افزار حسابداری تجهیزات آزمایشگاهی هوشمند نوین‌، با مدیریت کردن اطلاعات مربوط به محصولات‌، تجهیزات‌، مدیریت کردن مواد مصرفی مورد نیاز در آزمایشگاه‌، مدیریت دستمزد کارکنان و ایجاد گزارشات متفاوت از گردش کارها و مراحل آزمایش می‌تواند ابزار مفیدی‌، برای مدیریت‌های مالی و حسابداری باشد‌.


قابلیت‌های نرم افزار مدیریت تجهیزات آزمایشگاهی

نرم افزار حسابداری تجهیزات آزمایشگاه‌، یکی از نرم افزارهای کاربردی شرکت هوشمند نوین است که می‌توان آن را جزئی تخصصی‌، از نرم افزار حسابداری تولیدی یا شرکتی دانست‌. این نرم افزار امکانات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد‌. از جمله قابلیت‌های کلی این نرم افزار می‌توان به عملیات انبار‌، خريد و فروش اجناس‌، گردش چک و عملیات بانکی اشاره نمود‌.

با استفاده از این سیستم شما قادر خواهید بود تا به راحتی لیستی از انبار و کالاهای موجود و رو تمام و‌‌. ‌. ‌. تهیه نمایید‌. همچنین شما با استفاده از سیستم حسابداری مخصوص تجهیزات آزمایشگاه هوشمند نوین، می‌توانید دسترسی‌های کاملی به لیست توزيع كنندگان تجهيزات و لوازم پزشكی-آزمايشگاهی‌، گزارش‌گیری از لیست اشخاص‌، لیست کالاها و انبارها‌، لیست اسناد مالی‌، ‌چک‌ها و گردش ‌آن‌ها‌، گزارشات مرتبط با گردش حساب اشخاص و سود و زیان و … داشته و کنترل کاملی بر روی فعالیت‌های کسب وکارتان داشته باشید‌.

 

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

قابلیت‎های عمومی

• امکان تعریف سرفصل‌های حسابداری در سه سطح کل‌، معین‌، تفضیلی

• امکان تعریف انبارهای مختلف

• امکان دسته بندی و تعریف کالاها

• امکان ثبت اسناد حسابداری به صورت دستی یا اتوماتیک

• امکان ثبت و ویرایش فاکتورهای خرید‌، فروش‌، مرجوعی

• امکان تهیه پیش فاکتور و فاکتورهای امانی

• امکان تهیه لیست قیمت خرید و فروش کالاها در قالب اکسل

• امکان ثبت انواع ‌چک‌های دریافتی و پرداختی

• امکان تعریف بازاریاب‌ها و مشخص نمودن درصد ‌آن‌ها

• امکان محاسبه خودکار مالیات برارزش افزوده برای انواع فاکتورها

• دارای کاربری ساده مناسب ‌کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک

• امکان معرفی صندوق‌ها به تعداد نامحدود

• امکان ثبت مشخصات کالاها و اجناس به صورت کامل

• امکان ضمیمه کردن عکس هریک از محصولات

• امکان اختصاص مشخصات فیزیکی و سریال به اجناس

• امکان چاپ لوگو

• امکان جستجوی پیشرفته روی فاکتورها و براساس آیتم‌های مختلف

• امکان ثبت کالا با مشخصات فنی محصول

• امکان انتقال دادن کالاها بین انبارها

• امکان ارائه فاکتور برگشت از فروش

• امکان ارائه گزارش فروش و برگشتی

• امکان نمایش موجودی تعدادی و ریالی و گردش کالا

• امکان ثبت تما‌می‌اسناد حسابداری مانند درآمد‌، هزینه‌، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک

• ارائه دسترسی‌های دلخواه مدیران و کاربران

• امکان معرفی و مدیریت انبار‌ها به تعداد نامحدود

• امکان تعیین کردن حداقل و حداکثر قیمت هر کالا

• امکان ارسال پيامک‌‌های تخفیف

• امکان ارسال پیامک به مشتریان جهت اطلاع از آخرین مانده حساب و سررسید چک

• امکان استفاده چند کاربر به صورت زمان

• امکان ارائه گزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی به همراه گزارشات متنوع و جامع

• امکان تنظیم بخش‌های مختلف برنامه

 

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

 

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

قابلیت‌های اختصاصی

• قابلیت تعریف شناسنامه تجهیزات

• قابلیت انتقال کالاها بین انبارها

• قابلیت تهیه گزارش صورت سود و زیان

• قابلیت تخصیص مشخصات فیزیکی و سریال

• قابلیت ثبت هر کالا با مشخصات فنی محصول

• قابلیت ضمیمه کردن عکس هریک از محصولات

• قابلیت تعریف تجهیزات در گروه‌های اصلی و فرعی تجهیزات

• قابلیت صدور برگ رسید تحویل نمونه‌، به صورت مکانیزه

• قابلیت ثبت مشخصات اشخاص و کالاها به صورت کامل

• قابلیت فاکتورهای امانی و ضايعات

• قابلیت فعال کردن سرفصل تفضیلی به صورت شناور

• قابلیت ارائه گزارشات به صورت خروجی اکسل از کلیه لیست‌ها و گزارشات

• قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

• قابلیت امکان ثبت یادآوریهای روزانه

• قابلیت تخصیص کد یا نام اختصاری به کالاها

• قابلیت معرفی انواع کالاها براساس نام و مدل ‌آن‌ها

• قابلیت تخصیص بارکد به لوازم پزشکی و انواع کالاها

 

نرم افزار یکپارچه حسابداری هوشمند نوین، بر اساس نیازهای هر صنف طراحی و ارائه شده است. سیستم‌های ما، دارای امکانات عمو‌می‌ ویژه‌ای از قبیل عملیات چک، ارائه و ثبت فاکتورهای خرید و فروش، عملیات مالی و حسابداری ، انبارداری و انبارگردانی، جستجوی کالا و …. هستند و متناسب با قوانین صنفی و مالیاتی برای تما‌می‌ کسب و کارهای کوچک و بزرگ طراحی و ارائه شده‌اند .نرم افزار حسابداری تجهیزات آزمایشگاهی هوشمندنوین، متناسب با تما‌می‌نیازهای مشاغل پیرامون لوازم پزشکی از قبیل محاسبه بهای تمام شده، محاسبه سود و زیان ، انبارداری ، حسابداری ، خزانه داری و … بهره مند ‌می‌باشد. همچنین نرم افزار نوین با امکانات ساده، کاربری آسان و با قابلیت سفارشی سازی ماژول‌ها و پکیج‌ها ‌می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای کسب و کار شما باشد.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/laboratory-equipment-accounting-software/

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1400
  • 1399
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 71
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 113
  • بازدید سال : 1,915
  • بازدید کلی : 6,021